• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Einde van Contant Geld

Preppertt

Senior Prepper
Als de meerderheid van Nederland het niet wilt zal er binnen nu en vijf jaar geen contante betaling meer mogelijk zijn. Dat hebben we ook gezien met invoering van de Euro, en de Europese grondwet. Alles wat vanuit Europa wordt geregeld komt er toch wel door, of wij het nu willen of niet.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Als de meerderheid van Nederland het niet wilt zal er binnen nu en vijf jaar geen contante betaling meer mogelijk zijn. Dat hebben we ook gezien met invoering van de Euro, en de Europese grondwet. Alles wat vanuit Europa wordt geregeld komt er toch wel door, of wij het nu willen of niet.
De enige manier is denk ik massaal weer over op contact geld. De pinpas alleen nog maar gebruiken voor het opnemen bij de automaat en weigeren te kopen bij winkels die geen contant geld aannemen.
 

Preppertt

Senior Prepper
Maar toch is de pinpas verdomde handig. Geen gekloot meer met contant geld in je zak of portemonnee. En ook voor de winkelier is het handig en veiliger dan cash betalingen. Het is alleen dat veel mensen er niet bij stil staan dat volledig digitaal betalingsverkeer elk moment gecontroleerd kan worden, rekeningen gemakkelijk geblokkeerd kunnen worden en dan ben je pas echt de sigaar.
 

Preppertt

Senior Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog een leuk artikel over Hans Jürgens Redczus uit Leeuwarden die pertinent weigert een bankrekening te openen, omdat giraal geld in zijn ogen namelijk geen wettig betaalmiddel is.

https://handjecontantje.org/2017/02/02/cash-afrekenen-hoelang-nog/

Redczus wilde inspraak in wat zijn bank met zijn (spaar)geld deed. „Ik eiste een garantie dat ze het niet zouden investeren in verkeerde zaken zoals wapenhandel, prostitutie, de productie van gifstoffen en andere dingen waarvan we weten dat die schadelijk zijn. Die zekerheid wilde ik hebben, het is toch mijn geld? Maar mijn toenmalige bank, de ING, weigerde. Topman Hamer verklaarde in antwoord op een brief van mij: Wij eigenen ons uw geld toe. In ruil daarvoor hebt u een vordering op ons.

[MOD] quote ingekort [MOD]
 

Dorpsgek

Survivor
Leuk al die pinpassen maar wat als de stroom wegvalt. Het gebeurt al regelmatig dat er een pinstoring is en je je boodschappen niet kunt pinnen. Cash rules!
 

FKAGB

Prepper goeroe
En ook voor de winkelier is het handig en veiliger dan cash betalingen.
Contant geld is alleen onveilig omdat het kennelijk te makkelijk ia een overval te plegen. Als je 20 jaar de bak in draait wegens het plegen van een overval dan denk ik dat het aantal overvallen snel minder wordt. Helemaal als we dan ook de winkeliers/ omstanders die overvallers in de kraag grijpen belonen in plaats van straffen als de betreffende overvaller niet helemaal ongeschonden zijn acyie kan afmaken. Dit is geen oproep voor geweld tegen overvallers maar wel een oproep voor het mogen beschermen van je eigendommen.
 

Marcel Peut

Elementary prepper
Na weer een nieuwsbericht te hebben gelezen over de wens om het 500euro biljet uit te bannen;

"De Europese Centrale Bank moet bekijken of het biljet van 500 euro kan worden afgeschaft. Dat vinden de Europese ministers van Financiën. Het doel is het bemoeilijken van het geldverkeer onder criminelen en terroristische organisaties.
"Er is het risico dat biljetten van hoge waarde gebruikt worden voor het financieren van terrorisme", zegt Eurogroep-voorzitter Jeroen Dijsselbloem"

http://nos.nl/artikel/2086506-biljet-van-500-euro-moet-afgeschaft-worden.html

Blijkt dat er krachten zijn die steeds beetje bij beetje de geesten rijp maken om contant geld af te schaffen, deze keer onder het mom van "terrorisme" en iedereen weet dat er in de strijd tegen (vermeend)kindermisbruik en terrorisme alles is geoorloofd, alles! (SARCASME).
Door steeds kleine speldenprikje uit te delen word er steeds meer draagvlak gecreëerd voor het verbannen van contant (ik weet niet exact welke persoon(en) achter "ze" zit).

In dit geval gaat het om het 500euro biljet, dat wordt gebruikt door criminelen & terroristen.
Meer denkt Jeroen Dijsselbloem, of iemand bij de ECB, nu echt dat terroristen nu stoppen terrorist te zijn omdat het 500 euro biljet er niet meer is?! Of dat ze dan toch maar hun klanten giraal laten betalen en hun soldaten met een bankoeverboeking hun soldij gaan uitkeren?? Neen, natuurlijk niet...

