• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mentale voorbereiding (AD(H)D, HSP, Autisme)

J

J.J

Gast
Ik ben ook altijd anders geweest, werd nooit begrepen, nu voor het eerst op dit forum heb ik het gevoel ergens bij te mogen horen, ja eindelijk ergens thuis.
Waarom ik zo anders ben weet ik niet.

Fijn jullie beter te leren kennen op deze manier.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Ik heb nooit gedacht om ooit in een GROEPSTHERAPIE verzeild te raken, zoals nu...
Maar, haha, misschien werd het daarvoor ook wel hoog tijd...

Ik herken in mijzelf ook zaken die ik hier en daar aan "afkortingen" opgehangen zie worden.
Ik ben ook wel eens snel afgeleid, of kan ergens helemaal in opgaan. En tijdplanning is niet mijn allersterkste punt.
Maar is het niet gewoon menselijk, dat we allemaal toch net even iets anders zijn dan een ander?
Vroeger was daar geen "etiket" voor nodig...

Ik ben niet zo van de complot theorieën, maar zie wel dat zo'n "etiket" natuurlijk weer prima past bij de indicatie van medicijnen die nu eenmaal verkocht moeten worden. Medicatie heeft ook vast zin hier en daar, maar ik krijg de indruk dat het ook onnodig wordt gebruikt om mensen in een keurslijf te dwingen. Zou bijvoorbeeld een kind dat "druk" is, niet het beste leren om daarmee om te gaan als het die ruimte ook zou krijgen, terwijl het nu vaak wordt gedrogeerd, en dan ook nog met middelen waarvan de lange termijn effecten onbekend zijn? Laat mensen iets meer zichzelf zijn waar dat kan, en probeer daar als samenleving goed mee om te gaan, zou ik zo zeggen.

Ach, wie is er "normaal", en trouwens, wat is er in de wereld waarin wij leven nog "normaal" te noemen?
Ik vind het verfrissend, dat we hier allemaal ietwat lijken af te wijken. Wij zijn in ieder geval geen eenheidsworst!
En we hebben kennelijk meer met elkaar gemeen, dan een voorraadkast die wat voller is dan die van een ander.

In een wereld die steeds verder van de natuur af is komen te staan, proberen wij om onszelf staande te kunnen houden "als de oogst eens mocht mislukken", bij wijze van spreken. Wij doen wat vroeger heel gewoon was, en wat mij betreft ook gewoon had moeten blijven: ons minder afhankelijk opstellen en een buffer en mindset houden voor mindere tijden. Als dat niet normaal is, dan weet ik het ook niet meer... Wij zorgen voor onszelf. Maar we zorgen evengoed ook voor een ander: meedoen aan dit forum, zaken preppen voor de eigen familie en voor dierbaren, en proberen om ook anderen het nut van het preppen te laten inzien. Zo gezien, zijn wij juist uitgesproken sociale en "normale" mensen, in een wereld die steeds asocialer en abnormaler lijkt te worden, wie had dat gedacht!;)

Met onze mentale voorbereiding, zit het wel goed lijkt me...
 

Kanina

Diehard Prepper
Als ik allemaal lees wat oa. een AD(H)D-er zoal aan "punten" heeft, dan voldoen er heel veel mensen aan meerdere "gebreken" in de aftikbox. Zelfs ik.
Nu wil het geval dat ik ook een ADHD zoon heb. En dat die dat heeft is zeer duidelijk te merken aan alles.
Echter werkt hij wel, verdient niet al te slecht voor een jongeman van zijn leeftijd en ook al ben ik het niet eens met zijn leefstijl, hij red zich en dat kunnen sommige ouders niet van hun kind zeggen ;)
Nog even erbij vermelden, dat wat hij heeft, ik zeker niet heb! Wat hij niet kan, dat kan ik wel, en wat ik niet kan, kan hij wel.
En zo heeft iedereen wel iets wat een ander wel kan en jij niet en vice versa.

Verder kan ik mij aansluiten aan wat @RockyFlats hiervoor heeft gezegd.. elke gek heeft zijn gebrek zeiden ze vroeger wel eens. En dat klopt nog steeds.
Wees lekker jezelf (kijk eens naar die profielfoto van mij <<-- :p ) en doe gewoon waar je goed in bent of zin in hebt, mits je andere mensen daarmee niet schaad!

