• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

"geprepped" lichaam

Ray

SHTF Expert
Dat zal best. Voor mijzelf heb ik de keuze gemaakt dat ik elke dag lekker en gezond wil eten. Want dit hou ik over 10 jaar ook vol. Over 10 jaar wil ik ook slank zijn. Ieder zijn keuze.
Als het voor jou werkt, dan werkt het.

Zelf ben ik van de zilvervlies rijst als algemene zetmeelbron ipv aardappelen, maar een goede portie friet sla ik ook niet af. Gelukkig ben ik daarnaast dol op rauwkost (de dressing maakt de salade) en meer van de filet dan de speklap. Dan is het minder moeilijk om goed gevuld niet te veel calorieën binnen te krijgen.

Voor ieder zo weer z'n eigen ding, niets werkt voor iedereen.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Dat zal best. Voor mijzelf heb ik de keuze gemaakt dat ik elke dag lekker en gezond wil eten.

Ik zou me dan toch iets meer verdiepen hoe je zowel lekker en gezond kan eten.
Met iedere dag ovenfriet heb je in ieder geval geen goede keuze gemaakt.
Nu is ovenfriet in verhouding alsnog minder vet dan gewone friet, maar de verhouding vet met bijvoorbeeld gebakken aardappelen of gekookte aardappelen zijn enorm.

Stel dat je 200 gram normale friet zou willen eten, dan zit je op (ongeveer) 30 gram (puur) vet waarvan 20 gram verzadigd vet is.
Als je ovenfriet zou maken met dezelfde hoeveelheid vet dan zou je op 400 gram ovenfriet uitkomen (30 gram vet / 15 gram verzadigd vet)
Als je voor gebakken aardappelen zou gaan met dit vetgehalte dan kan je 800 gram aardappelen bakken en zit je wederom op 30 gram vet / 20 gram verzadigd)
En als je gekookte aardappelen zou maken dan moet je 20 kilo aardappelen nuttigen en dan zit je nog onder de 20 gram vet (met 0,0 gram aan verzadigd vet maar zit je wel op 1600 kcal)

Wat ik met deze vergelijking wil duidelijk maken is dat de verhoudingen flink uit elkaar kunnen lopen.

Het is in theorie erg eenvoudig want zodra je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt dan val je af.
En minder verbruiken dan hetgeen je binnenkrijgt betekend dat je gewicht zal toenemen.

In de praktijk is het alsnog lastig om de juiste keuze te maken tussen anders eten en meer bewegen.

Wat voor mij prima werkt is gewoon alles eten wat ik lekker vind, maar dan wel in verhouding met het vetgehalte.
Dus gewoon wat minder grote porties.

Ik ken iemand die veel te zwaar is en iedere dag 4 boterhammen eet met een dikke laag boter en dubbele plakken vette kaas.
Als ik hem dan uitleg dat hij ook 10 boterhammen zou kunnen eten met een dunne laag boter en een enkele plak kaas en de helft met kalkoenfile dan word hij boos.

@Carismo
Goed bezig, met wilskracht kan je ook heel ver komen. Indien sporten/bewegen door blessure lastig gaat dan kan het verstandig zijn om je maaltijden naar 5 keer per dag op te schalen met uiteraard iets kleinere porties. Hierdoor zal je metabolisme minder snel geneigd zijn om de calorieën om te zetten naar vet.
 

