• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Huis prepared maken

petroman

SHTF Expert
Als je veel en vaak last hebt: wijkagent inschakelen. Zoek tel. nummer en stuur appje (snel) dan kan hij/zij de persoon nog aanspreken.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Even dit topic bumpen. Misschien dat er hier mensen zijn met tips of ervaring met dit soort dingen, hoe aan te sluiten/sturen en wat vooral niet te kopen. Wij zijn opzoek naar een buitenlamp met een ingebouwde camera of een ander redelijk onzichtbaar camera systeem voor rond om het huis. Zie nu echt ff door de bomen het bos niet meer

Laatste tijd word ik helemaal gek van bedelaars en ander gespuis (fijn joh die open grenzen...) die zielig komen doen aan de deur. Ik vind het wel prettig dat ik eventueel vanaf een andere verdieping kan zien we er voor de deur staan zonder door het raam naar buiten te hoeven kijken en zodat zij mij ook niet zien.

Gewoon een bordje op de deur: geen collectes, verkopers, bedelaars. Bij aanbellen wordt de collectebus en klapbord in beslag genomen.

Even om terug te komen om je raamwerk dicht te timmeren met plaatmateriaal. Schoef de platen aan de binnenkant van je raam. Mocht er iets door heen komen heb je minder tot geen glassplinters op de vloer of in je oog....
 

Ray

SHTF Expert
Gewoon een bordje op de deur: geen collectes, verkopers, bedelaars. Bij aanbellen wordt de collectebus en klapbord in beslag genomen.

Even om terug te komen om je raamwerk dicht te timmeren met plaatmateriaal. Schoef de platen aan de binnenkant van je raam. Mocht er iets door heen komen heb je minder tot geen glassplinters op de vloer of in je oog....
Da's mooi stoer advies, maar als jij collectebussen gaat confisqueren heb je wel zo de wouten aan de deur en dat soort verhalen doen het ook slecht op faceboek: "Boze man/vrouw pakt collectebus van zielige zieken/kinderen af"
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Da's mooi stoer advies, maar als jij collectebussen gaat confisqueren heb je wel zo de wouten aan de deur en dat soort verhalen doen het ook slecht op faceboek: "Boze man/vrouw pakt collectebus van zielige zieken/kinderen af"

Zeker het bordje niet gelezen :oops:
 

hans013

Senior Prepper
Wat je dan weer wel kan doen, is een streep trekken op je "eigen" stoepgedeelte. Dan een bordje verboden toegang met wetsartikel 461 op de deur. Dan plegen ze erfvredebreuk. Die lijn is genoeg om een erf afscheiding kenbaar te maken.

Je mag dan de klapper afpakken om de identiteit van de overtreder vast te stellen.
 

Ray

SHTF Expert
Wat je dan weer wel kan doen, is een streep trekken op je "eigen" stoepgedeelte. Dan een bordje verboden toegang met wetsartikel 461 op de deur. Dan plegen ze erfvredebreuk. Die lijn is genoeg om een erf afscheiding kenbaar te maken.

Je mag dan de klapper afpakken om de identiteit van de overtreder vast te stellen.

Ze moeten zich idd identificeren, dus technisch zal dat wel kloppen. Technisch want je schiet er niet veel mee op. Je moet die klapper weer terug geven en geen agent of rechter die iets gaat ondernemen tegen de 'overtreder'. Dat erfrecht geldt maar erg weinig als het gaat om het verwijderen van lastige sujetten, dan worden we geacht de politie bellen.

Nu ja, van een collectant of colporteur kom ik zelf ook nog wel af met minimale moeite en/of ergernis.
Pick your battle's: http://www.innovateus.net/innopedia/what-meaning-pick-your-battles :)
 

RonDoe

Senior Prepper
Ik zit in een BOL in de bergen met maar één toegangsweg. Vrienden in de buurt. 2 honden, sinds gisteren een Rhodesian Ridgeback in topconditie en al eerder een kruising Duitse Herder met Alaskan Malamute, allebei uitgerust met een paar volwassen bijtspijkers.

Muren van 60-70 cm. dik met hardhouten luiken buiten voor de ramen, binnen de mogelijkheid om er stalen platen tegenaan te zetten van 4 mm. dik., 1 stalen deur in een kozijn van spoorbielzen die 60 cm. in de grond staan in een PVC-pijp van 40 cm, gevuld met schokbeton. Aan de bovenzijde verschroefd en ook nog stalen schroefplaten. De andere ingang is voorzien van twee eiken deuren, gemaakt van balken van pakweg 10-12 cm. dik (ruim 100 jaar oud). Deze sluiten allebei door een strip ijzer in een gleuf in diezelfde muur te laten zakken. Kom je vrij lastig doorheen.

