• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Geen aansluiting op het electriciteitsnetwerk en dan een aggregaat aansluiten.

Richard434

Prepper goeroe
Kijk, aan die foto hebben we "wat".

Hier is de stroommeter weggehaald, waarschijnlijk in verband met wiet kweken.
Ook zal de aansluiting in de straat afgesloten zijn.
(dat zijn die draden die naar "beneden" gaan)

Als je weet op hoeveel ampère de 400V groepen gezekerd zijn, dan zou je afhankelijk van hoe die groepen/automaten erboven aangesloten zijn (eventueel een foto?) deze misschien daarop kunnen aansluiten.
Echter, is dat volledig afhankelijk van hoe de groepen aangesloten zijn. Dit kan ik op de foto die je plaatste net niet zien.
 

James

Prepper
Even voor de duidelijkheid ik heb 0 verstand van stroom en voor dat ik mij hier aan waag of er iemand aan laat vraag ik of het ook wel kan
Niet dat ik dat straks maak en in eens ploft mijn dak van het huis omdat ik iets fout heb gedaan "ik ben niet verzekert bij Apeldoorn kan dus niet ff bellen met ze"
 

James

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, aan die foto hebben we "wat".

Hier is de stroommeter weggehaald, waarschijnlijk in verband met wiet kweken.
Ook zal de aansluiting in de straat afgesloten zijn.
(dat zijn die draden die naar "beneden" gaan)

Als je weet op hoeveel ampère de 400V groepen gezekerd zijn, dan zou je afhankelijk van hoe die groepen/automaten erboven aangesloten zijn (eventueel een foto?) deze misschien daarop kunnen aansluiten.
Echter, is dat volledig afhankelijk van hoe de groepen aangesloten zijn. Dit kan ik op de foto die je plaatste net niet zien.
Ik kan jou nu al zeggen dat het niet van buiten af gesloten is er zitten namelijk dummy's in ze hebben hier de straat opnieuw gelegt en die stratenmakers hebben in de hele straat de aansluiting zo diep terug gelegt dat ze niet eraan kunnen komen
 

Richard434

Prepper goeroe
@James, Als je 0 verstand van stroom heb, zou ik me hier niet aan wagen.
Ik en met mij meerdere anderen hier op het forum (in detail) waar we het over hebben en dus kunnen we je van adviezen voorzien.
Echter, is het altijd gedeeltelijk gok-werk zo vanachter de pc/laptop.

Als ik jou was zou ik het advies wat @Niels deed opvolgen.

Hier heb ik al antwoord op gegeven.

Heel eerlijk, als jij niet weet waar überhaupt je verdeelinrichting is, of over de thermen die je gebruikt vraag ik me af of het raadzaam is dit zelf te realiseren. Als ik jou was zou ik e.e.a uit laten voeren door een erkend installateur (aangesloten bij Uneto VNI dus), of ander hoogstaand bedrijf.
Vertel ook wat voor aggregaat je aan wilt sluiten, en geef de waarde's door, en de manier van aansluiten van de machine (dit vraag je vooraf op bij de leverancier), of laat dit je installateur zelf doen. ?

Overigens zie ik nu op de foto dat de draden naar boven lopen, en de aansluiting netjes in het kastje eronder afgekoppeld is. Daarnaast zijn er, afhankelijk van de situatie voor een netbeheerder ook andere manieren om de stroom naar een woning af te sluiten.
 

James

Prepper
@James, Als je 0 verstand van stroom heb, zou ik me hier niet aan wagen.
Ik en met mij meerdere anderen hier op het forum (in detail) waar we het over hebben en dus kunnen we je van adviezen voorzien.
Echter, is het altijd gedeeltelijk gok-werk zo vanachter de pc/laptop.

Als ik jou was zou ik het advies wat @Niels deed opvolgen.