Noem mij dan ook maar een rare prepper, ik houd oa. graag van een gevulde voorraadkast ;)
 

Highway

Last (wo)man standing
Er gaat iets verkeerd met de Amerikaanse kinderen. Ze zijn ziek: allergisch, astmatisch, angstig, auto-immuun, autistisch, hyperactief en hebben last van concentratie- en leerstoornissen. Van 32 miljoen Amerikaanse kinderen lijdt minstens 43% aan een of meer chronische ziektes, waarbij obesitas nog niet wordt meegerekend. In het verleden nog zeldzame aandoeningen zoals autisme en ADHD tot type 1 diabetisch en het syndroom van Tourette stijgen momenteel explosief. Vergeleken met hun ouders hebben kinderen van nu vier keer meer chronische ziektes. Terwijl hun grootouders nooit een pil slikten in hun kindertijd, krijgt meer dan een miljoen Amerikaanse kinderen onder de vijf jaar psychofarmaca, meer dan 8,3 miljoen kinderen onder 17 jaar hebben psychofarmaca toegediend gekregen en een op de vier kinderen krijgt ergens medicijnen voor voorgeschreven.

o_O Wil je de rest van dit schrikbarende verslag ook lezen? ... klik dan op deze link: http://www.gewoon-nieuws.nl/2017/07...e-kinderen-blootstellen-aan-vaccinatieschade/
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als men kinderen niet vaccineert tegen polio, en het kind krijgt het, dan wil ik niet de ouder zijn die het uit moet leggen.
Sommige zaken zijn misschien overdreven, zoals tegen de vogelgriep, dan twijfel ik, omdat dit een zich steeds aanpassend iets is,
maar pokken, difterie, kinkhoest en dat soort zaken , dan speel ik liever op veilig.
Ik heb zo een pokkenvlek op mijn schouder, maar mijn kinderen niet, en ik ben daar toch niet gerust in. Het virus is uitgeroeid,
maar bestaat nog in laboratoria. Een zot en de SHTF.
Complottheorieën en verder kijken als anderen is ook een vorm van AD(D)HD.
En zo ben ik weer ON TOPIC.
 

sterredag

Prepper goeroe
Als men kinderen niet vaccineert tegen polio, en het kind krijgt het, dan wil ik niet de ouder zijn die het uit moet leggen.
Sommige zaken zijn misschien overdreven, zoals tegen de vogelgriep, dan twijfel ik, omdat dit een zich steeds aanpassend iets is,
maar pokken, difterie, kinkhoest en dat soort zaken , dan speel ik liever op veilig.
Ik heb zo een pokkenvlek op mijn schouder, maar mijn kinderen niet, en ik ben daar toch niet gerust in. Het virus is uitgeroeid,
maar bestaat nog in laboratoria. Een zot en de SHTF.
Complottheorieën en verder kijken als anderen is ook een vorm van AD(D)HD.
En zo ben ik weer ON TOPIC.

Mijn nr. 3 heeft wel de BMR en DKTP gehad. Die andere nieuwe dingen bewust niet. Ook heeft ze wat mij betreft de laatste gehad. Dus geen 9 jaars duoprik, geen prik met 12 jaar. Ook geen mexicaanse griepprik, uberhaupt geen griepprikken trouwens hier. Het is klaar. Ik vind het verbazend hoe mensen blijven aandringen als je ervoor kiest om een inenting niet te doen. Telkens moet je het herhalen, terwijl je al in het systeem heb laten zetten dit niet te willen.

Ik snap je motivatie Wiliam. Hoewel je het ook zou kunnen omdraaien. Je kinderen krijgen last van allergieën, astma, huidaandoeningen, problemen met concentratie, niet goed functioneren in de maatschappij, want druk zijn mag niet..... en je kind moet daarmee leven, omdat je WEL hebt ingeënt.

Een SHTF zou wat dit betreft misschien een zegen kunnen zijn. Tuurlijk wil niemand zijn kinderen dood hebben. Dan zou wel weer de natuurwetten gaan gelden. De sterksten overleven, ipv zoals wij mensen de zwakkeren graag in leven houden en nageslacht laten voortbrengen waardoor de mens op zich als soort steeds meer afzwakt.
 
