• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Huis prepared maken

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Bij doomsday preppers heb ik wel meer vreemde zaken gezien.
Maar goed voor de film geef je ze natuurlijk een hamer, meer realistisch is een shotgun en kettingzaag (in de usa) en dan ga je er zo doorheen.
Realistisch zijn gewoon luiken. Zien er normaal uit, Voorzie de buitenzijde van 3mm RVS en schilder er een motiefje op. RVS roest nie en is minder vatbaar voor vuur.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Onze woning is zeer ongunstig als het om prepklaar maken gaat, we wonen in een appartement op de beneden verdieping waar je aan 1 kant zo over de railing kan stappen om op het balkon te komen. We hebben echter maar aan 1 kant ramen want aan de andere kant van de woning is de gemeenschappelijke berging dus we hoeven ons eigenlijk maar over 1 kant zorgen te maken. De voordeur is een zware masieve houten deur met twee sloten, deze gaat naar buiten open met een normale deurkruk. Ik heb voor deze deur, balkon deur en de ramen platen laten zagen van watervast multiplex welke we er tegen aan kunnen zetten.

Echter vind mijn echtgenoot dat ik overdrijf in dit soort zaken, wat nog wel eens voor de nodige wrijving zorgt :p

De hele voorgevel is van hout gemaakt wat wel weer een voordeel heeft dat het maken van wijzegingen gemakkelijker gaat. Zo zit ik er aan te denken om een kleine houtkachel te kopen (om te verwarmen en te koken, we koken en verwarmen alleen op elektra) en het rook kanaal door de gevel te laten lopen alleen ik weet niet of dat wel zo'n goede oplossing is. Zulke kleine houtkacheltjes worden geregeld goedkoop aangeboden hier (4 a 500 euro)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Onze woning is zeer ongunstig als het om prepklaar maken gaat, we wonen in een appartement op de beneden verdieping waar je aan 1 kant zo over de railing kan stappen om op het balkon te komen. We hebben echter maar aan 1 kant ramen want aan de andere kant van de woning is de gemeenschappelijke berging dus we hoeven ons eigenlijk maar over 1 kant zorgen te maken. De voordeur is een zware masieve houten deur met twee sloten, deze gaat naar buiten open met een normale deurkruk. Ik heb voor deze deur, balkon deur en de ramen platen laten zagen van watervast multiplex welke we er tegen aan kunnen zetten.

Echter vind mijn echtgenoot dat ik overdrijf in dit soort zaken, wat nog wel eens voor de nodige wrijving zorgt :p

De hele voorgevel is van hout gemaakt wat wel weer een voordeel heeft dat het maken van wijzegingen gemakkelijker gaat. Zo zit ik er aan te denken om een kleine houtkachel te kopen (om te verwarmen en te koken, we koken en verwarmen alleen op elektra) en het rook kanaal door de gevel te laten lopen alleen ik weet niet of dat wel zo'n goede oplossing is. Zulke kleine houtkacheltjes worden geregeld goedkoop aangeboden hier (4 a 500 euro)

Ik adviseer je een Petroleum kachel is veel goedkoper, heb er zelf 1 voor €. 119,00 nieuw gekocht, bij mij is het puur voor back-up.
Het voordeel is dat je geen afvoer nodig hebt, je moet wel goed ventileren.
Bij aanschaf wel even kijken naar de capaciteit, even uitrekenen hoe groot de te verwarmen ruimte is.
 

petroman

SHTF Expert
Als je ergens een kiepraam hebt boven de deur of raam, dan kan je die gebruiken om een kachelpijp naar buiten te steken. Hoewel ik het idee een beetje overdone vind.
Bedenk dat als je je ramen voorziet van platen je ook geen licht meer binnen hebt. En niet kan ventileren ?
De kachel en met name de rookgassen verraden toch wel dat je thuis bent en dat er iets te halen valt. Tevens zullen bovenburen (?) het niet leuk vinden dat ze uitgerookt worden.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik adviseer je een Petroleum kachel is veel goedkoper, heb er zelf 1 voor €. 119,00 nieuw gekocht, bij mij is het puur voor back-up.
Het voordeel is dat je geen afvoer nodig hebt, je moet wel goed ventileren.
Bij aanschaf wel even kijken naar de capaciteit, even uitrekenen hoog groot de te verwarmen ruimte is.

