• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

"geprepped" lichaam

petroman

SHTF Expert
Wat mij ook handig lijkt: oefenen met je niet dominante hand, arm, oog.
Ik doe alles met rechts.
Maar probeer wel eens iets vaker links ook te gebruiken. Best lastig soms.
 

Ray

SHTF Expert
Wat mij ook handig lijkt: oefenen met je niet dominante hand, arm, oog.
Ik doe alles met rechts.
Maar probeer wel eens iets vaker links ook te gebruiken. Best lastig soms.
Ik meen me te herinneren dat daar zelfs een topic over is. ;)
(of wellicht dat het elders offtopic in een draadje staat, maar ik heb het ergens voorbij zien komen)
 
F

forumlid 1447

Gast
Wat mij ook handig lijkt: oefenen met je niet dominante hand, arm, oog.
Ik doe alles met rechts.
Maar probeer wel eens iets vaker links ook te gebruiken. Best lastig soms.

Andershandig je computer bedienen, met computermuis is al een uitdaging, fietsen met je
niet dominante hand, zelfs iemand een hand geven, met links is al moeilijk.
Maar je drinken vast houden, is dan weer geen probleem, vooral dingen
waar je niet te veel bij na denkt,zouden aan te leren moeten zijn.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Door nood gedwongen (meerdere malen wekenlang rechterarm in gips/verband/mitella) ben ik als rechtshandige toch inmiddels redelijk "handig" met links. Zelfs mijn linker handschrift is redelijk leesbaar. Ik ben ook in mijn 20er jaren een keer 3 weken wezen backpacken met de rechterarm tot aan de bovenarm in het gips (elleboog gebroken 2 dagen voordat we op reis zouden gaan). Dat soort dingen zijn als het erop aankomt toch meestal meer een uitdaging dan een probleem.
 

Marcov

Prepper goeroe
Wat mij ook handig lijkt: oefenen met je niet dominante hand, arm, oog.
Ik doe alles met rechts.
Maar probeer wel eens iets vaker links ook te gebruiken. Best lastig soms.

Is heel goed om te trainen, je zit zomaar een keer met een hand in het gips. (ervaring)

Ik ben ambidexter, met een voorkeur voor rechts. Zonder oefenen kan ik eigenlijk ook alles wel met links.
De fijne motoriek heeft wel wat training nodig, maar dat heb je ook als je rechts bent en je gaat dan iets met rechts doen wat je nog nooit gedaan hebt.
Soms las ik wel eens een linkse week in, dan doe ik bijna alles met links. Just for the fun of it.

Mijn rechter oog is dominant, maar ik ga mijn linker niet trainen. Als rechts het niet meer doet komt dat vanzelf.
 

petroman

SHTF Expert
Klopt probeer maar een water in een kopje rond te draaien. Met rechts no problemo, met links "big problemo"
Ogenleden eigenlijk ook, knipogen en 1 oog dichthouden > rechts, maar als je rechts bent wil je met links over vizier kijken. Dat lukt maar heel matig.
Geen idee hoe ik dat vroeger deed.
 

Niels

Mankinds only hope
Klopt probeer maar een water in een kopje rond te draaien. Met rechts no problemo, met links "big problemo"
Ogenleden eigenlijk ook, knipogen en 1 oog dichthouden > rechts, maar als je rechts bent wil je met links over vizier kijken. Dat lukt maar heel matig.
Geen idee hoe ik dat vroeger deed.
Dat met dat vizier is bij mij net andersom, en dat is super irritant als je rechtshandig bent.
 
F

forumlid 1447

Gast
Zelf rechtshandig, maar doordat mijn moeder linkshandig is, veel ruzie met bestek, maar ook handiger links, vermoede(r)lijk door
inprenting.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik heb nog een tip voor de lieden die willen kappen met de frisdrank maar daar moeite mee hebben: vervangen door bubbeltjeswater met een vleugje citroen.

Bij de lidl verkopen ze limonade van het merk Saskia.
Verschillende smaken en erg weinig calorieën en koolhydraten.
Ik geef het aan de kinderen zodat ze van de cola en 7up afblijven.
 

Alberto

Senior Prepper
Ik geef het aan de kinderen zodat ze van de cola en 7up afblijven.
Die cola is echte rommel. Let op, ik drink het zelf soms ook wel graag. IJskoud kan het heerlijk zijn.
Onze twee kinderen, waarvan de oudste nu toch al 10, dronken nog nooit één druppel cola.
Ze verkiezen water en af en toe een appel- of fruitsap. Ik probeer ze zolang als mogelijk ervan weg te houden.

Op foto's van schooluitstapjes zie je er dan 2 zitten met een plat water. De rest van de klas met Cola of Fanta...
 

Lai

Prepper goeroe
@Erny mijn hormoon spiegel is redelijk stabiel dankzij aanpassing van voeding. Ik wil daarvoor geen pilletjes slikken (ben ik al heel slecht in) of pleisters voor plakken (kan zelfs de pleisters voor gevoelige huid amper 2 dagen verdragen)

10 jaar geleden was ik blij dat ik 2 handig was. Na mijn ongeluk heeft de niet dominante hand alles over moeten nemen. Tot vandaag de dag is links nu de dominante hand ipv rechts. Gelukkig kan ik rechts wel wat meer, maar die zit mij meer in de weg dan dat die echt mee helpt. Zijn tomtom doet het regelmatig niet. o_O Maar ik blijf oefenen om hem wat meer controleerbaar te krijgen. (soms zal er een letter te veel staan of te weinig, komt door rechter hand :rolleyes:) Maar echt een wand/boom beklimmen ............ daar vertrouw ik mijn rechterhand echt niet meer mee.