F

forumlid 1447

Gast
Mijn nr. 3 heeft wel de BMR en DKTP gehad. Die andere nieuwe dingen bewust niet. Ook heeft ze wat mij betreft de laatste gehad. Dus geen 9 jaars duoprik, geen prik met 12 jaar. Ook geen mexicaanse griepprik, uberhaupt geen griepprikken trouwens hier. Het is klaar. Ik vind het verbazend hoe mensen blijven aandringen als je ervoor kiest om een inenting niet te doen. Telkens moet je het herhalen, terwijl je al in het systeem heb laten zetten dit niet te willen.

Ik snap je motivatie Wiliam. Hoewel je het ook zou kunnen omdraaien. Je kinderen krijgen last van allergieën, astma, huidaandoeningen, problemen met concentratie, niet goed functioneren in de maatschappij, want druk zijn mag niet..... en je kind moet daarmee leven, omdat je WEL hebt ingeënt.

Een SHTF zou wat dit betreft misschien een zegen kunnen zijn. Tuurlijk wil niemand zijn kinderen dood hebben. Dan zou wel weer de natuurwetten gaan gelden. De sterksten overleven, ipv zoals wij mensen de zwakkeren graag in leven houden en nageslacht laten voortbrengen waardoor de mens op zich als soort steeds meer afzwakt.

Beste @sterredag

Ikzelf heb mijn drukte , mijn 2 zonen hebben medicatie gehad voor AD(D)HD maar op mijn verzoek
geen Ritalin of andere drugs. (verslavingen zijn mij niet vreemd, alleen géén drugs)
We hebben het allemaal overleefd, mijn grootvader was niet voor alles gevaccineerd, en deze heeft met
veel moeite zijn drukte doorstaan.
Door zijn drukte, volgens hem, wel het werkkamp overleefd, en na bevrijding vanuit Duitsland te voet naar huis gelopen.
Toch kwam hij heel zijn leven ,in het verdrukt.
Een vrije geest in een gestructureerde wereld is geen pretje.
Mijn drukte is erfelijk en niet door inenten, heb een drukke moeder, 2 drukke ooms, een (overleden) verzets grootvader, (adrenaline volgens hem)
een anti Franco-strijder oudoom. 2 zonen, 2 dochters, en allemaal Alle Dagen Heel Druk (ADHD).
Zonen kregen medicatie, maar door ervaring vader is het gestopt, dochters heb ik wat langer kunnen "trainen".
It runs in the Family
 

Rataplan

Mankinds only hope
Ik snap ergens dat wij kiezen voor inenten, althans daar kiezen onze ouders ( meeste) dan voor.
Als kind weet je niet of je dat wel wil of niet, je krijgt het gewoon.
Ik weet niet of het nu beter of slechter is wanneer je intentingen krijgt/ hebt gehad.
Er zijn met periode verontruste ouders die vraagtekens stellen bij inentingen en hun werkzame stoffen en resultaten.
Er wordt gesproken over een bewezen daling van allerlei ziektes door het rijksvaccinatie plan, terwijl in die zelfde periode onze hygiënische omstandigheden ook gigantisch zijn verbeterd.
Denk aan riolering, toillet, schoon drinkwater etc, (beter eten vind ik een twijfel geval), maar wel wat beter dan de armen in de middeleeuwen.
Veel ziektes komen nog voor in armere gedeelte van de wereld waar de hygiëne ook ver te zoeken is, open riool, ongedierte etc.
Er leven in ons land ook een hoop religieuzen die bewust NIET kiezen om zich te laten inenten, is daar het aantal zieke of ernstig zieke kinderen hoger, volgens mij niet.
En dan wordt er gelijk geroepen door de gezondheidszorg dat dat komt omdat de rest van de bevolking wel is ingeënt, ik betwijfel dat.
Paar jaar terug was er een giga media ophef over een meisje hier in Zeeland dat overleden was aan polio en zelfs politiek Den Haag moest zich ermee bemoeien en de voordagers van de religieuze gemeenschap een verzoek doen om de mensen te bewegen zich te laten inenten.
Zover ik via via heb vernomen was het niet de polio die het meisje fataal is geworden, zo zie je maar weer de het probleem, mainstream en bangmakerij.
Ik kan niet zeggen of het nu zinvol of onzin is om je te laten inenten ( in hoeverre je daar iets over kan vinden als baby/ kind) maar er zijn genoeg verontrustende vragen rond dit onderwerp dat één ieder zich hier eens goed over zou moeten verdiepen alvoor men een beslissing neemt.
Tuurlijk is het erg lastig dat wanneer je je kind niet inent en het krijgt zware aandoeningen als gevolg van zo'n ziekte, maar als je als ouder je kind hebt laten inenten en er komen meer bewijzen dat het wel degelijk grote gevolgen kan hebben voor je gezondheid, de rest van je leven dan kan je jezelf eigenlijk net zo hard voor je kop slaan.
Van nature uit horen wij geen inentingen te krijgen en zou het lichaam zelf een degelijk imuunsysteem moeten opbouwen.
Lukt dat niet om wat voor reden dan ook, dan ben je eigenlijk te zwak en vind er natuurlijke selectie plaats zoals bij alle overige diersoorten ( behalve veehouderij en huisdieren dan zo ongeveer) en daardoor blijft het sterkste over wat zich dan weer voort kan planten.
Daar zit nu ons eigenlijke probleem, dat kunnen wij emotioneel gezien niet meer aan.
Vroeger waren gezinnen erg groot ivm nu en verloren ze veel baby's/ kinderen, emotineel gezien vast en zeker zwaar, alleen was dat voor die tijd "normaal " en niet in vergelijking met nu, een klein gezin en dan iemand verliezen.
Vandaar ook waarschijnlijk de wens om dat kost wat kost te beschermen en behouden.
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp en ook ik maak gebruik van de medische wereld, anders had ik er nu misschien niet meer geweest ( longonsteking jaren terug), maar ergens klopt het niet voor mij vanuit natuurlijk oogpunt gezien.

