• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@petroman, ergens op het forum , in afdeling geldzaken, heb ik aangegeven wat ik als maatregelen extra ben gaan doen.
Mijn financiën stroomlijnen, en overbodige kosten gaan verminderen.
Meer op lange termijn financiën regelen.
Ik neem aan, dat sommige toch bedacht hebben , en ontdekt hebben, dat als er iets gebeurd,
ze niet meteen van de honger sterven, maar financieel risico's lopen.
Daling in loon ,en de huur/hypotheek/ maaltijden niet kunnen betalen, zijn risico's die,
in een niet SHTF situatie al lastig zijn.
Covid19 is géén SHTF situatie, in mijn ogen, maar openen de ogen wel.
Persoonlijk ben ik door mijn jeugdervaring altijd gefixeerd geweest op geen schulden,
en heb die zo snel mogelijk afgelost, maar ik denk dat sommige mensen hard geschrokken zijn.
Er zijn 1.9 miljoen gezinnen extra in het risico gebied gekomen.
Zeg maar één stap dichter bij de voedselbank. (cijfers NL)
De voorraden aan voeding, gereedschap, ijzerwerk etc. ,die te laag waren ,zijn bij mij ook aangevuld.
Ben alleen nog aan het denken, of ik goud moet kopen , of WC papier. :)
@phtvs het in de gaten houden wat er gebeurd in deze onrustige tijden,
en aftasten wat de meningen van elkaar zijn , is ook een vorm van preppen.
Observeren, overleggen, discussiëren, en voorbereiden, (Opsec belang), etc. etc.
We moeten alleen niet in oeverloze welles/nietes verhalen hervallen.
Wat de ene als verontrustend politiegedrag ziet, vind de ander dus geoorloofd.
Ligt dus ook aan hoe je tegenover Covid19 en de maatregelen er rond aankijkt.
Dan tellen ervaringen, medische risico's in omgeving, angst,
ervaring met gezag, leeftijd, en dergelijke allemaal mee.
Dus de zogenaamde oftopic, is dan ineens een soort van omgeving observatie.
 

Ray

SHTF Expert
Waar men al bang voor was, is nu ook echt vast gesteld, je kunt meermaals COVID-19 krijgen. Man uit Hong Kong kreeg corona in april en nu in augustus nogmaals. Dit is vastgesteld doordat men bij de eerste besmetting de genetische code heeft bekeken en nu opnieuw. De periode tussen de twee besmetting is best kort, goed vier maanden. De man had de eerste keer slechts milde symptomen en nu de tweede keer helemaal geen: https://nos.nl/collectie/13824/artikel/2345271-voor-het-eerst-herbesmetting-met-corona-vastgesteld

Dit heeft consequenties voor de groepsimmuniteit, want al worden mensen wellicht de tweede keer veel minder ziek, ze
verspreiden het dan alsnog. Groepsimmuniteit lijkt dus steeds minder een optie en je krijgt er wellicht heel veel asymptomatische verspreiders bij, wat het bestrijden van dit virus nog lastiger maakt.

Hetzelfde wisten we al van studies met proefdieren, maar nu dus ook in de praktijk met mensen vastgesteld.

Sommige leden van het OMT pleiten voor 'sociale bubbels' voor ouderen en kwetsbaren, zodat de niet kwetsbaren niet onderworpen hoeven te worden aan maatregelen om het virus in te dammen (link naar het Parool artikel). Met bovenstaande kennis, gaat die isolatie dan wel net zolang duren totdat er een definitieve oplossing is in de vorm van een vaccinatie of heel goed werkend medicijn.

Het wordt er niet makkelijker op zo.

De Zweedse coronastrateeg Anders Tegnell rekent niet op een tweede golf in het najaar. Omdat het virus zich anders gedraagt dan bv. de griep. Ik help het hem hopen, maar veel mensen bij elkaar binnen, ipv de buitenlucht, ik hou m'n hart vast.

Ondertussen gaat de werving en selectie van nieuwe medewerkers voor het bron-, en contactonderzoek van de GGD's rommelig, zucht: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/23/ergernis-en-chaos-bij-werving-ggd-a4009585
 

phtvs

Sysop
Admin
Sommige leden van het OMT pleiten voor 'sociale bubbels' voor ouderen en kwetsbaren, zodat de niet kwetsbaren niet onderworpen hoeven te worden aan maatregelen om het virus in te dammen
Dat is een heel eng iets. Het vernietigd de solidariteit die er al bijna niet is en zorgt voor een tweedeling die je echt niet moet willen. Bovendien word nu al merkbaar dat ook jongeren flink ziek kunnen worden en de gevolgen lang met zich meedragen. Er is zelfs al sprake van mogelijk onherstelbare longschade bij sommige patienten.
 

Ray

SHTF Expert
Als niet voetbal liefhebber moet ik hier toch een beetje om lachen, de hele Champions League en Europa League toernooien dreigen beslist te gaan worden door de strenge corona maatregelen van de UEFA als het zo door gaat met de besmettingen.

Een heel seizoen gevoetbald om Europees te mogen spelen om vervolgens zonder een minuut te spelen uitgeschakeld te worden. Het is inmiddels al drie clubs overkomen.
Bron: https://nos.nl/collectie/13840/arti...ons-league-en-europa-league-na-coronagevallen
 

phtvs

Sysop
Admin
Als niet voetbal liefhebber moet ik hier toch een beetje om lachen, de hele Champions League en Europa League toernooien dreigen beslist te gaan worden door de strenge corona maatregelen van de UEFA als het zo door gaat met de besmettingen.

