• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Jade

Senior Prepper
Politie heeft gezag, moeten ze ook hebben.
Er is altijd tijd om te reageren op een bevel van politie, je krijgt echt maar niet zo een tik.
Al mogen “slachtoffers “ het altijd wel graag zo brengen, ik stond daar deed helemaal niets en toch kreeg ik klappen...
 

phtvs

Sysop
Admin
Maar blind gehoorzamen aan wat een agent beveelt, ligt mij niet. Zoveel heb ik wel van de (WO2) geschiedenis geleerd. Ik laat het denken over de veiligheid van mijzelf of mijn naasten niet over aan de overheid.
Daar ligt het probleem. Het gaat om het vertrouwen dat als een agent tegen jou zegt dat je op moet zouten, dat je weet dat hij daar een wettige geldende reden voor heeft. In Nederland kunnen we erop vertrouwen dat die wettig geldende reden er is als die agent dat zegt. Die agent heeft op zo'n moment wel iets anders aan zijn hoofd dan bemoeials uit te gaan staan leggen wat de reden is, al gebeurd dat vaak wel. Ben je het er niet mee eens, kun je naar een rechter stappen en als je gelijk hebt, krijg je dat ook.
Maar tegenwoordig is het blijkbaar nodig om meteen een grote waffel op te zetten tegen politie of andere hulpverleners. Filmpjes genoeg te vinden van lui die staan te schreeuwen en te janken over hun grondrechten die geschonden zouden worden. Kan me zo voorstellen dat een agent op een gegeven moment zegt, het is mooi geweest en nu de lange lat erover
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Kinderen kunnen ook als ze geen symptomen hebben of maar een beetje ziek zijn, veel deeltjes van het coronavirus in hun neus hebben. Dat maakt hen tot een potentiële bron voor verdere verspreiding van het virus. Omdat het ontbreken van ziekteverschijnselen geen betrouwbare indicatie is of kinderen het virus hebben en kunnen verspreiden, zijn infectiepreventiemaatregelen nodig bij het heropenen van scholen.
https://nos.nl/artikel/2344936-onderzoek-vs-kinderen-kunnen-veel-coronavirus-bij-zich-hebben.html
 

phtvs

Sysop
Admin

JiJi mind

Senior Prepper
Wat alert mensen legden filmpjes naast elkaar.
De dame in de opvallende jurk staat drie keer op verschillende locaties vooraan bij confrontaties met de politie. Dan ben je geen toevallige voorbijganger meer. En dan mag je blij zijn dat je nog niet vastzit.
Je hebt het bijna goed. Deze dame is inderdaad op meerdere plekken aanwezig waar het hommeles is. Opvallend.
Maar kijk nog eens heel goed naar dat filmpje met die 2 dames die tikken krijgen.
Let goed op de achtergrond en niet op de dames zelf ... zet het geluid uit dan valt het nog beter op.
Alles is in scene gezet ...
 

Henk88

Diehard Prepper
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2076028556/aantal-besmettingen-op-nertsenhouderijen-blijft-oplopen
Misschien nu dan eindelijk besluiten om de fokkerijen definitief gesloten te laten?
Licht offtopic maar ik moet zeggen dat ik me altijd kan ergeren aan het woord 'ruimen', soort van camouflage van wat werkelijk gebeurd. Namelijk massamoord van dieren. Blijf dat bijzonder vinden hoe mensen zich opwinden over een paar actievoerders die een klap krijgen maar zulk soort zaken volstrekt normaal vinden. Ik weet dat dieren geen mensen zijn maar de moraal is wel heel dubbel.

Supermarkt haalt desinfectiepoort weg na dreigmails
Een paar dagen na de plaatsing van het desinfectiepoortje bij de Spar in Wemeldinge is deze alweer weg. Ondernemer Jan Rijkeboer heeft de poort weggehaald nadat meerdere dreigmails waren binnengekomen.
https://www.ad.nl/zeeland/supermark...aign=socialsharing_web&referrer=https://t.co/
Ik vind dit wel weer zo'n vaag artikel. Er staat dat ze zijn gestopt na dreigmails van anticoronamaatregelorganisaties (3x woordwaarde) en geen individuen maar dan doe je toch gewoon aangifte van bedreiging? Vervolgens staat in dat artikel dat ze dat ding hebben weggehaald omdat ze 'te weinig ervaring en kennis hebben van dat ding'. Waarom zet je hem dan in de eerste plaats neer? Ontzettend zwak weer.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Alles is in scene gezet ...
Ja dat bedoede ik dus...Zelfs de naam van deze oudere dame is bekend, gewoon door foto's van demonstraties naast elkaar te leggen.
Blijf alert, ook de "andere kant" zet scenes in elkaar.

Als je het nodig hebt om iets in elkaar te zetten, heb je niet genoeg argumenten om te praten, denk ik dan maar. Je mag best je afwijkende of niet-standaard mening geven, maar overschreeuwen of in scene zetten "om je zin door te drijven" hoort daar niet bij. Je mening geven en gehoord worden is niet gelijk aan je zin krijgen. Zo werkt het niet in een democratie.
Er zijn landen waar je als je je mening geeft al uit een raam valt of vergiftigde thee krijgt...dat is dictatuur. Zolang je nog je mening kan geven wonen we hier niet in een dictatuur.

