• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mentale voorbereiding (AD(H)D, HSP, Autisme)

idbg

Senior Prepper
Grappig is dat, dat gejengel over mms altijd, ik gebruik het jaren bij verkoudheid of ontstekingen en voor mij werkt het uitstekend, ik denk niet dat je je hierover een valide mening kan permitteren als je het niet zelf hebt geprobeerd zonder vooroordelen en daar derden geventileerde vooronderstellingen, dat het gebruikt wordt bij waterzuivering tbv verwijderen van organismen ook in Nederland is geen toeval, dat het op organismen in een lichaam ook dat effect heeft is ook geen toeval, we zijn tenslotte een zak vettig water. Anyway, het word onder vele namen verkocht en gebruikt als oa ontsmettingsmiddel voor watertanks op boten en dergelijke omdat het om zeep helpt wat je niet in je water wil hebben ( Oxosanum geloof ik), er zijn trouwens mensen die zweren bij een kuurtje van tot 3 % verdunde waterstofperoxide vanwege dezelfde werking, organische terpenen hebben ook een dergelijke werking ( als je het organische sap uit bijvoorbeeld fatwood destilleert krijg je terpentijn ( geen terpentine dus, maar terpentijn das heel iets anders) en er zijn hele volksstammen die gomterpentijn als kuur gebruiken ( al duizenden jaren btw), heel veel moderne allopatische medicijnen hebben ook synthetische terpenen als bestanddeel vanwege de ontstekingsremmende werking ( schimmels en parasieten vinden het niet zo lekker namelijk, bij organische terpentijn/ terpenen worden die door een boom aangewend als schimmeldoder en om ingewenste indringers om zeep te helpen, heel interessant)

Wat wel goed is om te weten is bijvoorbeeld dat als het bacteriën en virussen oxideert dat dat ook een kudde van de goede om zeep helpt, goede probiotica is een goede remedie daartegen en je kunt ze gewoon weer aanvullen.
 

I-disappear

Prepper
Laatst bewerkt:
Wat een bullshit allemaal. Je gaat je kind met autisme toch geen gif voeren? Beetje kortzichtig ook dat er mensen zijn die geloven dat autisme te genezen is :confused:
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Misschien kunnen we wel beschaafd en rustig blijven? Anders kan de drempel voor sommige mensen plots heel hoog liggen om nog te antwoorden.

(Ik heb er geen ervaring mee, dus ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt. Maar het is altijd handig om te weten hoe mensen kunnen reageren en waarom ze zo reageren)
20 Things to Remember If You Love a Person with ADD
http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/20-things-remember-you-love-person-with-add.html

People who have ADD/ADHD are suffering. Life is more difficult for them than the average person. Everything is intense and magnified. Their brilliant minds are constantly in gear creating, designing, thinking and never resting. Imagine what it would feel like to have a merry-go-round in your mind that never stops spinning.

Understanding what a person with ADD feels like will help you become more patient, tolerant, compassionate, and loving. Your relationships will become more enjoyable and peaceful. This is what goes on in the mind of a person with ADD/ADHD.
 

Richard434

Prepper goeroe
Waar @I-disappear denk ik op doelt, en waar ik hem goed in begrijp, is dat er veel zogenaamde studie's zijn gedaan waarin ziekten uit het Autistisch spectrum genezen zouden worden.
Echter zijn deze ziekten genetisch, (en vrijwel altijd erfelijk).
Zolang er geen Gen-therapie toegestaan/mogelijk is, kan je een ziekte uit het spectrum niet genezen.
Dat veel mensen medicatie krijgen is dan ook niet om het te genezen, maar om de gevolgen te ondervangen.
Deze zogenaamde studie's zijn dan ook vaak wetenschappelijk totaal niet verantwoord gedaan en veelal betaald door de maker van het eventuele medicijn.