boswachter

Survivor
Ik snap je. Mijn koolhydraten haal ik voornamelijk uit havermout en volkoren knackebrod. Heb een tijd lang allerlei gezonde gerechten voor mijzelf gemaakt, maar ik ben nou niet de type die gedisciplineerd gezond gaat staan koken elke avond. Dus mijn avondmaaltijden zijn niet altijd even gezond, al eet ik wel heel veel groente en fruit elke dag. Soms haal ik koolhydraten uit kleine pizza's, ovenfriet of rijstepap. Maar vaak ook gewoon uit volkoren pasta of zilvervliesrijst. Het gaat er mij voornamelijk om dat ik het dieet vol hou en ik zo kan eten dat ik over 10 jaar nog slank ben. Want wat heb je aan slank worden als je over een half jaar weer terug op je oude gewicht ben? Voor mensen die het podium opgaan kan ik het nog begrijpen maar voor mijzelf niet. Anyway, ik val alsnog 0.5 tot 1kg per week af. Ik zorg dat ik niet onder de 2500kcal per dag kom en dat is wat telt. Kijk, gezond eten is belangrijk, zeker als je op dieet zit. Want dan krijgt je lichaam minder voedingsstoffen binnen. Daarom is het heel belangrijk om extra gezond te eten als je op dieet zit. Maar je moet ook realistisch blijven en eerlijk tegen jezelf zijn van; ga ik dit op lange termijn ook volhouden?
 

Carismo

Prepper goeroe
@boswachter. om een idee te geven. Ik at tijdens de trainingsdagen gemiddeld 1800kcal per dag en had een verbruik van meer dan 3000 echter raakte ik soms niet meer dan 0.5 g per week kwijt, bij een meting kwam daar een verklaring voor dat 1 kg spiermassa minder volume heeft dan 1 kg vet. ik had dan ook wel serieuze schommelingen tussen ochtend en avond (soms wel 3 kg) al dan niet of ik naar de wc was geweest.enz mij is dan gezegd dat het belangrijk is niet echt te focussen op gewicht maar eerder op je beweeglijkheid, stamina en je vermogen om je eigen gewicht te kunnen trekken of duwen (bv over een muur van 2 meter).

Ook is de combinatie van de voedingsgroepen iets waar je rekenig mee moet houden. snelle koolhydraten in combinatie met vet geven vaak een vermoeiender gevoel achteraf dan trage (mijn eigen ervaring) ook is het belangrijk om je zoutinname in de gaten te houden en ga je voor een eiwitrijk dieet moet je meer drinken , een teveel aan zout en eiwitten zonder water doen je nieren geen goed...
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

boswachter

Survivor
Als je over een periode van 3 maanden elke week 1kg verliest, dan is dat wel betrouwbaar. Zeker als je kleding lossen is gaan zitten en je voelt je ineens lichter en vitaler. Ik weeg 1x in de week op dezelfde dag, op hetzelfde moment na een bezoek aan het toilet en voor het ontbijt. Op ten duur krijg je ook complimenten van andere mensen en indd, kun je jezelf ineens 10x omhoog trekken of gaat het hardlopen minder zwaar.

Snelle koolhydraten geven mij ook een vermoeid gevoel achteraf. Komt door een insulinepiek. Tja, maar ja, ik hou een dieet niet lang vol als ik elke dag zeer gezond eet. Als jij dat wel kan, dan is het geen slecht idee om dat te blijven doen. Maar ik heb af en toe een pizza nodig of een bak rijstepap. Als ik elke dag hele gezonden maaltijden nuttig, krijg ik op ten duur vreetkicks en kom ik zo weer 5kg aan.

Ik heb zelf ook de neiging om te weinig te eten. maar dan krijg ik op ten duur klachten: de hele tijd aan eten denken, prikkelbaar, slapeloosheid, telkens honger, soms wat angstklachten, neerslachtigheid...Plus, ik ga dan 1dag in de week heel veel eten en dus meer dan ik verbruik. En zo kom ik een vicieuze cirkel terecht van streng lijnen en 1dag in de week heel veel eten. Nu eet ik dus 2500kcal en mijn dieet bestaat voornamelijk uit trage koolhydraten. Ook eet ik 7 dagen in de week 2500kcal en maak ik geen uitzonderingen hierop. 1 uur per dag wandelen en/of fietsen. Ja, dit is echt de rest van mijn leven vol te houden.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Zo grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen opvattingen heeft waar hij/zij bij zweert. Denk dat dat ook heel mooi het belangrijkste punt illustreert: ieder lijf is anders, en dan is het bij ieder individu ook nog een anders tijdens verschillende levensfases.
Wat voor de een, op het ene moment, hét dieet is, werkt voor de ander averechts. Dat maakt dit onderwerp dan ook vrij lastig.