En ja er gaat echt veel fout, stom Schiphollen, Belastingdienst, de politie maakt fouten, in de rechtsstaat zelf is veel mis, en de zwabberende politici wat betreft corona, echt heel veel fouten. Dat maakt Nederland nog steeds geen dictatuur.

En nu is er corona...en die trekt zich er niks van aan of je links rechts of utlra-weetikveelwat bent.
We moeten samenwerken, met zijn allen, om dat virus weg te krijgen. En dat kan, kijk naar Niuw-Zeeland, Taiwan, meer landen. Dan heb je niks aan een paar losgeslagen wappies die steeds de aandacht opeisen met hun aanvallen op de rechtsstaat, maar meer aan goede uitleg en maatregelen(waar de overheid tekort schiet)
Het is eigenlijk zo simpel, was je handen, houdt afstand, mijd drukte en als je geen afstand kan houden draag een mondkapje.
Als we dit al niet kunnen door samen te werken, hoe moeten we dan ooit een apocalyps overleven....
 

petroman

SHTF Expert
Nieuwsberichten in welke media dan ook zijn niet in het leven geroepen om alles te melden dat goed gaat.
Nieuwsberichten zijn perdefinitie afwijkingen op de normaal, wat die dan ook is. Ongelukken en ramspoed zeg maar.

Als je dan vergeet dat er ook nog een wereld bestaat waarin dingen wel goed gaan dan gaat het mis. Wat in dit alles niet helpt is dat door de moderne media je overal met je neus bovenop zit, live, elke minuut.
 
F

forumlid 1447

Gast
Natuurlijk wordt een gedeelte in scene gezet, dat geeft meer aandacht dan rustig protest.
Maar door iemand in beeld te plaatsen, die hardhandig verwijderd wordt,
heeft de verspreider veel meer aandacht.
Een krant met alleen maar goed nieuws verkoopt niet.
Angst verkoopt, dus in dit geval, de ,zogenaamde, opmerking "politiestaat" verkoopt programma's,
kranten, en aandacht.
400 demonstranten verlaten vrijwillig demonstratie, dat is geen nieuws.
10 mensen maken amok, dat verkoopt.
Als je dan meld ,10 mensen onschuldig geslagen, dan mag je in programma's opdraven,
en als journalist is dat een inkomen.
De persvrijheid is al lang een persverheerlijking, voor eigen voordeel.
Ik denk niet dat de journalist niet weet, wat er gebeurd.
Ben genoeg bij de voetbal geweest, om binnen 10 minuten te weten wie de relzoekers waren.
Een journalist die dat niet ziet, kan zijn brood niet verdienen.
Maar een virus die dit allemaal veroorzaakt, wat als er een virus komt, dat niet te bestrijden is ,
met afstand, maskers, en minder samenscholen.
We weten allemaal wat de vlooien aan pest verspreid hebben.
Recenter, hoeveel teken, per wandeling door hoog gras , kan je vangen?
Met een paar simpele dingen, kan men Covid19 bestrijden, en daar wordt het volk al agressief van.
Wat als er echt een voedselgebrek, onbekend verspreidende ziekte, stroomuitval voor 14 dagen ontstaat?
Nog maar te zwijgen, als de consumenten telefonie, en computers uitvallen. :) ;) ;) :)
5G mast uitschakelen , kan al zoiets te werk stellen.
Houd het veilig,
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er al ooit een onderwerp 56 pagina's gehaald op een preppers forum ? En is de " Wat te doen vraag " al beantwoord of duidelijk omtrent een ( juiste ) richting op ?

Ik denk dat 44 pagina's verder en een mooi 100 gevormd we nog steeds een pfff gevoel hebben .

Zware bevalling dat Corona gebeuren . Nou maar hopen dat de wroetvrouwen willen gaan correct samenwerken zodat de baby toch nog gezonder te wereld komt .

Het is nog steeds een zooitje ongeregeld volgens mij . Voor ons forum mensen gespreksstof genoeg haha
 

Erny

Last (wo)man standing
Blijf dat bijzonder vinden hoe mensen zich opwinden over een paar actievoerders die een klap krijgen maar zulk soort zaken volstrekt normaal vinden.
Ja, das lekker gemakkelijk zeg. Hoe weet JIJ nou wat ik vind van het instandhouden van nertsfokkerijen of andere fokkerijen? Dan ga je wel ff heel ver met zelf invullen. o_O

En inderdaad, ik maak mij druk over mensen die door de politie beknuppeld worden zonder duidelijke aanleiding en zonder dat er andere beschikbare methodes worden ingezet. En daar blijf ik bij.
En als het geheel in scene is gezet dan heeft die ene politieman zich flink in de vingers gesneden met zijn gedrag, hij had zich juist zeker moeten beheersen met al die camera's op hem gericht. Maar die verleiding kon hij niet weerstaan. Slechte politieman zonder zelfbeheersing.
Of ze moeten iets te bewijzen hebben? Ff iets duidelijk maken naar het volk dat het niet met hun eens is. En wel: Kop houden en gehoorzamen anders wordt je zonder pardon in elkaar getimmerd.
I rest my case.
:SC:
 

petroman

SHTF Expert
En wel: Kop houden en gehoorzamen anders wordt je zonder pardon in elkaar getimmerd.

