• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Meshtastic

Stel beste @RockyFlats dat de Meshtastic door veel mensen gebruikt gaat worden heeft het systeem dan de mogelijkheid om uit te breiden met meerdere kanalen, of mogelijkheid om meer even privé te gaan??

Of dat bedrijven de smaak ook te pakken krijgen om er grootschaliger mee te gaan werken.

En zeker politie, brandweer, ambulance en dergelijk want die moeten ook hun werk kunnen doen bij dagen lange stroomuitval.

Dan hebben we het nog niet eens over het leger in tijd van oorlog, en in hoeverre kan dit bvb door Rusland worden lamgelegd, of door spionage doelen worden misbruikt.

Ha misschien in een keer te veel vragen. ;) :cool:

@marzman , wij zijn toch niet "het grote publiek"? Preppers denken verder en kunnen meer👍
De firmware uploaden via BT heeft volgens mij nog nooit gekund, maar de instellingen aanpassen kan zo wel.
Meshtastic heeft een ander versleutelingsprotocol gekregen, en zo'n ingrijpende wijziging maakt installatie van de nieuwe software wel nodig. Dat is toch "een fluitje van een cent"?!😉

Hij doet het al weer, maar ik vind nog steeds niks. Zijn er ergens de 'populaire' instellingen te vinden om andere nodes te vinden of moet ik hem aan mijn drone hangen voor ontvangst? ;)

De instellingen die Rocky eerder heeft gegeven zouden voldoende moeten zijn.

Een node zend niet constant uit, laat het rustig 1 of 2 dagen aanstaan en zie wat er binnenkomt.
Een beetje hogere plek en de antenne vrij van obstakels zal daarbij helpen.

PS. Aan de drone zal zeker het zeker helpen.

Hij doet het al weer, maar ik vind nog steeds niks. Zijn er ergens de 'populaire' instellingen te vinden om andere nodes te vinden of moet ik hem aan mijn drone hangen voor ontvangst? ;)
Je hebt er nu twee, toch, @marzman ? Vinden die elkaar? Laat de node thuis eens rangetest signalen uitzenden, en dan kan je in de omgeving met de losse node de ontvangst uitproberen. Zodra je ergens een node ontdekt, dan zou je desnoods met een Moxxon antenne een contact ermee kunnen "afdwingen".😁

Terug
Bovenaan