• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mensen gezocht voor sociaal experiment

phtvs

Sysop
Admin
En dan lukt het je, dan weet je zeker dat je de komende tijd goed in de gaten gehouden zal worden. Waarom heb je immers de skills nodig om 28 dagen van de radar te verdwijnen? Dat zul je vast met een reden doen en dat maakt je bij voorbaat verdacht.
Plus dat je OpSec natuurlijk naar de haaien is. Je bent vanaf dag 1 BN-er.
Ik gok er overigens op dat ze helemaal niet willen dat je onvindbaar bent, levert geen leuke tv op als iemand echt spoorloos is en heel Nederland op zoek is en je onvindbaar blijft..
 

Ray

SHTF Expert
Plus dat je OpSec natuurlijk naar de haaien is. Je bent vanaf dag 1 BN-er.
Ik gok er overigens op dat ze helemaal niet willen dat je onvindbaar bent, levert geen leuke tv op als iemand echt spoorloos is en heel Nederland op zoek is en je onvindbaar blijft..

Inderdaad en om het programma interessant te houden willen ze natuurlijk elke aflevering een 'afvaller'. 'k Zou de eventueel meegegeven videocamera niet vertrouwen, straks zit er gewoon een tracker in want die dingen worden steeds kleiner en jij zelf laad de batterij steeds netjes op. :fluit:

Wel denk ik dat naast mensen die zelf bij dergelijke opsporingsdiensten hebben gewerkt, preppers de meest kansrijke groep zijn in dit experiment.
 

AWOL

Prepper goeroe
Plus dat je OpSec natuurlijk naar de haaien is. Je bent vanaf dag 1 BN-er.
Ik gok er overigens op dat ze helemaal niet willen dat je onvindbaar bent, levert geen leuke tv op als iemand echt spoorloos is en heel Nederland op zoek is en je onvindbaar blijft..

Het is een afval race dus het gaat niet om niet gevonden worden maar om het langst uit hun handen te blijven en dan "met de eer te strijken".Dat deelnemers niets kunnen verdienen blijf ik altijd een bijzonder concept vinden. Je hebt het over een commercieel bedrijf, dat het programma verkoopt aan een commerciële zender die vervolgens geld verdiend aan reclame inkomsten maar het belangrijkste deel, de content ofwel de deelnemers" krijgen niets. En toch vinden ze deelnemers omdat die kennelijk warm worden van op TV zijn. Ik zal het nooit begrijpen.
 

QuickFix

Diehard Prepper
Ik vrees, juist omdat er geen vergoeding tegenover staat, dat het gros van de aanmelders in het genre "Utopiabewoner" zal vallen.

Voor zover ik me kan voorstellen, zal een normaal werkende (weldenkend) persoon het 't niet waard vinden om zoveel vakantiedagen (of onbetaald verlofdagen) op te nemen, puur voor de roem.
En dan kun je je ook nog eens afvragen hoe lang die "Roem" zal duren: wie kent alle kandidaten van Idols, Big Brother, etc. nu nog?
Van de meesten hoorde je na drie maanden helemaal niets meer of hun roem ebde langzaam maar zeker weg.

Overigens: is het wel zo dat er geen vergoeding tegenover staat?
Er staat alleen dat er geen prijs te winnen valt.

Ik neem aan dat de zoekexperts het ook niet gratis doen en de regiseur zal ook wel betaald willen worden. o_O
 

phtvs

Sysop
Admin
En toch vinden ze deelnemers omdat die kennelijk warm worden van op TV zijn. Ik zal het nooit begrijpen.
Tja, het is natuurlijk wel een uitdaging die lonkt. Moet eerlijk zeggen dat het mij wel iets zou lijken als ik 20 jaar jonger was.

Maar ben het met je eens dat er best een flinke geldprijs tegenover mag staan. je bent tenslotte 30 dagen in dienst van de omroep en daar mag best een salaris/vergoeding tegenover staan.
 

Nomad

Diehard Prepper
Hmm, jammer dat er geen vergoeding tegenover staat.
Een maand niet werken kost me een maandinkomen én ik kan niet meer op vakantie dat jaar.
Naja, ik wacht de reactie van Simpel Media even af nog.

Het lijkt me een leuk experiment, echt een uitdaging.

Hier meer info over Hunted op de site van Channel 4

Weet iemand of de afleveringen ergens terug te kijken zijn?
 
F

frans81

Gast
Tja, het is natuurlijk wel een uitdaging die lonkt. Moet eerlijk zeggen dat het mij wel iets zou lijken als ik 20 jaar jonger was.

Maar ben het met je eens dat er best een flinke geldprijs tegenover mag staan. je bent tenslotte 30 dagen in dienst van de omroep en daar mag best een salaris/vergoeding tegenover staan.

Je krijgt de Reclame over jezelf gratis ;) Want reclametijd is duuuuur op TV :oops:
En als je het dan ook nog eens heel goed doet dan wordt je uitgenodigd door Discovery Channel / National Geographic of gerelateerd .
Je komt dan in het rijtje van Ray Mears , Bear Grylls , Ed Stafford :lol::lol:. Ze worden jou beste vriendjes en je mag veelvuldig gebruikmaken van
Secret Escapes :thumbsup: Tot 70 % korting !!
 

Nomad

Diehard Prepper
Nou, in dat geval moet ik wel mee doen!
Matties worden met Ray en Bear. Op de BBQ bij Ed.

Ik heb een beetje een dubbel gevoel, want ik hoef niet zo nodig op TV. Maar de uitdaging spreekt me wel aan.