Nou ben ik zelf wel veel bezig met voeding en gezondheid. Mijn belangrijkste "stelregel" is: als je gezond eet en gezond beweegt, dan is jouw gewicht jouw gezonde gewicht. Als je denkt gezond te eten en gezond te bewegen, maar toch last hebt van een ongezond gewicht of andere lichamelijke ongemakken, dan is het raadzaam om eens te kijken of de dingen die jij eet wel zo gezond zijn voor jouw lijf (ondanks dat jouw buurman precies hetzelfde eet en super gezond en slank is).
Als je dus gezond eet, en gezond beweegt, je lichamelijk helemaal top voelt en toch maat 42 of 32 hebt terwijl je graag maat 36 zou hebben, denk ik dat je jezelf en je lijf een heel groot plezier doet door te accepteren dat dit gewicht blijkbaar past bij jouw lijf. Dan kan je wel allerlei diëten gaan volgen, maar meestal word je daar én niet gelukkiger, en niet gezonder van, en bereik je op de lange termijn ook niet je streefgewicht omdat dat streefgewicht nou eenmaal niet bij jouw lijf past.

Maar goed, paar van de dingen waar ik me aan hou qua gezonde voeding: geen geraffineerde suikers, geen witmeel, geen synthetische bewerkte troepzooi. Vooral voeding die de bloedsuikerspiegel zoveel mogelijk stabiel houdt, dus geen snelle suikers. En bovenal: voeding die daadwerkelijk voedt: oftewel waar mijn lijf daadwerkelijk iets aan heeft. Dus ik let vooral op wát ik in, en nauwelijks op hoeveel ik eet. Dus liever onbeperkt groente, dan beperkte troep.
Daarnaast vooral veel variëren in voedingsstoffen: ik eet niet koolhydraatarm, maar let er wel op dat koolhydraten niet de grootste groep vormen. Veel mensen eten bij ontbijt en lunch brood, en dan 's avonds pasta, aardappelen of rijst. Dan zit je dus op bijna alleen maar koolhydraten. Daar waak ik dus voor door voldoende groente en fruit te eten, en bv ook voldoende eiwitten en vetten ((good) fat is not bad!). Ik drink alleen water en thee, naast gezonder is het ook nog eens veel goedkoper waardoor ik ondanks mijn beperkte budget toch m'n bio gezonde voer kan kopen.

Wat betreft sport, dat is voor mij naast hobby echt trainen en dus niet een middel om op gewicht te blijven. Ik let er dan ook niet op waarmee ik de meeste calorieën verbrand, maar vind het wél heel belangrijk dat het verantwoord gaat. Sinds ik mijn been brak huppelde ik van blessure naar blessure, dus zorg ik er nu voor dat mijn schenen, enkels en knieën wat ontzien worden door niet te veel/eenzijdig te belasten. Dus naast hardlopen ook fietsen, wandelen, skeeleren, ach ik vind zo veel leuk. Tijdens m'n burn out merkte ik dat ik meer vroeg van mijn lijf dan ik had, dus heb ik (noodgedwongen) heel erg gas terug genomen.
Daarnaast zorg ik met sporten dat ik in de lagere hartslagzones blijf om dus a niet te veel te vragen, en b om zo effectief mogelijk conditie op te bouwen. Daarover kan bediscussieerd worden dat HIIT effectiever is, maar daarbij kom ik weer bij bovengenoemde probleem van blessures uit, waardoor voor mijn lijf rustige duurlopen dus effectiever zijn :) Krachttraining (niet met gewichten maar gewoon met een matje en een fitball) vind ik ook heel leuk, maar ben ik niet zo consequent in. Ik raak nogal gauw verveeld met dat soort dingen :rolleyes:

Oh ja zou ik het haast nog vergeten: de darmen! Het is een nogal ondergeschoven kindje maar zó belangrijk voor een goede gezondheid! Je kan nog zo gezond bezig zijn, maar als er iets mis is in je darmen is het mis in heel je lijf. Daarom ontbijt ik met kefir met psylliumvezels, slik ik nog extra probiotica, probeer ik na het avondeten altijd te gaan wandelen en zorg ik dat ik voldoende water drink. (O.a.) ivm het sporten drink ik sowieso geen alcohol op een handvol uitzonderingen na, en ook andere dingen die ik sowieso al deed zijn gunstig voor de darmen (voldoende bewegen, geen geraffineerde suikers, voldoende groente etc).

Nou ja het is weer een heel lange lap tekst geworden maar van mezelf mag ik dat goed praten door te zeggen dat ik voeding en gezondheid echt héél belangrijk vind. Ik denk dat je gezondheid je allerbelangrijkste prep is.
 

boswachter

Survivor
Interessant.

Ben zelf van mening dat je echt heel veel kunt doen aan je vetpercentage. Geen idee of het ook echt wetenschappelijk is onderzocht, maar er schijnt zoiets als een "setpoint" te bestaan. Dat is een bepaald gewicht dat je lichaam aanhoudt. Als je daaronder gaat word je sneller ziek en voel je je zwak en beroerd. Toch schijn je de setpoint te kunnen beïnvloeden door er een lange tijd onder te gaan zitten. Gaat je setpoint ook omlaag. Andere kant is ook waar: als je jaren lang te zwaar bent, gaat je setpoint ook omhoog. Maar dit is wat ik in een aantal artikelen heb gelezen. Geen idee of het waar is.

Alleen gezond eten om een gezond gewicht te bereiken is naar mijn inziens onvoldoende. Je moet je dagelijkse energiebehoefte uitrekenen op bijvoorbeeld: http://www.menshealth.nl/Gezondheid/Bereken-je-caloriebehoefte-doe-de-test En dat is dan de aantal calorieën die je per dag moet eten om je streefgewicht te bereiken. Als het te weinig is merk je dat aan onder andere: slecht slapen, altijd honger, steeds met eten bezig zijn, snel geirriteert, angsten, depressies, enz: 9 signalen dat je te weinig eet https://www.isditwelgezond.nl/9-tekenen-genoeg-eet/ Als je niet afvalt 200kcal per dag minder eten en over 1 a 2 weken kijken of je bent afgevallen. Zo niet weer 200kcal minder eten. Val niet meer dan 1kg per week af en je zit behoorlijk safe.

Ben zelf wel fan van een dieet dat grotendeels bestaat uit trage koolhydraten. Puur omdat koolhydraten essentieel zijn voor een goede stemming. Heeft iets met je serotoninelevels te maken. Als die te laag zijn kun je chagrijnig zijn en steeds verlangen naar koolhydraten. Sinds ik veel meer koolhydraten af zit ik veel beter in mijn vel en val ik 0.5 - 1kg per week af. Zo is een dieet makkelijk vol te houden. https://www.psycholoog.net/koolhydraten-zijn-essentieel-voor-goede-stemming

Ik volg grotendeels het advies van voedingscentrum op. Al eet ik niet helemaal volgens het schijf van vijf.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

Candyman

Diehard Prepper
Ik ben nu een maand bezig met mijn ketose dieet.
Er is al 4kg af al vermoed ik dat er ook veel vocht bij zit.
Mijn bedoeling is om tot aan december in ketose te blijven staan.
Maar wat eigenlijk nog belangrijker is, ik voel me superlekker met dit dieet.
Vrolijk en fit alleen met sporten heb ik minder uithoudingsvermogen.
Verder eet ik nu erg gezond, veel vis zuivel en groente en ik drink bijna geen alcohol meer.
Maar bij dit dieet voel ik me wel goed.
De eerste dagen waren wel zwaar, vanwege het afkicken waarschijnlijk.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@Candyman, met dit dieet doe je je naam geen eer aan :D geloof dat ik het al eens heb geschreven maar dankzij dit dieet ben ik 40 kilo afgevallen in een jaar tijd en dan alleen maar door de koolhydraten te verruilen met veel groente.

