• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

aanschaf mes, waar let ik op?

Harry Nack

Last (wo)man standing
Op 30 juni en 1 juli is er op het bekende sc terrein in Nunspeet een messenbeurs. Je kunt er ook overnachten.

Voor de liefhebbers een leuk moment om over messen te praten, leren en je ideale mes te vinden.

Tickets kunt je bestellen op.

Bladestock.eu
 

JJ&A

Diehard Prepper

JJ&A

Diehard Prepper
Dus je wilt een uitstekend mes en je zoekt op de goedkoopste Chinese website die er bestaat?
Vreemde combinatie.

Haha beste @petroman dat is dan een Vreemde combinatie bij een Vreemde combinatie. 🤣
Dus de specificaties deugen dat sowieso niet van het handvat en het staal D2.
Ik wil je direct geloven, daarom zette ik het ook op het forum, dank je wel.

Dus ook in dit geval krijg ik geen top kwaliteit voor een prikje.
 

Scout34

Survivor
Haha beste @petroman dat is dan een Vreemde combinatie bij een Vreemde combinatie. 🤣
Dus de specificaties deugen dat sowieso niet van het handvat en het staal D2.
Ik wil je direct geloven, daarom zette ik het ook op het forum, dank je wel.

Dus ook in dit geval krijg ik geen top kwaliteit voor een prikje.

Het zou net als Russisch roulette kunnen uit pakken, of je hebt mazzel en een goed mes voor een mooi prijsje. Of je hebt 30 euro weg gegooid, en mag alsnog op zoek naar een ander. Maar als je van een gokje houd kan je het natuurlijk altijd proberen, mocht het gunstig uitpakken dan horen we dat graag ;)
 

RockyFlats

Ruttaan
Simpele ik kocht jaren geleden een paar van deze, toen voor 5 € minder zo te zien, maar die bevallen mij prima.
Screenshot_20230410-133100.png
Al dat dure spul zal best ietsje beter zijn, maar voor een behoorlijk deel is dat ook wel een beetje "een hype" vermoed ik.
Een Morakniv mes komt m.i. nog het meest in de buurt van "value for money", maar onderschat m.i. de Chinezen niet. Goedkoop hoeft zeker niet slecht te zijn, en dat bewijzen ook de vele spullen die er vandaan komen en hier "over de kop" worden aangeboden.

https://knifeinformer.com/the-best-dirt-cheap-knives/
 

Roel

Mankinds only hope
Deze doet al heel lang wat ik wil. Dat is ook niet zo vreemd, ik heb meestal een vast mes op het lijf.
Maar je komt ook wel eens in een omgeving dan wil je net zo lief niet gezien worden met dat vaste mes, roept alleen maar vragen op en het (on)nodige commentaar. Dan is een vouwmes wel handig, want zonder mes ga ik niet de deur uit.
DSCF4810.JPG
 
Bovenaan