@ Stuudje, waar heb je die nou gevonden? Ik heb net zitten zoeken en kon alleen maar trailers vinden. Bedankt!

Edit#3; het is niet de hele aflevering helaas.
 

Nomad

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Een beetje net als bij The Raft wat nu op Net5 is (dacht ik althans)
Ik heb één aflevering gezien. De koppels zijn wel slim gekozen.
Alleen daarbij is het niet verantwoord om je partner achter te laten (over boord te gooien).

Naja, ik wacht het antwoord van Simpel Media nog even af.
Ondertussen zoek ik verder naar de afleveringen van Hunted ^_^

EDIT: Een artikel over Hunted op WIRED
 

Dreutel

Prepper goeroe
"Alleen voor de eer" vind ik belachelijk, terwijl zo'n programma voor de winst gemaakt wordt en dan niets uitgeven aan de hoofdrolspeler, dat kan niet!
Alhoewel, hoofdrolspeler, als je het goed doet, kom je helemaal niet op tv. :)
 

FKAGB

Prepper goeroe
En dan kun je je ook nog eens afvragen hoe lang die "Roem" zal duren: wie kent alle kandidaten van Idols, Big Brother, etc. nu nog?

Sabine :thumbsup:

Uit een interview 10 jaar na Big Brother:

Die bekendheid heeft haar overigens wel veel opgeleverd in de vorm van leuke baantjes en schnabbels. Ook poseerde Sabine naakt in Playboy.

Dus het kan wel degelijk wat opleveren.

sorry offtopic maar moest even.
 

Dreutel

Prepper goeroe
The runners are nominally on the loose but often appear trapped inside their own heads, second-guessing their pursuers, struggling with paranoia and even, in the case of Emily and Lauren, getting on each other’s nerves to the extent that they split up. What most of them don’t seem to have processed fully is what happens to those left behind. When the trail goes cold, the hunters calmly apply insidious pressure to spouses, parents and friends. If these known associates are unwilling to offer up useful information, they have their homes bugged by mics and tiny cameras.

http://www.theguardian.com/tv-and-r...p-barmaids-and-get-a-static-caravan-channel-4

Ik weet niet of je dat je familie en vrienden aan wilt doen.

Ergens las ik dat je een cameraman mee krijgt, die alles vastlegt wat je doet, en die er van verdacht wordt soms even te bellen met HQ. Als die man z'n telefoon niet uitzet, hebben ze je ook snel gevonden. Helaas kan ik dat stukje iet terug vinden, dus geen link.
 

AWOL

Prepper goeroe
The runners are nominally on the loose but often appear trapped inside their own heads, second-guessing their pursuers, struggling with paranoia and even, in the case of Emily and Lauren, getting on each other’s nerves to the extent that they split up. What most of them don’t seem to have processed fully is what happens to those left behind. When the trail goes cold, the hunters calmly apply insidious pressure to spouses, parents and friends. If these known associates are unwilling to offer up useful information, they have their homes bugged by mics and tiny cameras.

http://www.theguardian.com/tv-and-r...p-barmaids-and-get-a-static-caravan-channel-4

Ik weet niet of je dat je familie en vrienden aan wilt doen.

Ergens las ik dat je een cameraman mee krijgt, die alles vastlegt wat je doet, en die er van verdacht wordt soms even te bellen met HQ. Als die man z'n telefoon niet uitzet, hebben ze je ook snel gevonden. Helaas kan ik dat stukje iet terug vinden, dus geen link.

Kortom, volkomen bullshit programma. Dus als je mee wilt doen moeten jij en je familie en vrienden toestemming geven aan de programma makers om al die surveillance spullen in je huis te plaatsen want dat mag natuurlijk niet zomaar. Van werkelijke druk is natuurlijk geen sprake omdat er geen werkelijke repercussies zijn, behalve het opgeven van je privacy aan iig de programmamakers en mogelijk heel Nederland. Een cameraman op sleeptouw nemen valt ook nogal op en inderdaad, is die betrouwbaar? Het meeste zal dus wel gescript zijn zoals altijd, met geheimhoudingscontract voor de deelnemers en familie / vrienden op straffe van een flinke geldboete. Maakt het alleen maar nog onbegrijpelijker als er niets te verdienen zou zijn als deelnemer, wat ik dus ook steeds sterker begin te betwijfelen.
 

Erny

Last (wo)man standing
@Nomad via de illegale manier zie ik de 6 afleveringen staan, pb anders maar even.;)

En heb die afleveringen bekeken en het bleek dat er toch onverwachte winnaars waren en de survivallui toch erg snel gepakt werden, maakten domme fouten. ;)

En Nederland is natuurlijk wel erg klein en dichtbevolkt vergeleken bij de UK... Bij The Hunted mocht ook inderdaad het woonhuis doorzocht worden op aanwijzingen, evenals pc/laptop/mail e.d.

Spoileralert:
Het best deden de twee totaal ongestructureerde chaotische dames het die continu bleven rondliften, de hele tijd in beweging, geen openbaar vervoer wegens cameratoezicht etc etc. Geen geld pinnen, ook cameratoezicht... Tijdelijk onderduiken bij mensen van wie ze toevallig een lift kregen dus niet op te sporen...
En ook die twee kerels op de fiets waren slim bezig... maar ook zij werden uiteindelijk opgespoord... en ontsnapten weer...
En je zag echt dat ze steeds meer paranoia werden naarmate de tijd vorderde.
 
Bovenaan