Voelde mezelf altijd depri maar na stoppen van koolhydraat inname is dat ook helemaal verdwenen. Geen sugar rush of sugar crash meer!
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Oké ik heb al het voorgaande gelezen :). Blijkbaar zijn er hier alleen mensen die met overgewicht kampen. Bij mij echter geldt het tegenovergestelde :(.
Enkele maanden geleden heb ik een darminfectie gehad die een week of zes heeft geduurd... 8 kilo afgevallen, van 65 naar 57 kilo. Die kilo's wil ik er graag weer bij hebben, maar tot nu toe lukt me dat niet. Zelfs Gainer Excellent geprobeerd (2 shakes van 500 ml. per dag). Na twee weken mezelf gewogen... 1.5 kilo afgevallen :eek:.
Op dit moment weeg ik nog 55 kilo. Die 2.500 Kcal. per dag haal ik niet. @boswachter wat eet jij om dat aantal Kcal. binnen te krijgen?
Ik eet 6 sneetjes volkorenbrood, belegd met kaas, pindakaas of vleeswaren (ong. 700 Kcal. denk ik), 1 warme maaltijd, meestal aardappelen, vlees en groente (ong. 600 Kcal. denk ik) en als tussendoortje zo'n 15 blokjes kaas (300 Kcal.). Samen is dat zo'n 1.600 Kcal. per dag. Met de shakes van de Gainer komt daar nog zo'n 700 Kcal. bij dus dan zit ik op 2.300. Het probleem is echter dat ik na zo'n shake nog urenlang vol zit en me dan echt moet dwingen mijn normale eten te eten, met tegenzin :confused:.

Ik ben bijna op het punt om ermee naar de huisarts te gaan, maar dacht laat ik eerst hier eens vragen of er mensen zijn die hier kennis en/of ervaring mee hebben.
Dus mijn vraag is... hoe word ik weer 10 kilo zwaarder?
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

Lai

Prepper goeroe
Dat kan nog wel even duren, een darminfectie werkt lang na. Medicatie voor gehad? Reken er dan maar op dat je goede bacteriën ook om zeep geholpen zijn. En deze bacteriën heb je nodig om weer aan te komen. Kcal optellen gaat daar niet bij helpen. Daarbij kom je een 200 Kcal per dag tekort wat een man normaal per dag verbrand met normale activiteiten. Je zou dus meer moeten eten.

Heb je je al eens verdiept in de algehele darmflora weer herstellen?
Veel groente, fruit en eiwitten, gefermenteerde producten (yoghurt, zuurkool, kimchi enz.) cacao en pure chocolade schijnt ook goed te zijn en probiotica.
Kijk ook hier eens, orthomoleculaire voeding.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Beste @CrossbowClan, ik ben verder geen medisch of voedingskundig professional, en ik ken bovendien je lichaamslengte niet.

Maar op basis van wat je schrijft wil je toch het volgende meegeven: als mijn BMI onder de 18.5 zou gaan, en ik ondanks pogingen om dat tegen te gaan nog steeds meer gewicht verlies, dan zou ik vorige week bij de huisarts zitten. Of in ieder geval eens een kennismaking bij een dietist-praktijk.

Overigens heb ik er zelf geen enkele moeite mee om tegen de 3.000 kcal per dag weg te happen (1.90m, 88kg, vegetarier). Als je interesse hebt in een calorierijk (maar toch enigszins gezond) dagmenu kan ik je wel wat ideeen geven, stuur maar effe PM dan.

