• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gezondheid & conditie opbouwen

JJ&A

Diehard Prepper
Ik ben ook bezig om mijn lichaam weerbaar te maken ben in tien dagen zes kilo afgevallen, eet geen koolhydraten, suiker, zuivel en amper vlees.
Zet hem op @Wendie
 

Candyman

Diehard Prepper
Goed bezig, ik merk bij mezelf dat ik het beste resultaat behaal met hardlopen.
Ik vind het echt niet leuk om te doen maar na afloop voel ik me beter en m'n lichaam gaat er snel op vooruit.
 

Wendie

Senior Prepper
@Candyman Met Hardlopen behaal je zeker betere en sneller resultaat.
Hardlopen is voor iemand met fors overgewicht zoals ik geen aanrader om mee te starten ivm hoge kans op blessure. Ben nog steeds bezig met wandelen op flink tempo voor mijn doen icm met krachtsport. Uiteindelijk zal ik ook de mogelijkheid hebben om te gaan hardlopen of andere sport maar dat ligt toch nog wel stukje uit mijn zone met wat ik aankan voor nu.
 

Candyman

Diehard Prepper
Als je nog een leuke intensieve oefening zoekt voor de krachttraining kan ik je deze aanraden.

Toch wel één van mijn favoriete oefeningen.
Wel advies vragen in het begin om blessures te voorkomen.
 

PBear

Mankinds only hope
Als je nog een leuke intensieve oefening zoekt voor de krachttraining kan ik je deze aanraden.

Toch wel één van mijn favoriete oefeningen.
Wel advies vragen in het begin om blessures te voorkomen.


Vooralsnog kost mij de oefening om uit hurkzit rechtop te staan, zonder ondersteuning van armen en handen, en zonder daarbij gewichten te tillen al genoeg moeite. Maar inmiddels lukt dat weer voor deze 70-jarige knar.

Ik hoop met deze oefening de conditie wat jaartjes op peil te houden. Ook helpt regelmatig het junglepad een paar honderd meter hellingopwaarts te lopen om van ons huisje naar de openbare weg te geraken helpt om verdere achteruitgang in conditie te voorkomen.

Bijkomstig voordeel is, dat er geen kostbare fitness abonnementen of ruimtevretende toestellen voor nodig zijn.
 

Raptores

Survivor
@Candyman Met Hardlopen behaal je zeker betere en sneller resultaat.
Hardlopen is voor iemand met fors overgewicht zoals ik geen aanrader om mee te starten ivm hoge kans op blessure. Ben nog steeds bezig met wandelen op flink tempo voor mijn doen icm met krachtsport. Uiteindelijk zal ik ook de mogelijkheid hebben om te gaan hardlopen of andere sport maar dat ligt toch nog wel stukje uit mijn zone met wat ik aankan voor nu.

Bij sporttesten en intake nieuwe recruten belandde je al gauw op de loopband bij een geringe conditie. Daarna een 400m sintelbaan. Als laatste komen bospaden en dergelijke. Vrij buitenlopen geeft idd veel blessures. En in alle gevallen met een hartslagmonitor!!!
 

Wendie

Senior Prepper
@Raptores , jij hebt helemaal gelijk. Ik heb het wel een geprobeerd te joggen met hartslagmeter. Maar het was toen en nu op dit moment nog steeds geen aanrader voor mij persoonlijk. Eerst verder afvallen en conditie opbouwen in mijn geval.
 

Wendie

Senior Prepper
Vannacht heb ik een slaaponderzoek gehad. Een polysomnografie Zonder dat ik gebruik mocht maken van mijn cpap. Vanmorgen werd ik wakker met keelpijn van het snurken. Hoofd vol watten licht koppijn omdat apneu niet onderdrukt is door cpap. Ik ben dan ook heel erg brak hierdoor. Effe dagje heel rustig aandoen. Morgen kan ik er weer tegen. Hopelijk kom ik stap verder in een oplossing naar cpap vrij leven.
 

Wendie

Senior Prepper
Nog elke dag aan de wandel. Vanmorgen 10 km met gemak.
Het is lekker rustig smorgens goed vroeg. Ook in de herfst is het aanrader om smorgens lekker buiten bezig te zijn. Binnenkort maar eens wat andere kleding gaan aanschaffen ivm afvallen en komende de winter.

 Vanmorgen .jpg
 

Wendie

Senior Prepper
@Flos Ik was afgelopen week effe bij graf van mijn moeder op een Natuurbegraafplaats daar sprong ook een Haas voor mijn voeten weg. Alleen ik heb geen jachtgeweer ! ( jammer genoeg)
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

PBear

Mankinds only hope
Nog elke dag aan de wandel. Vanmorgen 10 km met gemak.
Het is lekker rustig smorgens goed vroeg. Ook in de herfst is het aanrader om smorgens lekker buiten bezig te zijn. Binnenkort maar eens wat andere kleding gaan aanschaffen ivm afvallen en komende de winter.

Bekijk bijlage 25170

Mooi rustgevend plaatje!
Ik maak vrijwel dagelijks een korte, maar inspannende wandeling over het bospad door de jungle (annex rivierbedding als het regent) hellingopwaarts van ons huisje naar de openbare weg naar de plek waar onze motor geparkeerd staat.

Naar het schijnt is een regelmatige, korte inspanning die het hart even goed op gang brengt en je je spieren laat voelen even effectief voor de spieropbouw als een urenlange workout.
Verrasenderwijs ben ik in de paar maanden die ik nu in de tropen doorbreng, 5 kilo lichaamsgewicht kwijtgeraakt. Vermoedelijk ook door vochtverlies, want ik zweet soms een regenbui.
 

Wendie

Senior Prepper
@PBear Tropische weersomstandigheden kunnen ook zorgen voor gewichtsverlies. Warme temperaturen moet je lichaam toch harder werken ook je lichaamstemperatuur onder controle te houden. Elke dag effe je lijf opstarten zoals jij doet is zeker een gezonde gewoonte.
Als het warm is eet ik toch wel anders dan in de herfst of winter. Van die 5 kilo die je nu kwijt bent geloof ik niet dat dat alleen vocht is. Is de luchtvochtigheid daar niet erg hoog ?

Lange wandelingen zoals ik het doe zijn zeker geen moetjes voor mij, het is heel persoonlijk in wat wel en niet bij je past. Niet iedereen heeft tijd en zin om smorgens 10 km te wandelen. Ik ervaar het als een rustig moment aan het begin van de dag en voel me er serieus goed bij ondanks dat ik wel flink doorloop voor mijn doen.
 
Bovenaan