Bron: https://nos.nl/collectie/13840/arti...ons-league-en-europa-league-na-coronagevallen
En dat alles om de zwaar overbetaalde voetballers te kunnen blijven betalen omdat anders de clubs failliet gaan. Ze hadden gewoon alles moet cancelen
 

Ray

SHTF Expert
Volgens mij draait het meer om reclame en uitzendrechten inkomsten voor de clubs en niet te vergeten de UEFA zelve. Zonder publiek kan het toch prima? Beetje afleiding en vermaak is niet weg in deze tijden er gaat al zoveel niet door. Maar het bizarre grote geld circus is de sport niet ten goede gekomen, doe mij maar het vrouwenvoetbal, iets minder spectaculair maar veel sportiever en het was toch al geen hobby van me om mannen in korte broekjes te gaan kijken.

Wat ik minder begrijp is waarom het corona live-blog meld dat Usain Bolt in quarantaine gaat in afwachting van z'n testuitslag. Lekker boeien, alleen omdat die man eens beroemd was.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Herbruikbare doorzichtig maskers.
ybet54ugbzddjs2veoe1.jpg


Link
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
@PBear, die prijs is in balans met het verdienmodel.

Edit: blond en te snel :(,
@frans81 heeft gelijk masker is 19euro filters per 15 10euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

phtvs

Sysop
Admin
Probleem is alleen dat deze maskers volgens mij niet gebruikt mogen worden in NL (FFP2 standaard) Daarnaast is de bedoeling van het dragen van niet medische maskers juist om anderen tegen jouw te beschermen in plaats van jezelf tegen het virus. In het laatste geval, dus dat jij jezelf wilt beschermen, zijn wegwerpmaskers volgens mij de enige juiste. Hoe wil je het filter vervangen zonder dat je contact maakt met de buitenkant van het masker waar virusdeeltjes op zitten...
Kortom, leuk bedacht maar niet bruikbaar. Naar mijn mening zelfs levensgevaarlijk
 
F

frans81

Gast
Probleem is alleen dat deze maskers volgens mij niet gebruikt mogen worden in NL (FFP2 standaard) Daarnaast is de bedoeling van het dragen van niet medische maskers juist om anderen tegen jouw te beschermen in plaats van jezelf tegen het virus. In het laatste geval, dus dat jij jezelf wilt beschermen, zijn wegwerpmaskers volgens mij de enige juiste. Hoe wil je het filter vervangen zonder dat je contact maakt met de buitenkant van het masker waar virusdeeltjes op zitten...
Kortom, leuk bedacht maar niet bruikbaar. Naar mijn mening zelfs levensgevaarlijk

Als je nou twee maskers hebt zet je er 1 op en vervangt met handschoentjes aan de filters bij de andere .

Problem +- Solved .
Ik zie wel potentie in het product . En volgens mij zijn ze daar in Germany gek op een vorm van iets keuren .. toelaten :fluit::)

Als je de site even doorspit dan krijg je toch goede info over het hele gebied .
Nu al zie je massa's van die goedkope maskers overal liggen . Corona AFVAL stapelt zich op en spreid zich over onze Aardkl..t:D
 

Ray

SHTF Expert
@phtvs Je kunt simpelweg je handen wassen, samen met je masker, nadat je het oude inlegfilter hebt weg gegooid. Dat is met de wegwerpmasker uiteraard ook het devies.

Er is geen verbod op het gebruiken van mondmaskers die ook echt werken, FFP2's en FFP3's, maar met het nog immer gaande tekort, worden die idd voor het publiek niet aangeraden.

Door het gebruik van uitblaasventielen bescherm je idd beter jezelf dan je omgeving. De chirurgische mondmaskers die de meeste mensen kopen/dragen werken in het beste geval maar 50%, het kan bijna niet slechter. Ze zijn ook alleen bedoeld op de grootste spetters tegen te houden, geeneens de hele kleintjes om maar te zwijgen over aerosolen.

Bij zelf geknutselde maskers is het gissen naar de effectiviteit, je kunt best een redelijk masker maken, maar ook een hele slechte. De meeste mensen prefereren toch makkelijker ademen boven een effectief werkend masker.

Juist door al die verschillende zelf gemaakte maskers en de slecht werkende chirurgische maskertjes, heeft een algemene mondkapjes plicht geen zin. Dat zou anders zijn als we allemaal maskers gingen dragen van FFP2 of 3 kwalititeit. Iets zegt me dat als er wel een miljard FFP's in Nederland zouden liggen, het advies van het RIVM heel anders zou zijn.

Dat 120.000+ euro bedrag is de opbrengst van een crowdfunding/bestellingen voor de juiste machines. Het is een nieuw ontwikkelt product, zijn er sinds 2015 mee bezig en ze gaan volgende maand in productie.
 

petroman

SHTF Expert
@phtvs heeft gelijk maar om een andere reden die ik al eens geopperd heb: de ventielen.
De ventielen vergemakkelijken het ademen want er zit geen weerstand in, lees geen filter. Ben je dus besmettelijk en zit de dood in je adem dan gaat die floeps door het ventiel ongehinderd zijn/haar werk doen: mensen besmetten.

Je beschermd net als elk masker met uitblaas ventielen alleen jezelf.
Geen slecht startpunt maar je moet dit niet uit het oog verliezen.

Filter, gebruikt, haal je met een pincet van metaal uit het masker, gooit het in de juiste kliko/vuilton/emmer en het pincet kook je uit.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij gebruiken maar 10 % van ons brein . Met de intrede van Apps zijn we op de goede weg naar 8 % :fluit:
En we hoeven onszelf niet meer de schuld te geven bij oeps :lol: We passen gewoon weer de App aan :eek:

Kan zo onder Humor haha

DpIEE7WXcAAhS6J.jpg
 
Bovenaan