Later en succes ermee,
DBB
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Medicatie voor gehad?
Ja, twee antibiotica-kuren gehad. De eerste werkte niet.
Maar ik geloof niet zo sterk in die 2.500 Kcal. die elke man zou moeten eten als minimum. Ik heb zes collega's gevraagd wat ze per dag/week zoal eten en als we dan gaan zitten rekenen komt er maar ééntje aan die 2.500, maar ook alleen omdat hij extra shakes drinkt op de sportschool (4x per week). Dat zou betekenen dat de andere vijf ook zouden moeten afvallen en dat is niet het geval.

Die darmflora en de goede bacteriën zal ik me eens in verdiepen. :thumbsup:
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Beste @CrossbowClan, ik ben verder geen medisch of voedingskundig professional, en ik ken bovendien je lichaamslengte niet.

Maar op basis van wat je schrijft wil je toch het volgende meegeven: als mijn BMI onder de 18.5 zou gaan, en ik ondanks pogingen om dat tegen te gaan nog steeds meer gewicht verlies, dan zou ik vorige week bij de huisarts zitten. Of in ieder geval eens een kennismaking bij een dietist-praktijk.

Overigens heb ik er zelf geen enkele moeite mee om tegen de 3.000 kcal per dag weg te happen (1.90m, 88kg, vegetarier). Als je interesse hebt in een calorierijk (maar toch enigszins gezond) dagmenu kan ik je wel wat ideeen geven, stuur maar effe PM dan.

Later en succes ermee,
DBB
Zonet mijn BMI berekend... 18.61 :). Dus ik zit nog net aan de goede kant. Maar wil er toch nog een aantal kilo's bij.
 

Papillon

Diehard Prepper
Zoveel nieuwe ontwikkelingen in anti aging en gezondheid. Een meneer grundy vertelde dat planten lectines onze darmen kapot maken, en daardoor niet altijd goed. Vooral mais en nachtschade familie groenten. Ook vertelde hij dat er mensen zijn die darmbacteriën van jonge mensen inbrengen en daardoor verjongen, net als bij muizen studie. Zo ook met bloed van 18 jarigen.
Zelf heb ik veel baat bij 16- 8 manier van eten. dus 8 uur per dag gewoon eten waar ik zin in heb en 16 uur niet. Veel minder last van buikpijn of wat dan ook.
Daarnaast keek ik laatst naar bijv Erica Terpstra, en hoe goed vrolijk en energierijk dat mens met duidelijk overgewicht een interessant leven heeft., meteen realiseerde ik mij dat gezondheid en geprepped lichaam meerdere vormen hebben. Je hoeft niet de beste conditie van de groep te hebben als er een beer aan komt rennen, maar niet de slechtste ;)

Ik denk wel dat het zaak is om te streven naar een zo goed mogelijke bruikbaarheid van je lichaam rekeninghoudend met de mogelijkheden die er nog zijn.

Voor iemand die geen concrete beperkingen heeft is er geen reden om niet te bewegen.
 

Papillon

Diehard Prepper
Oké ik heb al het voorgaande gelezen :). Blijkbaar zijn er hier alleen mensen die met overgewicht kampen. Bij mij echter geldt het tegenovergestelde :(.
Enkele maanden geleden heb ik een darminfectie gehad die een week of zes heeft geduurd... 8 kilo afgevallen, van 65 naar 57 kilo. Die kilo's wil ik er graag weer bij hebben, maar tot nu toe lukt me dat niet. Zelfs Gainer Excellent geprobeerd (2 shakes van 500 ml. per dag). Na twee weken mezelf gewogen... 1.5 kilo afgevallen :eek:.
Op dit moment weeg ik nog 55 kilo. Die 2.500 Kcal. per dag haal ik niet. @boswachter wat eet jij om dat aantal Kcal. binnen te krijgen?
Ik eet 6 sneetjes volkorenbrood, belegd met kaas, pindakaas of vleeswaren (ong. 700 Kcal. denk ik), 1 warme maaltijd, meestal aardappelen, vlees en groente (ong. 600 Kcal. denk ik) en als tussendoortje zo'n 15 blokjes kaas (300 Kcal.). Samen is dat zo'n 1.600 Kcal. per dag. Met de shakes van de Gainer komt daar nog zo'n 700 Kcal. bij dus dan zit ik op 2.300. Het probleem is echter dat ik na zo'n shake nog urenlang vol zit en me dan echt moet dwingen mijn normale eten te eten, met tegenzin :confused:.