Zijn wij mensen niet de grootste fout van de natuur?
Of zijn wij zover van onze natuur afgeraakt ( gestuurd) dat we ergens niet meer kunnen ( weten te ) leven zoals het hoort?
Of hoort het toch zo te gaan als dat het nu gaat?

Ik denk dat het hoort te gaan zoals het gaat, goed of slecht en dat er momenteel zaken spelen ( van alle tijden) die ik niet als juist bestempel, maar tegelijkertijd ook besef dat dat wellicht honderd generaties nodig heeft om zich weer enigzins te herstellen.
Dan doel ik op een bewustzijns verandering van de mensheid in de breedste zin van leven.
 

sterredag

Prepper goeroe
@Rataplan mooi gezegd en beter verwoord door jou dan door mij.

Wat ik vooral inderdaad bedoelde is zoals Rataplan het zei:

Tuurlijk is het erg lastig dat wanneer je je kind niet inent en het krijgt zware aandoeningen als gevolg van zo'n ziekte, maar als je als ouder je kind hebt laten inenten en er komen meer bewijzen dat het wel degelijk grote gevolgen kan hebben voor je gezondheid, de rest van je leven dan kan je jezelf eigenlijk net zo hard voor je kop slaan.

Maar inderdaad ook de natuurlijke selectie. Ben echt wel benieuwd wie een SHTF beter kan handelen. Het grote schaapjesvolkg, de "normale" mens, beter gezegd de mens die prima past in deze maatschappij.... OF de "aparte" mens die zich dan niet meer hoeft te wurmen in een stramien van regels waar die zichzelf niet in kon vinden en nu zichzelf kan ontplooien op eigen voorwaarden. Op de extreme gevallen autisme na, denk ik dat adhd-ers, hsp-ers en ass-ers zich verbazingwekkend goed zouden kunnen handhaven in een SHTF.
 

Highway

Last (wo)man standing
Mijn dochter heeft geen vaccin gehad tegen kinkhoest. Van kinkhoest ga je immers niet dood en is slechts zwaar irritant als je het moet doorstaan.

Nou :( en ze heeft kinkhoest gehad en had het zwaar! We hebben haar uiteraard bewust begeleid, met afgestemde (op)voeding, vitamine's en mineralen, extra ondersteuning met fytotherapie en homeopathie. En nu? Ze is werkelijk nooit meer verkouden, slechts soms een beetje grieperig zoals jij normaal ook hebt . Maar verkouden, snotneuzen en hoesten zoals velen vaak doen? niks meer..

En ze weet nu ook precies welke voeding haar goed doet en welke niet goed doet, als ze in een gezondheidscrisis zit. Ze is nu voorbereid en zelfstandiger, in diverse opzichten :)
 
Bovenaan