@Alberto word dat door andere ouders niet als "zielugh" gezien dat je kinderen geen cola krijgen? Hier een basis school gingen ouders zover dat ze de kinderbescherming inschakelde omdat er een ouder was die die zooi (en snoep, chips, mobieltje, computerspelletjes) ook niet aan haar kinderen wilde geven. Dat vonden ze kindermishandeling.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Hier een basis school gingen ouders zover dat ze de kinderbescherming inschakelde omdat er een ouder was die die zooi (en snoep, chips, mobieltje, computerspelletjes) ook niet aan haar kinderen wilde geven. Dat vonden ze kindermishandeling.

:eek: @Lai, als je op de Zuidas in Amsterdam werkt wordt je ook als "zielugh" aangemerkt als je ervoor kiest om geen coke te snuiven of geen auto van tenminste een halve ton te rijden... gelukkig bepalen we allemaal voor onszelf wat onze "normaal" is. :off:
 

Lai

Prepper goeroe
@Alberto blij te horen. Zo lang ze er zelf niet om vragen zit het goed. Als het ze dan ook maar niet opgedrongen word.

Er lopen vandaag de dag veel rare ouders rond die ergens niet kunnen begrijpen wat zoal goed en slecht is voor kinderen. Kijk alleen al naar de groeiende aantal obese kinderen, kinderen met zeer slechte gebitjes door foute voeding (en geen tandarts bezoeken) kinderen met brillen op jonge leeftijd, om over gehoorschade door kop/oortelefoontjes nog maar te zwijgen. Zie het allemaal toe nemen hier. En dan heb ik het over dorpen/platte land :eek: Dit soort ouders mag geleerd worden wat voor een problemen deze kinderen tegen gaan komen op latere leeftijd. Die gaan het moeilijk krijgen als de poep de ventilator raakt.
 

Candyman

Diehard Prepper
Volgende week heb ik vakantie, dan ga ik een ketose dieet proberen.
Er moet nog minimaal 10kg af.
In m'n vakantie gaat het makkelijker denk ik omdat ik minder vroeg op sta en het juiste eten bij de hand heb.
 

boswachter

Survivor
Geen koolhydraatarme diëten volgen! Dat werkt wel maar na een paar maanden verval je weer in oude eetgewoontes, waardoor je weer alles aankomt. Honger gaat zich uiteindelijk wreken. Een hongerdieet of een strenge crashdieet = een no go. Wat je wel moet doen is 3 vaste maaltijden per dag eten. Elke maaltijd bevat complexe koolhydraten (volkoren voedingsbiscuits, volkoren knackebrod, volkoren pasta, zilvervliesrijst, enz), eiwitten en (onverzadigde) vetten. Er zit een ingewikkeld verhaal achter maar om de 5uur heb je trage koolhydraten nodig, anders ga je dit voelen. En kan uiteindelijk resulteren in een avondlijke eetbui. Sta jezelf toe om 1x in de week naast de drie maaltijden jezelf te belonen met een snack van hooguit 500kcal. Niet meer dan 500kcal. Sommige mensen die volgen doordeweeks een streng crashdieet en gaan dan elke zaterdag zichzelf helemaal volvreten. Je kan de calorieën beter verdelen over de dagen, zodat je elke dag wat meer kan eten. Val niet meer dan 1kg af en heb geduld. Sporten om af te vallen is niet nodig, je moet dan minder grote maaltijden eten. Sporten doe je meer voor je gezondheid, om bijv. beroertes te voorkomen. En eet veel groente en fruit.

Suc6!
 
  • Geweldig
Waarderingen: JJ&A

FKAGB

Prepper goeroe
Volgens mij moet je gewoon heel goed naar je lichaam luisteren en doen wat je lichaam je vertelt. Als ik 3 maaltijden per dag zou nemen gaat het niet goedkomen. Ik zit nu op 6 keer per dag en dat gaat meestal goed. Soms komt er een 7e keer bij. Als ik 3 keer 1150 cal. moet eten wordt ik niet vrolijk. Zaken als voedingsbiscuits, pasta etc eet ik helemaal niet meer. Dat heb ik niet gedaan om af te vallen maar omdat ik er last van had. Nu die nagenoeg geheel uit mijn dieet zijn verdwenen heb ik geen last meer. Dat is ook wat ik bedoel met luisteren naar je lichaam.

Sporten kan wel helpen bij afvallen. En dan met name krachttraining. Cardio doet inderdaad niet zo veel in tegenstelling tot wat veel mensen denken.
 

Papillon

Diehard Prepper
Mwa, als ik een half jaartje 2 of 3 keer per week MMA doe ben ik weer helemaal strak. Dat is voornamelijk cardio.
Ja sporten helpt wel degelijk. En verder gewoon gezond eten en niet te veel. eigenlijk is het allemaal heel simpel.
 
Bovenaan