PBear
Mankinds only hope
Las ik vandaag bij ZeroHedge: Nigeria heeft enige tijd geleden de eNaira ongevoerd, de CBDC-versie van de nationale Naira munt.
maar het is allemaal vrijwillig en niks is verplicht
Net zo vrijwillig als dood gaan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Las ik vandaag bij ZeroHedge: Nigeria heeft enige tijd geleden de eNaira ongevoerd, de CBDC-versie van de nationale Naira munt.
maar het is allemaal vrijwillig en niks is verplicht
Rabobank waarschuwt voor het opnemen van teveel contant geld:
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken...pc=U531&cvid=9c65a2a51ee14d98bd367aedc8b96591
Dat is in december een normaal verschijnsel. Er zijn namelijk mensen die op de peildatum van de belasting: 31 dec, minder geld op hun rekening(en0 willen hebben staan.
Ik heb ook zo'n collega die daar in geloofd.
Alsof de belastingdienst hier niet van weet.
Bekijk bijlage 23553
Doelt waarschijnlijk op deze.brief?
Dit is volgens de rabobank de wet wft om terrorisme en witwassen te voorkomen.
https://www.rabobank.nl/bedrijven/service/betalen-en-ontvangen/veilig-gebruik-contant-geld
Maar het blijft een bijzonder iets je eigen geld pinnen en dan een brief sturen onder de noemer witwassen... ik denk dat deze bank het niet helemaal begrepen heeft....
Wt ik gemist had tot nu toe is dat ze ook in de USA bezig zijn met een eigen digitale munt, oneerbiedig de FedCoin genoemt.
Een beta-test is zelfs al begonnen, las ik in onderstaand artikel (in het engels, sorry)
Fedcoin: It Starts with a Trial Run
https://mises.org/power-market/fedcoin-it-starts-trial-run
The 12-week PoC (proof of concept) will test a version of the RLN design that operates exclusively in U.S. dollars where commercial banks issue simulated digital money or “tokens” – representing the deposits of their own customers – and settle through simulated central bank reserves on a shared multi-entity distributed ledger.
En ook een sneller betalingssysteem (vergelijkbaar met ons Swift-systeem?):
The US inches closer to a digital dollar–this will increase control over economy & political rivals for America’s elites.
https://capstonereport.com/2022/08/30/new-fed-payment-system-sets-stage-for-fedcoin/38983/
The Federal Reserve is launching a new, faster payment system that will modernize how financial institutions move money. The 1970s Automated Clearing House (ACH) might soon find itself a dinosaur as the Fed launches FedNow—a rapid system that the Wall Street Journal reports could set the stage for a digital dollar.
According to the WSJ, “The extent to which FedNow is successful could help determine whether the Fed decides to move forward with a central bank digital dollar over the coming years. Unlike private cryptocurrencies such as bitcoin, a Fed-issued central bank digital currency would be backed by the U.S. central bank, just like the Fed backs physical currency.”
Dat is nou juist de definitie van 'programmeerbaar geld': de overheid bepaald waar je je geld aan uitgeeft.Ik denk dat dat alleen maar gedaan is zodat het geld niet ergens anders voor gebruikt wordt.
*
Tsja, blijft maar net wat je erachter zoekt.Dat is nou juist de definitie van 'programmeerbaar geld': de overheid bepaald waar je je geld aan uitgeeft.
Dit wordt gezien van een van de mogelijke 'gevaren' van de digitale euro
Die bedelaar krijgt z'n euro. Of hij/zij er nu eten voor wil kopen of niet.Ga jij een bedelaar nog een euro geven als je weet dat hij/zij er drugs of drank van gaat kopen?
Of geef je sneller en makkelijker als je weet dat jouw geld alleen maar bij appie ingeleverd kan worden voor calorie rijk voedsel?
Ik geef er de voorkeur aan wat voedsel te kopen aan bedelaars, die je nogal eens nabijde ingang van een supermarkt aantreft. Ik denk niet dat het geven van geld aan een bedelaar, die tevens alcoholist is, hulp is, maar diensprobleem eerder continueert. Ook geld geven aan bedelende kinderen vind ik niet zo'n goed idee. Die worden soms door ouders de straat op gestuurd om te bedelen en blijven zodoende weg uit school. Het lijkt me betere hulp om ze van wat voedsel te voorzien.Die bedelaar krijgt z'n euro. Of hij/zij er nu eten voor wil kopen of niet.
Een borreltje op z'n tijd zal voor een bedelaar m/v ook niet een straf zijn.
Dat is nou juist de definitie van 'programmeerbaar geld': de overheid bepaald waar je je geld aan uitgeeft.
Dit wordt gezien van een van de mogelijke 'gevaren' van de digitale euro
Overheid kan er ook voor kiezen helemaal niets te geven... maar goed dan moeten ze ook maar geen belasting komen heffen.