Ik ben bijna op het punt om ermee naar de huisarts te gaan, maar dacht laat ik eerst hier eens vragen of er mensen zijn die hier kennis en/of ervaring mee hebben.
Dus mijn vraag is... hoe word ik weer 10 kilo zwaarder?

Meer bier drinken:) Nee echt daar vliegen de kilos erbij aan. Maar dat is iets wat je niet wilt gok ik.
Nee eerst uitsluiten of er geen medische oorzaak is en dan zoals mijn allereerste vechtsport leraar zei tegen mij toen ik wat zwaarder wilde worden. Hij zei: Papillon, heel simpel.

EAT - Sleep- TRAIN- Repeat.

Op internet genoeg te vinden hoe een voeding plan te maken. In jouw geval zorgen voor een minimale inname van KVE, en dan gewoon beetje snacken erbij.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Ik eet zelf amper brood e.d., puur omdat ik er niet gek op ben.
Ben ook absoluut geen ontbijter en doe dus idd zoals Pappillon, wat in principe neerkomt op intermittent fasting.
(ik val hier trouwens niet van af)
Ik eet veel groente, liefst uit eigen tuin. Tussen de middag grote bak kwark met fruit. Geen chips oid, geen limonade, weinig snoep, amper alcohol. Ik geef er gewoon niet echt om. Had deze zomer toen t zo heet was alleen ineens een manie met die appel cider, Apple Bandit :p
Ik heb wel eens mn calorie-intake bijgehouden en dan kom ik op zo'n 1300Kc per dag, maar dan moet ik wel mn best doen.

Ik voorzie wel een 'probleem' als de SHTF...
Verse (blad)groenten, fruit, kwark zullen al snel schaars worden en wat gepreppt kan worden bevat vaak veel koolhydraten, vetten en suikers.

Terwijl iedereen dus steeds magerder wordt, zal ik waarschijnlijk aankomen als ik niet oppas :rolleyes:
Maar dat is iets dat iedereen met een foodstash in de gaten zal moeten houden tijdens een SHTF...
Om niet op te vallen en duidelijk te laten blijken dat je nog voorraad hebt, zul je ook af en toe in de rij moeten staan als er voedsel uitgedeeld wordt, je zult moeten zorgen dat je afvalt (of er in ieder geval uitzien alsof je afvalt, door bv te grote kleren aan te trekken), je kleren niet te vaak wassen, e.d.
Meedoen , anders valt t op! :cool:
 

Lai

Prepper goeroe
@CrossbowClan 2 kuren, niet niks. Regelrechte aanslag op je darmen. De arts die het voorschreef heeft geen dieet er bij gegeven?
Die Kcal is wel eens waar persoonsgebonden, maar wil je aankomen dan word meer eten wel aangeraden.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
@Papillon bier drink ik al genoeg :fluit: en daar word ik niet zwaarder van. Ik word al heel mijn leven nergens zwaarder van, kan elk dag een slagroomtaart eten en er komt geen gram bij :mad:.

KVE heb ik gegoocheld en ik begrijp niet precies wat je ermee bedoelt, ik kom meerdere definities tegen zoals Kolonie Vormende Eenheid :confused: :D.
Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt?
 
Bovenaan