Hout en pellets voor ruim 6 maanden, 2 petroleumkachels met 300 literbrandstof, 5 grote butagasflessen, diverse kleinere, petroleumbranders en kampeerbranders, Bijna 6000 liter water op voorraad, eventueel 'conserveerbaar, voedsel en drank voor 6 maanden, dit is eigenlijk onze normale 'overwintervoorraad'.

Last but not least: heb 7 exemplaren van niet nader te noemen zaken in huis, waarvoor ik bij de Guardia Civil examen moest doen. Compleet met de broodnodige accesoires en ben 9 jaar lang geoefend in het gebruik (in een eerder stadium in mijn leven).

Is natuurlijk niet onfeilbaar, maar het maakt het iets lastiger om zonder toestemming binnen te komen.

Bovendien een bord op de poort: Verboden voor indringers. Op overtreders wordt geschoten. Op overlevenden wordt nogmaals geschoten (in het Spaans).
(volgens menigeen is dat 'niet zo netjes', maar dat zijn mensen zonder gevoel voor humor). Wellicht is het feit dat ik een kuil van pakweg 2 x 1 meter heb afgevuld met stenen (eronder ligt een biologische afvoer) waarop ik een rechte platte steen heb gezet met de tekst (weliswaar ook in het Spaans) 'Niemand, hélemaal niemand is sneller dan mijn kogels' daar wel debet aan. Er ligt verder natuurlijk niemand onder, maar geinig is het wel :))
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Je schoorsteen effe verstoppen en je komt om van de koolstofmon. als je alles dichttimmert en je de kacheltjes gaat branden.
 

petroman

SHTF Expert
Je huis dichttimmeren en een of andere vorm van fossiele brandstof binnen verbranden is so wie so geen goed idee.
Aggregaat en met stroom alles doen is de enige juiste optie. Maar ja dan zit je wel met die uitlaat buiten, luchttoevoer en brandstof.
 
F

forumlid 1447

Gast
Beveiligen is in een woonwijk alleen maar verdacht.
Politie bellen bij diefstal is ook geen optie, die zitten toevallig 3 dorpen verderop. Camera's plaatsen is ook niks.
Had hier ooit een sujet dat mijn wintergraan uit de moestuin haalde, camera erop, kom je bij de politie, vragen ze
de vergunning van de camera.
"Beelden mogen we niet bekijken meneer, vanwege de privacywet".
"Maar agent het is in mijn tuin, op mijn erf, achter mijn afgesloten hek"
"Privacy recht vervalt bij illegaal betreden van mijn eigendom"
"Ja meneer ik snap het, maar U hebt geen vergunning en een niet gemelde camerabewaking",
"We zullen maar zeggen dat het een wild camera is, anders bent U ook nog strafbaar".
"U kunt aangifte doen, en een vermoedelijke dader melden, maar verder niets".
Krijg je nadien die gek aan de bel, om te melden dat als je de beelden op FB zet , hij je wel even
een paar EURO armer zal maken.(of erger)
Heb dus aangifte gedaan, zonder mogelijke dader vermelding.
Maar de volgende keer ..............
Die gek woont nog geen kilometer verderop, in de wijk.
 
F

frans81

Gast
Beveiligen is in een woonwijk alleen maar verdacht.
Politie bellen bij diefstal is ook geen optie, die zitten toevallig 3 dorpen verderop. Camera's plaatsen is ook niks.
Had hier ooit een sujet dat mijn wintergraan uit de moestuin haalde, camera erop, kom je bij de politie, vragen ze
de vergunning van de camera.
"Beelden mogen we niet bekijken meneer, vanwege de privacywet".
"Maar agent het is in mijn tuin, op mijn erf, achter mijn afgesloten hek"
"Privacy recht vervalt bij illegaal betreden van mijn eigendom"
"Ja meneer ik snap het, maar U hebt geen vergunning en een niet gemelde camerabewaking",
"We zullen maar zeggen dat het een wild camera is, anders bent U ook nog strafbaar".
"U kunt aangifte doen, en een vermoedelijke dader melden, maar verder niets".
Krijg je nadien die gek aan de bel, om te melden dat als je de beelden op FB zet , hij je wel even
een paar EURO armer zal maken.(of erger)
Heb dus aangifte gedaan, zonder mogelijke dader vermelding.
Maar de volgende keer ..............
Die gek woont nog geen kilometer verderop, in de wijk.

Dus je weet wie het is en je laat je ook nog geheel onterecht bedreigen pfff
Als zo iemand gebruik kan maken van de rare wet dan kan jij dat toch ook gebruuk maken van achterdeurtjes in de wet ?
De volgende keer staat ie weer in de tuin of erger :confused::confused:

Of is de wet en het naleven daarvan anders in België??
 
F

forumlid 1447

Gast
@frans81 Als je iets vooraf al meld is het voorbedachte rade.
:oops: hij stond ineens achter me. Dacht dat het een beer was.
 
Bovenaan