• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

BOL...nou ja...soort van...

dimidrie

Senior Prepper
Hier wordt mooi vooruitgang geboekt!! Doe je alles alleen, of heb je wat helpende handjes in de buurt?
Mooie vorm trouwens, dat zie je niet zo vaak meer. Wat worden ongeveer de afmetingen van het gebouw?
 

Roel

Mankinds only hope
@dimidrie. Ik heb alles alleen gedaan, niet omdat er geen hulp is, maar omdat ik wil kijken hoever ik kom zónder hulp.
Ik denk dat het punt waarop ik hulp vraag komt met het leggen van de pannen. Het wordt wel een heel gedoe om steeds op en neer langs de ladder te moeten om een paar pannen op te halen.
Vandaag naar de houtboer 200 meter verderop die een partij B keuze schaaldelen heeft liggen waar ik uit kan zoeken wat ik nodig heb.
De afmetingen van het hutje zijn 3 x 5 meter.
En het model is afkomstig van de vorm van een Drentse plaggenhut. Ik leg er dan wel geen plaggen op, maar het idee is het zelfde.
Hier zie je een voorbeeld van een reconstructie.

38.jpg
 

Roel

Mankinds only hope
Tja @dimidrie, dat mag zo lijken, ik hoop het maar... we hebben ook nog een grote moestuin die al een beetje begint te verrommelen, dus daar ga ik morgen eerst maar eens even flink mee aan de slag... :)
Anders wordt mijn lief minder vrolijk.... :lips:
En die doet al zo veel...
 

dimidrie

Senior Prepper
@Roel ik zette het een beetje dik aan, maar ik bedoelde te zeggen dat ik het leuk vind om te zien dat het project zo mooi opschiet. Voor de winter erin moet lukken!
geef met dit groeizame weer behoeft de moestuin zeker wat aandacht. Mij is de moestuin een keer flink "ontploft(qua onkruid)" door in deze tijd een keer een paar weken op vakantie te gaan, haha!
En wat je lief betreft: "Happy wife, happy life:thumbsup:"
 

Erny

Last (wo)man standing
Oooh... dat wordt echt wel een prachtig huisje! :) Vooral de raampjes ook erg leuk.
 

Niels

Mankinds only hope
Gaaf! Is die pijp achterin om een kachel op aan te sluiten?

Zo'n huisje lijkt me een droom voor velen. In ieder geval voor mij. Petje af.
 

Kanina

Diehard Prepper
De boompjes moeten nog even groeien voor het uit het zicht is verdwenen. Ziet er fantastisch uit! :thumbsup:
 
Bovenaan