Het uiteindelijke doel is controle. Controle over jou en mijn geld.
Je hebt zelf geen contante reserves meer waarover je kunt beschikken, alles is digitaal.
Denk ook eens na over de gevolgen van een digitale storing af hack.. Daar gaat jou digitale geld of de mogelijkheid er bij te kunnen. Even de timmerman een zwart klusje laten doen? Nop.
En de overheid (en iedereen die meekijkt) weet precies en exact wat jij met geld doet, welke prep-items jij er voor koopt.

Hier hebben ze biljetten van 50.000;)
IMG_1984.jpg
 

Richard434

Prepper goeroe
Nog mooier:
1280px-Zimbabwe_%24100_trillion_2009_Obverse.jpg


Waarde: 0,0029 US dollar..... ;)
 
F

forumlid 1447

Gast
Geld afschaffen heeft vele voordelen, de bank bepaalt de rente + of -, de regering heeft alle belastinginfo,
iedereen wordt zichtbaar want onderduiken zonder valuta is onmogelijk.
Dus het voordeel is, de regeringen (lees banken) worden onze bewakers.
Reclame gaat alleen nog naar diegene die het nodig hebben.
Data en info van uw gedrag, worden waardevol, lees verkoopbaar voor regering.
Terrorisme is de smoes om onze privacy in te perken.
Bovenop uw auto, en telefoon, die melden in welke gebieden uw komt, weet de regering straks waar u wat koopt.
Jaren 80 keren terug, alleen is het nu niet de DDR die een Stasie hebben, maar de verenigde staten van Europa.
De info die de Stasie kreeg, is pinda's bij wat onze Staatszekerheid van ons weet, en opslaat.
 

Fitsein

Survivor
Even oudere discussie weer aanwakkeren;

De rente gaat lekker en banken zijn wederom moeilijk te vertrouwen... Mensen zoeken alternatieven en gaan geld opnemen en weer in de oude sok stoppen. Nu is er in deze tijd natuurlijk kans dat contact geld wordt afgeschaft, en dan?

Naar de bank wil je niet, en alleen maar goud en zilver heb je nog weinig aan.

Wat zijn de andere alternatieven die je nog hebt?
 

FKAGB

Prepper goeroe
Even oudere discussie weer aanwakkeren;

De rente gaat lekker en banken zijn wederom moeilijk te vertrouwen... Mensen zoeken alternatieven en gaan geld opnemen en weer in de oude sok stoppen. Nu is er in deze tijd natuurlijk kans dat contact geld wordt afgeschaft, en dan?

Naar de bank wil je niet, en alleen maar goud en zilver heb je nog weinig aan.

Wat zijn de andere alternatieven die je nog hebt?
Zo veel mogelijk kopen. Dingen waarvan je weet dat je ze toch wel gaat gebruiken en die niet kunnen bederven. Tandenborstels heb je altijd wel nodig. Reken uit hoeveel je er per jaar gebruikt en sla genoeg in voor de rest van je leven. Ga je eerder dood dan hebben je nabestaanden er nog wat aan. Beddengoed, sokken, scheermesjes en dat soort zaken. Het vergaat niet als het lang in de kast ligt. Door de inflatie maak je waarschijnlijk nog winst ook.
 
L

LadyPrepper

Gast
Zo veel mogelijk kopen. Dingen waarvan je weet dat je ze toch wel gaat gebruiken en die niet kunnen bederven. Tandenborstels heb je altijd wel nodig. Reken uit hoeveel je er per jaar gebruikt en sla genoeg in voor de rest van je leven. Ga je eerder dood dan hebben je nabestaanden er nog wat aan. Beddengoed, sokken, scheermesjes en dat soort zaken. Het vergaat niet als het lang in de kast ligt. Door de inflatie maak je waarschijnlijk nog winst ook.
Getver; oude tandenborstels vergaan net zo goed en sokken ook.. Nee joh, gewoon een mooie combinatie van cash (dollar dollar bills y'all), bank, beleggingen, bezittingen die waardevast zijn (sieraden, tassen, kunst, zilver en goud), Vastgoed etc. Manlief is dol op cash geld en ik ben meer van het digitale; voor beide is wat te zeggen maar alles digitaal en een overheid die alles controleert geeft mij een heel hoog "big brother is watching you" gevoel.
 
L

LadyPrepper

Gast
Nu weet ik natuurlijk niet van wat voor kek biologisch snel afbreekbaar materiaal jouw sokken en tandenborstel zijn gemaakt, maar hier blijven die ongeopend in verpakking toch vele tientallen jaren goed. ;)
Heb jarenlang tandenborstels uit hotels en vliegtuigen verzameld en die zitten in dunner plastic dan die van de drogist, of alleen in een doosje of met een kapje en die worden er echt niet mooier op in de loop der jaren. Alles neigt naar entropy zoals Newton ons wist te vertellen.. daarbij poets ik elektrisch :). En het elastiek in sokken vergaat.
 
Bovenaan