Ik heb hier eigenlijk nooit petrolium in de winkels gezien eerlijk gezegt, je ziet hier wel kachels op parafine of zogenaamde fyringsolje. Daar heb ik mezelf nooit in verdiept. Ventilatie in de woning is een probleem omdat we maar aan 1 kant ramen hebben die we open kunnen zetten en de centrale afzuiging ook niet al te geweldig werkt... Zelf willen we ook niet al te veel investeren in de woning omdat deze te koop staat :)

Zodra er 'stront' aan de knikker is, denk ik dat we er zo snel mogelijk er tussen uit knijpen hier. Maar over die rookgassen had ik idd nog niet na gedacht, hoewel ze hier ook gewoon vissen staan te roken op de balkons en daar zeurt ook niemand over :)

Edit: fyringsolje is petrolium welke hier eigenlijk bijna niet meer word verkocht ivb met ventilatie problemen in de oudere huizen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik heb hier eigenlijk nooit petrolium in de winkels gezien eerlijk gezegt, je ziet hier wel kachels op parafine of zogenaamde fyringsolje.
Deze lampolie is in bijna elke winkel wel te koop, dit is petroleum en kan in petroleumstel en kachels.
AHI_434d50303538373735_1_200x200_JPG.JPG
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Deze lampolie is in bijna elke winkel wel te koop, dit is petroleum en kan in petroleumstel en kachels.
AHI_434d50303538373735_1_200x200_JPG.JPG

Dank hier voor, ik heb het even uitgezocht hier en je kan het hier gewoon in vaten van 5, 10 en 25 tot 200 liter bij de benzinepomp kopen:lips: Voel me best wel dom soms maar sommige dingen heten hier zo totaal anders dat je jezelf er echt in moet verdiepen om er achter te komen hoe het heet :oops:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Dank hier voor, ik heb het even uitgezocht hier en je kan het hier gewoon in vaten van 5, 10 en 25 tot 200 liter bij de benzinepomp kopen. Voel me best wel dom soms maar sommige dingen heten hier zo totaal anders dat je jezelf er echt in moet verdiepen om er achter te komen hoe het heet
Dom ben je pas als je het niet zelf uitzoekt...vind ik.
Weer wat geleerd dus!
 

petroman

SHTF Expert
@zonnebrood, misschien even in je avatar aangeven dat je elders woont. dus buite nl. Voor de rest: petroleum is geen petroleum. Er zit veel verschil in de kwaliteit.
Bij de pomp in nl, daar waar dat nog kan, haal je de goedkoopste meuk. Die meurt dan ook veel doordat er met name veel zwavel in zit.
Als je huis te koop staat waar maak je je dan zorgen om (bouwtechnisch) ? Je gaat dan zeker geen aanpassingen maken.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@petroman Bedankt voor de tip, heb het zojuist ook meteen in het onderschrift gezet :) We hebben wel een hut in de bergen maar dat is ongeveer 24 uur rijden (als alle passen open zijn) als je geen gebruik maakt van veerboten.
 

Arisaka

Elementary prepper
Langere schroeven zullen niet veel helpen, de koppen breken af.
Wel kun je schroeven krijgen van 4,5x40 met een kop van de schroef van 4,0, die past weer in je scharnier en toch een dikkere schroef.

Dat klopt maar zal het wel een stuk lastiger maken. Als je korte schroefjes gebruikt ram je de sluitplaat zo uit het kozijn. Dikkere schroef met een 4.0 kop is wel een goede tip.
Ik zelf heb de verzonken gaten iets groter gemaakt en voorzien van 5x70 torx. Totaal is de sluitplaat alleen al voorzien van vier schroeven. Daar omheen/overheen zit een stalen plaat die het gebied rond de sluitplaat verstevigd.
 

joost

Prepper
Echt niemand die een stuk inbraakweren gelaagd dubbel glas wil testen?
dan zal ik er een andere bestemming voor moeten zoeken.
Inbraakwerend tuinkastje ofzo.
 

Arie

Diehard Prepper
Wat zou je willen testen dan aan het glas.
Als je er met een voorhamer opslaat is het echt wel stuk hoor. En als je het glas in een kozijn plaatst heb je zelfs kans dat je kozijn gewoon leeg slaat. Een glaslat steld ook weinig voor.
 