Helaas zijn er veel ouders die net horen dat hun kind een autistische diagnose krijgen en vervolgens dankzij internet hun kind de verkeerde stoffen toedienen die soms enorm schadelijk kunnen zijn.
Aangezien niet iedereen doorleest en de onderzoeken poogt te bekijken... Maar hopen op een genezing (al dan niet tegen beter weten in).

Het zelfde geldt voor het "feit" dat vaccinatie's Autisme zou veroorzaken.. Knap dat het de genen aanpakt! ;)
(Overigens verklaard de erfelijkheid ook waarom voornamelijk mannen last hebben van deze stoornissen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Erny

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
People who have ADD/ADHD are suffering.

Nou... dát is nou ook weer niet helemaal zo. ;)
Het hebben van zo'n brein heeft ook zéker zijn voordelen en kan je enorm van genieten. :cool:
Voor mij persoonlijk was het vooral wat handiger geweest als ik eerder had geweten "wat er met mij aan de hand" was. Pas op m'n 38ste vielen de stukjes van de puzzel op zn plek. :rolleyes:
 
T

Toef

Gast
Vraag me ondertussen af...zijn er preppers zonder afwijking met afkorting, volgens mij hebben we allemaal een afwijking en degene die denken dat preppers een afwijking hebben ....hebben een afwijking.
Ik zelf heb geen afwijking, ik kan het heel goed vinden met preppers met afwijkingen en soortgelijke afkortingen aanduidingen.

Ik heb ook een afwijking en afkorting......

Ik prep.
 

I-disappear

Prepper
Ik had niet de bedoeling om hier mensen persoonlijk te beledigen @InfernoSis Zelf heb ik een zoon met autisme, adhd en hoogbegaafdheid, ook komt dit voor in mijn familie. Ik heb er dus dagelijks mee te maken en ben behoorlijk ervaringsdeskundig. @Richard434 sloeg de spijker op zijn kop. Ik erger mij er inderdaad aan dat bepaalde studies beweren dat autisme te genezen zou zijn. Dan gaan bij mij de nekharen recht overeind staan. Zo ook met het hele verhaal hierboven over mms medicijnen. Ik krijg dan al gauw de indruk dat men niet eens goed weet wat de aandoening inhoud en dat er een erfelijke rol meespeelt. En iets genetisch valt niet te genezen. Je moet er mee leren leven /omgaan.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik snapte wel de frustratie, kwaadheid, gechoqueerdheid omwille van hetgeen gezegd werd. Maar de manier waarop kwam me nogal aanvallend over, hoewel dat misschien door het moment kwam. Ik wil ook niet insinueren dat ik geloof dat autisme kan worden genezen.
 

konijn

Elementary prepper
heb zelf het syndroom van Asperger, een 'lichte' vorm van autisme. 'Vroeger' had ik naast mijn concerta 36 ook melatonine tabletten nodig om in slaap te vallen, ik nam altijd een halve tablet ( 2.5 gram ) en toen op een gegeven moment een kwart tablet omdat ik wilde minderen, en toen op een gegeven moment dacht ik "ik stop er helemaal mee", en nu heb ik in 4 tot 4.5 maanden slechts in totaal 1 hele tablet genomen ( telkens in stukjes van een kwart tablet ) omdat ik niet kon slapen, maar dat was dan zo'n erge slapeloosheid dat zelfs die dosis niet hielp en dat waren dus nachten dat ik pas om 3 uur in slaap viel. erg irritant, maar de ander dagen kon ik wel gewoon slapen. alleen de concerta heb ik voor mijn concentratie en de relativering van mijn emoties toch echt nodig. anders interpreteer ik iemands gezicht al gauw alsof diegene mij irritant vind, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. maar in de weekenden neem ik dan bijvoorbeeld geen concerta ( word niet vergoed door zorgverzekering en kost gemiddeld €1.- tot €1.50 per tablet namelijk ) want dat spaart weer geld.

het zal niet makkelijk worden voor mij als ik zonder medicatie moet, maar het zal wel moeten lukken denk ik.

