• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jerrycan's

Rataplan

Mankinds only hope
:off:


hhmm, ja die en die in Ede gaten ging graven, of dat wellness center in Dinant (B).

Die stroomopwekker in z'n wietwoning is hoogstwaarschijnlijk in rook op gegaan.
Die uit Ede zag er geen gat meer in....of wie een kuil graaft voor....misschien een zoekactie op touw zetten:cool:
Die van het welleens center, zit vast in Ankara....illigaal geplaatst turks stoombad:oops:
 

petroman

SHTF Expert
Beste @June,

Zoals je al gelezen hebt gaan de antwoorden op je goede vragen ten onder in chaos ten gevolge van ????, ja zeg het maar.
Persoonlijk denk ik dat je iets meer moet uitleggen qua waarom om goede antwoorden te krijgen.
 
L

LadyPrepper

Gast
Een tijdje geleden bevond ik me in hetzelfde schuitje. Met enige spoed heb ik toen jerrycans gekocht.
Hoewel ik het wantrouwen in plastic begrijp ben ik wel benieuw waarom plastic in uw geval niet voldoende bescherming biedt voor langere tijd.
Staal heeft wat mij betreft meer nadelen dan kunststof, de belangrijkste:
- Roestvorming
- Gewicht
- Vorstbestendigheid
- Prijs

Het is belangrijk je te realiseren dat dit sowieso geld gaat kosten. Op cans wil je niet bezuinigen, je drinkwater moet veilig zijn.
Derhalve zou ik geen camping jerrycans kopen, geen cans kopen die eigenlijk voor brandstof zijn gemaakt en geen cans kopen die licht doorlaten.
Verder moeten ze het kostbare water goed beschermen, de cans moeten bestand zijn tegen hoge druk. De druk kan toenemen wanneer de cans heel warm worden of wanneer ze bevriezen. Tevens kan er van buitenaf druk op de cans komen, bijvoorbeeld bij het instorten van je woning.

Ik ga even weer schaamteloos reclame maken voor de Scepter. Ze maken watercans die gebruikt worden in de scheepvaart, door particulieren en diverse legers.
Ze zijn food-safe, gelabeld met 'water' op de buitenkant en oerdegelijk. Ze zijn bestand tegen vorst, schade van buiten af en ze zijn stapelbaar. Er zit een degelijk handvat aan en de vulopening heeft een kleine schenkopening.
Zelf heb ik 5 20l cans gekocht. Nieuw zijn ze redelijk prijzig, ik heb gekozen voor 2e hands tanks.

Ga je voor 2e hands zorg dan voor een betrouwbare verkoper en inspecteer de cans zorgvuldig. Neem een zaklampje mee en bekijk ze vooral aan de binnenkant. Deze moet schoon zijn, niet stinken en niet beschadigd zijn. Bij twijfel, niet kopen.
Let ook op het schroefdraad op de can en in de dop. ook het kleine dopje en het lucht ventiel.
Ik heb net even gekeken op de Canadese site van Scepter maar zie met name fuel cans. Water levert geen resultaat op in de zoek functie. Kijk ik verkeerd? Verkeerde site?
 

Nomad

Diehard Prepper
Ik heb net even gekeken op de Canadese site van Scepter maar zie met name fuel cans. Water levert geen resultaat op in de zoek functie. Kijk ik verkeerd? Verkeerde site?

Ik kan me voorstellen dat je even moet zoeken op de site van Scepter. Hun watercans zijn voor diverse doeleinden te koop.

Via deze link kom je direct op de militaire watercan pagina van Septer uit.
Als de kleur je niet veel uit maakt kan je bij sommige watersport winkels Septercans kopen, alleen zijn die doorgaans blauw.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Bovenaan