Arie

Diehard Prepper
Wij gebruiken dat pa4 glas in kraan cabines als onder ruit.
Als een hijs draad breekt met 80 ton er in slaat het terug omhoog. En vaak tegen het glas aan.
Om de machinist de beschermen werkt het perfect. We lopen er zelf over heen.
Dan verplintert het wel maar blijft wel als massa bij elkaar door de folie's er tussen.
Maar als je er met een voor hamer opslaat ( niet aaien zoals een gemiddelt mens) dan zit er gewoon een gat in. Daarna is de kracht er uit en sla je met zachtere slagen de rest weg.

Inbraak vertragend is het zeker maar als ze echt naar binnen willen en de tijd nemen.
 

joost

Prepper
:)de gemiddelde inbreker zie ik nog niet zo snel lopen met een voorhamer.
Maar uiteraard maak je hier wel een gat mee in het glas,vraag is hoe lang het duurt voor je echt binnen bent.
Inbraakwerend glas moet natuurlijk wel in het kozijn gelijmd worden anders sla je het er inderdaad zo uit.



Ben erg benieuwd hoe lang het nu echt duurt voordat je binnen bent door zo'n raam.

Na het testen van een kozijn met dubbelglas en de zogenaamde 14mill explosieveilige folie, vind ik nog steeds de stukken glas in mijn tuin.
De folie was waardeloos,liet los van het glas en bij de randen sla je het zo weg.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een stukje over inbraak, kogel, en explosiewering,

Omdat de tijden steeds slechter worden en we met veel meer dingen rekening moeten houden heb ik met ook hier wat in verdiept, je moet haast overal rekening mee houden ook moet het ergste zie nu de toestanden in België, en wat gaat het worden in NL, je wat veiliger voelen in je huis is ook een musk ramen zijn vaak een zwakke schakel in het geheel, en daarom is het goed dat te versterken, ook autoramen zijn zo te versterken, maar in ons water rijk landje is dat ook niet zonder gevaar, daar is ook wel weer wat op te vinden maar dat ga ik hier niet vermelden.

Hier bij een stukje over inbraak, kogel, en explosiewering, de laatst zullen niet veel gebruik van maken, maar inbraak en kogelwerend is misschien een tip voor hen die het kunnen permitteren en berekend willen zijn op slechter wordende tijden, het is een mooie site met goed spul.
www.windowgard.nl/index.php/kogelwering

Explosiewering, daar komt meer bij kijken, dan worden er speciale kozijnen geplaatst die ook de klap op vangen, ik zou zeggen klik op de snelkoppeling en je krijgt alle info.

Mvg,
JJ
Ps, in overleg met Theo en team geplaatst, dat zal ik vaker doen, als dat mogelijk is om vergissingen meer uit te sluiten.
 

petroman

SHTF Expert
@J.J mischien ook even voorstellen ?


ps Ja ik ben een beetje allergisch voor mensen die bij hun eerste post meteen advertenties tonen en niet eerst zich voorstellen.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Professional burglars offer 15 eye-opening tips on how to burglar proof your home
http://anonhq.com/reddit-professional-burglars-offer-15-eye-opening-tips-burglar-proof-home/


When a user asked “Burglars of Reddit, what are the best ways to keep you out of my house?” it not only brought hundreds of former and current burglars to the “valuable” discussion, many surprising, shocking, and scandalous answers came out from the “professionals” — who have had a pretty good run of burglaries — on how you can protect your home from burglary. Here’re 15 such interesting and easy tips to keep your family safe and your home intact — from burglars — by burglars…


(de meeste tips zijn wel duidelijk Amerikaans)
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Even dit topic bumpen. Misschien dat er hier mensen zijn met tips of ervaring met dit soort dingen, hoe aan te sluiten/sturen en wat vooral niet te kopen. Wij zijn opzoek naar een buitenlamp met een ingebouwde camera of een ander redelijk onzichtbaar camera systeem voor rond om het huis. Zie nu echt ff door de bomen het bos niet meer

Laatste tijd word ik helemaal gek van bedelaars en ander gespuis (fijn joh die open grenzen...) die zielig komen doen aan de deur. Ik vind het wel prettig dat ik eventueel vanaf een andere verdieping kan zien we er voor de deur staan zonder door het raam naar buiten te hoeven kijken en zodat zij mij ook niet zien.
 
Bovenaan