maar asperger is ook niet de zwaarste vorm, en ik heb het ook niet het zwaarst, er zijn veel zwaardere aspergisten. maar voor de concentratie zijn er ook kruidenmengsels te vinden, ik ben een grote voorstander van de homeopathie.

maar dat is dus mijn aandeel in het autisme spectrum;)
 

konijn

Elementary prepper
Ik had niet de bedoeling om hier mensen persoonlijk te beledigen @InfernoSis Zelf heb ik een zoon met autisme, adhd en hoogbegaafdheid, ook komt dit voor in mijn familie. Ik heb er dus dagelijks mee te maken en ben behoorlijk ervaringsdeskundig. @Richard434 sloeg de spijker op zijn kop. Ik erger mij er inderdaad aan dat bepaalde studies beweren dat autisme te genezen zou zijn. Dan gaan bij mij de nekharen recht overeind staan. Zo ook met het hele verhaal hierboven over mms medicijnen. Ik krijg dan al gauw de indruk dat men niet eens goed weet wat de aandoening inhoud en dat er een erfelijke rol meespeelt. En iets genetisch valt niet te genezen. Je moet er mee leren leven /omgaan.

en autisme en ADHD zijn eerstegraads erfelijk, dus hoogstwaarschijnlijk dat of jij, of je vrouw, of jullie allebij ook gezellig tot het autisme groepje horen :thumbsup:
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Vraag me ondertussen af...zijn er preppers zonder afwijking met afkorting, volgens mij hebben we allemaal een afwijking en degene die denken dat preppers een afwijking hebben ....hebben een afwijking.
Ik zelf heb geen afwijking, ik kan het heel goed vinden met preppers met afwijkingen en soortgelijke afkortingen aanduidingen.

Ik heb ook een afwijking en afkorting......

Ik prep.
Hahaha wat breng je een mooi stukje aan de oppervlakte CtM en Toef! :thumbsup:

Wat is een afwijking eigenlijk o_O Om te beginnen zijn we allen uniek, en is dat direct al een natuurlijke afwijking. Vervolgens proberen we ons aan te passen (opnieuw een afwijking) en willen we anderen corrigeren (zware afwijking) of doen zelfs copyeer gedrag (nee, dat is pas echt een afwijking!)

Wees lekker jezelf! :lol: met al je gekkigheid! dat maakt het leven juist mooier en rijker. Love it,bring peace and enjoy happyness!

be yourself.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
ADHD is AD ( algemene denkwijze , HD is ( Hoogbegaafde denkwijze ) .
Dus zo negatief is dat niet :lol:Grapje natuurlijk ;);)

Je leert er mee leven :thumbsup: Helaas kan het knap lastig zijn in het dagelijkse leven .
Vooral wanneer mensen zich er aan storen . Ze beseffen helaas niet dat het ook vermoeiend is voor de Drager zelf . het kan zeer uitputtend zijn . Althans Zo ervaar ik dat zelf . Toegegeven ik slik hier niets voor om dit te remmen :oops:
Misschien wel handig om wat Kalmerings tabletjes bij je te hebben voor diegene die met jou wat langer opgezadeld zit ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Soms heb ik dit ja. Zelf ben ik redelijk extravert ingesteld. Kan in SHTF ook problemen opleveren zoals te makkelijk praten en niet altijd weten wanneer te zwijgen.

Dit herken ik ;):( jammergenoeg . Alhoewel ik Introvert ben ingesteld . En toch praat ik (te) gemakkelijk en weet ik af en toe ook niet wanneer ik moet zwijgen .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Bewustwording is al een hele stap hoor. Nu we weten dat we soms meer zeggen dan nodig is kunnen we erop inspelen.;).

Ik ben er al jaren van bewust .
Vaak heb ik de controle .
Maar :(:( ook niet .
Ik ben helaas Druk en aanwezig :oops:
 
Bovenaan