Overigens zie ik nu op de foto dat de draden naar boven lopen, en de aansluiting netjes in het kastje eronder afgekoppeld is. Daarnaast zijn er, afhankelijk van de situatie voor een netbeheerder ook andere manieren om de stroom naar een woning af te sluiten.
Ik waag mij er dan ook niet aan ik wil mijn dak boven mijn hoofd nog lang houden lijkt mij dan ook veiliger om met verlengkabels te werken
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Klopt een beetje hij komt gebruikt van hückeswagen de vorige eigenaar deed met volle tank 3 weken
Als dat die gemeente is geweest dan zal het apparaat best in goede staat zijn, en goed onderhouden zijn vermoed ik. Deutsche Grundligkeit:thumbsup:
Jij hebt straks dan dus geen Stroom maar Strom!;)
Bedtijd hier... Succes in ieder geval!
 

James

Prepper
Als dat die gemeente is geweest dan zal het apparaat best in goede staat zijn, en goed onderhouden zijn vermoed ik. Deutsche Grundligkeit:thumbsup:
Jij hebt straks dan dus geen Stroom maar Strom!;)
Bedtijd hier... Succes in ieder geval!
Ja als ik zoiets koop Let ik wel op dat ik niet de kat in een zak koop

Weltrusten en bedankt voor je advies
 

Highway

Last (wo)man standing
Waarom zou het niet kunnen? Als een ziekenhuis dit als noodstroom voorziening kan gebruiken dan kan jij dat ook. Dit agregraat is geheel compleet met overspanningsbeveiliging, zekeringen, en aardlek.

Gewoon een zekeringkast monteren en net zo aansluiten zoals een vaste kabel van het net, met het verschil dat er nu een 5 polige industrie stekker van 32 A tussen je agregraat en zekeringkast zit. Je zou er nog een Kwh meter tussen kunnen zetten om je verbruik te zien.

3e70a17b1b470361210e1a57f16850c4.png
 

James

Prepper
Waarom zou het niet kunnen? Als een ziekenhuis dit als noodstroom voorziening kan gebruiken dan kan jij dat ook. Dit agregraat is geheel compleet met overspanningsbeveiliging, zekeringen, en aardlek.

Gewoon een zekeringkast monteren en net zo aansluiten zoals een vaste kabel van het net, met het verschil dat er nu een 5 polige industrie stekker van 32 A tussen je agregraat en zekeringkast zit. Je zou er nog een Kwh meter tussen kunnen zetten om je verbruik te zien.

3e70a17b1b470361210e1a57f16850c4.png
Goedemorgen
Ik heb geen idee of het kan
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
@James Een tip: informeer even bij je verzekering of schade wel gedekt wordt als je op deze manier stroom gebruikt (ik bedoel vooral het feit dat Enexis niet wil leveren en je je eigen installatie neerzet, zonder er zelf echt verstand van te hebben of een erkende installateur in te schakelen)
 

James

Prepper
@James Een tip: informeer even bij je verzekering of schade wel gedekt wordt als je op deze manier stroom gebruikt (ik bedoel vooral het feit dat Enexis niet wil leveren en je je eigen installatie neerzet, zonder er zelf echt verstand van te hebben of een erkende installateur in te schakelen)
Als het mij te link wordt werk ik wel met verlengkabels
 

Highway

Last (wo)man standing
Voor een verzekeraar is alleen belangrijk of er aan wettelijke eisen is voldaan mbt de installatie, van wie de stroom af komt, maakt niet uit. Zowel een aggregraat als de installatie moet voldoen aan de wettelijke eisen, dat is genoeg.
 

James

Prepper
Voor een verzekeraar is alleen belangrijk of er aan wettelijke eisen is voldaan mbt de installatie, van wie de stroom af komt, maakt niet uit. Zowel een aggregraat als de installatie moet voldoen aan de wettelijke eisen, dat is genoeg.
Of de verzekering dat goed keurt is ook nog eens de vraag
 

Highway

Last (wo)man standing
ja, en dat is nou net het punt: laat het keuren, of door een installateur doen die bevoegd is...niksaandehand ;)

Dus: op jouw eerste vraag is het antwoord 'ja dat kan'
waar bij hoort: 'dat het aan wettelijke eisen moet voldoen'
en die krijg je : als je die eisen zelf kent en ook zo installeerd, of als een installatie monteur dit goed keurt.
 

James

Prepper
Als ik hem hier ga gebruiken ben ik eens benieuwd hoe lang het duurt dat Enexis toch gaat aansluiten dat zal ze niet bevallen dat ik een andere oplossing heb
 
Bovenaan