Ook lekker makkelijk redeneren.
Je vergeet namelijk de nuance in je regel, namelijk weggaan en pas daarna wordt er opgetreden.
je vergeet blijkbaar ook dat je het normaal vind dan wel acceptabel dat mensen de politie uitdagen. En dan moet die persoon zich maar inhouden en anders heeft hij/zij geen zelfbeheersing.
Als iedereen normaal doet HOEFT de politie helemaal niet in actie te komen.

Elders staat iets over trollen en polariseren (chat), ik zou zeggen lees dat ook even.
Start dan een NL politiestaat topic onder complottheorien en ga daar verder trollen.

Voor de rest:
Dit topic is gestart met de vraag wat je als prepper gaat doen als covid hier komt, nu het is hier en blijkbaar doen we aan preppen verder niets.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Je kan je immuunsysteem, naast een gezond dieet, op peil houden door op goed gewicht te blijven. Met elke kilo minder vet heb je 0,13 mg C-reactief eiwit (CRP) minder in je bloed. Dit eiwit zorgt voor chronische ontstekingen. Link

Door die chronische ontstekingen in het lichaam hebben mensen met (morbide) obesitas vaker een heftigere (of zelfs dodelijke) afloop van corona. Link
 

Henk88

Diehard Prepper
Ja, das lekker gemakkelijk zeg. Hoe weet JIJ nou wat ik vind van het instandhouden van nertsfokkerijen of andere fokkerijen? Dan ga je wel ff heel ver met zelf invullen.
clip_image001.png


En inderdaad, ik maak mij druk over mensen die door de politie beknuppeld worden zonder duidelijke aanleiding en zonder dat er andere beschikbare methodes worden ingezet. En daar blijf ik bij.
Het was niet persoonlijk richting jou bedoeld, het was meer dat ik ook in de media wat ophef zag over het optreden van dat protest terwijl voor andere problemen/nieuws dan naar mijn mening onterecht minder aandacht is. Mijn excuses als dat niet duidelijk overkwam.

Wat betreft dat politie-optreden vind ik wel dat er nuance moet zijn. Als er daadwerkelijk sprake was van uitlokking vind ik het ook wel heel makkelijk om te zeggen; die politieagent moet zich maar ten alle tijden beheersen wat er ook over hem heen komt anders is hij slecht bezig. Het zijn uiteindelijk ook maar mensen.

Ik besef me dat iedereen het recht heeft om te prosteren maar ik vind die anti-corona protesten niet zo nuttig. Ik geloof best de overheid of bedrijfsleven soms een andere agenda/belang heeft dan de burger maar corona kent eigenlijk alleen maar verliezers. Het is onwenselijk dat groepen dan nog gaan relschoppen of zich bewust niet houden aan de regels en daarmee de virusverspreiding bevorderen. Dat men daar dan een keer hard op ingaat is niet leuk maar wel begrijpelijk.

Mocht het echt zo zijn dat die agent zonder enige aanleiding is begonnen met knuppelen en dat er geen sprake is van uitlokking dan ben ik het uiteraard volledig met jou eens dat dat niet kan en dat hij dan op het matje moet komen.
Voor de rest:
Dit topic is gestart met de vraag wat je als prepper gaat doen als covid hier komt, nu het is hier en blijkbaar doen we aan preppen verder niets.
Ik weet niet of er zoveel meer te preppen valt. Ik hou mijn voorraden op niveau en ik heb wat extra hygienezaken aangeschaft. Daarnaast blijf ik voorzichtig; dus regelmatig handenwassen, niet teveel sociale contacten, niet teveel winkelbezoeken en mensenmassa’s vermijden.

Op economisch vlak zou ik wel graag wat meer preppen, wat ik vermoed dat als je voorzichtig leeft je voor nu meer te vrezen hebt van de economische gevolgen dan een acuut besmettingsrisico. Echter het probleem is dat ik sinsds corona eerder minder inkomen heb en dat maakt het lastig om hierin dingen voor te bereiden.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Duitsers testen hoe ze veilig concert kunnen bezoeken in coronatijd
Hoe verspreidt het coronavirus in een volle concertzaal? In het Duitse Leipzig is dat vandaag getest. Zo'n 1500 vrijwilligers, allemaal negatief getest op corona, waagden zich voor het wetenschappelijke experiment in een overdekte concertzaal. "Ik hoop dat artiesten weer het podium op kunnen."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/vid...-ze-veilig-concert-kunnen-bezoeken-coronatijd
 
Bovenaan