• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Myronprps

Prepper goeroe
die gozer heeft gouden handjes :thumbsup: moet je kijken wat ie nou weer maakt!
Haha dankjewel, leuk om te lezen:)

Leuk gedaan!

Mag ik je wat design en ook praktische tips geven? Ja, dat mag ik( Van Mart...).

De witte dopjes onder de poten trekken te veel de aandacht weg van het tafelblad.
Zwarte zijn onopvallender.
Ik zie dat het houtstuk van nature rondingen heeft.
Gebruik die, rond de haakse hoeken af, rekening houdend met de nerf van het hout.
Haakse hoeken zijn per definitie in meubelland een dingetje, ivm onhandige mensen die altijd precies met hun
hoofd op de punt vallen..

Echter, het idee is goed van je, een ruig eerlijk stuk hout op een simpel onderstel.

Als je het leuk vind, kan je ook experimenteren met diverse waxen, van licht tot donker.
Opwrijven tot glans (eigenlijk polijsten) geeft verrassende resultaten.
De ene geeft de nerf weer, de andere oppervlakte glans.

Leuk man. Meer van die dingen maken!

Klopt die worden ook nog vervangen:)
Zal er om denken, is mijn allereerste tafeltje dus valt nog veel te leren maar bedankt
wat voor waxen zat je aan te denken? gebruik alleen lijnzaad en tung olie ivm mn stelen en handvaten dus met meubelwaxen ben ik niet zo bekend.
Dankje blijf ik ook zoveel mogelijk doen:)

Ik zou er ook nog een paar houten poten onder zetten, maar dat komt vast nog!

Het loont sowieso om te kijken naar diverse waxen en oliën voor hout. De kleur, glans, mate waarin nerven geaccentueerd worden en ook het beoogde gebruik verschilt enorm. Sinds de lijnolie is er meer mogelijk. Bij de betere winkels in houten vloeren kunnen ze je meer vertellen. Niet goedkoop, maar het loont zeker. Zelf een Spaanse eetkamer set van 75 jaar opgeknapt, heel veel schuurwerk, want het patin was niet echt geslaagd. Daarna tweemaal ingewreven met de olie die ik speciaal had gekocht voor een net zo oude houten vloer (kwam uit een café uit Amerika) die er al prachtig mee was geworden. Ik zit nu op een van die stoelen achter m'n bureau en die is al 13 jaar geleden met behandeld en is nog steeds mooi. :)

Nu ja, dat komt vast nog wel, eerst een bos, toen een boom kappen, het planken zagen onder de knie en het eerste meubelstuk. :thumbsup:
'k Kijk uit naar meer.

Dat komt inderdaad nog, babystapjes haha:)
Het kijkt zeker uit naar meer en dat komt er ook zeker nog;)

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.
 

Erny

Last (wo)man standing
"Oooh wat mooi!"; riep ik hardop toen ik de foto van het tafeltje zag. :cool:

Vind juist het contrast tussen de ronde delen en de rechte zaagvlakken erg mooi. ;)

Ga zo door Prps!!
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze bijl zal denk ik nooit uit je handen vliegen als hij zijn doel zou missen, en ligt heel goed in de hand.
Vakwerk.:thumbsup:

Volgende word een boemerang ;)
Dorsvlegel, sikkel, zeis en hooihark.:cool:
Houtendeurkruk, kapstok, upload_2017-1-9_12-14-46.png
 

petroman

SHTF Expert
Ik zeg: prepper wandelstok.
Met ingebouwde: kijker, drankvoorraad, "papier"prikker, vlaggemast en logo naar keuze....
 
J

J.J

Gast
Ik zeg: prepper wandelstok.
Met ingebouwde: kijker, drankvoorraad, "papier"prikker, vlaggemast en logo naar keuze....

Dan maar meteen een blokhut met kogelvrijglas die ook op het water kan, en de buitenkant behoorlijk met een brander bewerken dan is het meteen onderhoudsvrij, en het beschermt is tegen woeste regenbuien, en schimmels.
Wel vast zetten tegen de heftige stormen en windhozen en orkanen die we in de toekomst kunnen verwachten, hahaha.
 

petroman

SHTF Expert
heren, heren, die bezemstelen zijn verkrijgbaar in de HP winkel op HC te UCS.
Dus daar gaan we Myron niet mee vermoeien.
 

dimidrie

Senior Prepper
Hey,zie ik nu op het instagramaccount een heuse prepperspup(jonge herder?) die zich al verdiept in de basisbeginselen van buschcaft?!
Dat schreeuwt om heel veel foto's van de jonge prepper de komende tijd. leuk man!
 

Myronprps

Prepper goeroe
Hey,zie ik nu op het instagramaccount een heuse prepperspup(jonge herder?) die zich al verdiept in de basisbeginselen van buschcaft?!
Dat schreeuwt om heel veel foto's van de jonge prepper de komende tijd. leuk man!
Dat klopt! De andere herder is vernoemd naar de herder die je op de TV ziet dus samen worden dit twee bushcraft maatjes.
 

Myronprps

Prepper goeroe
Net bezig met het preppersmes maar daar dacht de bandschuurmachine blijkbaar anders over. Na een knal alles in de garage donker behalve vonken uit de achterkant. Wel wat vooruitgang geboekt maar niet enorm veel dus. Eerst eens terug naar de gamma.
 
Bovenaan