• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mini trailer

Flos

SHTF Expert
Je trailer begint steeds meer vormen aan te nemen van een heuse caravan.
Ook bij mijn trailer zal nog gewerkt moeten worden aan betere isolatie en ventilatie, bleek uit ervaring bij de laatste SC. Inmiddels ligt ie vol tuinafval dat naar de stort moet.
Wordt jou trailer ook "multi functioneel", of bouw je het meubilair vast in?
Mijn mini zal enkel gebruikt worden voor kampeer uitjes.
Of een Bug out.
Voor de rest heb îk hier nog 4 aanhangers staan. Met elk een functie.
Alleen heb ik begin dit jaar nr.5 verkocht die diende om tuin afval te transporteren.
 

Flos

SHTF Expert
Gisteravond het frame in helling geplaatst.
20211008_134916.jpg
De onderzijde met anticravel verf ingespoten.
20211008_134937.jpg
Ook de as definitief onder geplaatst.
Nu moet nog de dissel er onder.
Wielen er onder en dan kan de mini terug op zijn pootjes.
20211008_134947.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Volgens de Belgische wetgeving mag mijn mini maar 750kg op de weg wegen. Zwaarder moet ik hem laten keuren wat ik niet van plan ben. Dus ik houd mij er onder.

Mijn andere BOV ( prep kar. ) weegt 850 kg met lege water tank waar 80l in kan. Ook niet gekeurd. Maar ja vloeken mag men ook niet.
 

Marcov

Prepper goeroe
Volgens de Belgische wetgeving mag mijn mini maar 750kg op de weg wegen. Zwaarder moet ik hem laten keuren wat ik niet van plan ben. Dus ik houd mij er onder.

Mijn andere BOV ( prep kar. ) weegt 850 kg met lege water tank waar 80l in kan. Ook niet gekeurd. Maar ja vloeken mag men ook niet.
Mijn toestemming heb je. Dus de regels zijn zo'n beetje hetzelfde als in Nederland.
 

Raptores

Survivor
Laatst bewerkt:
Wat leuk om hier over teardrops, BOVs etc te lezen. Ik heb hierover ook nog allerlei ideeen. Heb nagedacht over een teardrop onder de 750 kilo maar te beperkt met lading. Een chassis regelen en een opbouw maken is ook weer zo wat: gedoe met keuringen etc. Nee, gaat hem niet worden. Laatst gekocht in NL: een aanhangwagen waarop auto’s en bouwmachines worden vervoerd. Ingevoerd in Spanje en is net door de technische keuring. Hij heeft binnenkort een eigen kenteken en mag 2500kg lading hebben. Het idee is nu dat ik sowieso die kar nodig heb voor bouwmachines, tractor, bobcat, materiaal etc. Ik ga een bak maken die als lading op de kar vervoerd gaat worden. Dat is dus een kubus van 400 x 200 cm x hoogte onbekend. Daarmoet je toch een BOV unit van kunnen maken… Als klap op de vuurpijl las ik een hijsconstructie achter het huis en middels vier hijsogen kan ik de kubus van de kar halen en op bokken zetten om aan te werken. Ik kan hem zelfs maken op bokken en op de kar plaatsen achteraf. Ergens in de familie is nog een zeilmaker voor een afdekzeil over de kubus extra tegen water en tegen nieuwsgierige blikken. Het voordeel van dit project is dat ik en mijn aanhanger kan gebruiken en een soort caravan heb die onder de regels valt van lading en belading. Een paar spanbanden en klaar bij wijze van… Keep you posted.
 

Flos

SHTF Expert
Het is weeral 2 maand geleden dat ik een op date van mijn mini gaf.
Zo af en toe wordt er wel eens aan gewerkt.
Al gaat het veel langzamer dan gepland. Maar ja ik heb dan ook een druk bestaan.
Ik heb in de bodem wat pvc flexibele buisjes in gewerkt. Dat om later van voor naar achter elektrische kabels te kunnen doortrekken. Voor onderandere de zonne panelen maar ook de signalisatie en ook voor de binnen verlichting en stopcontacten.
Dan heb Ik tussen de ligger isolatie aangebracht. In de vorm van piepschuim. 6cm dik.
Nu dat klaar is kan ik de bodem dicht timmeren.
20220326_095333.jpg
20220326_095346.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Er komt maar geen schot in de bouw van mijn mini trailer. Tiny caravan.
Het is ondertussen 11maanden geleden sinds de start.
Sommige projectjes kunnen lang aanslepen bij mij omdat ik bijna altijd aan 101 dingen tezelfdertijd bezig ben.
Maar straks is de zomer voorbij en is hij nog niet klaar.
Dus ik heb gisteren besloten om elke dag iets aan mijn mini te doen.
Al is het maar een latje dat ik zaag of maar een stukje plaat die ik erop schroef.
 

Flos

SHTF Expert
Sinds mijn belofte om elke dag wat aan mijn mini te doen zie ik veranderd in het concept.
Ik heb nog geen enkele dag gehad dat ik niets aan de mini heb gedaan.
20220617_173105.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Het leuke zou zijn moest op een dag bij ochtendgloren in mijn loods kom er aan mijn mini kan werken tot val avond.
Maar dat is ten huize Flos een onmogelijke zaak.
Er zijn hier altijd andere klusjes die ik moet voorrang geven.
Dieren / bijen / moestuin / boodschappen / kleindochter enz.
 

PBear

Mankinds only hope
Het leuke zou zijn moest op een dag bij ochtendgloren in mijn loods kom er aan mijn mini kan werken tot val avond.
Maar dat is ten huize Flos een onmogelijke zaak.
Er zijn hier altijd andere klusjes die ik moet voorrang geven.
Dieren / bijen / moestuin / boodschappen / kleindochter enz.
En dan kan je nog van geluk spreken dat niet van overheidswege moet werken aan het invullen van papierwerk. Belastingaangifte, vergunningen, vervoermiddelkeuringen en -verzekeringen etc. etc. Het lijkt nooit op te houden. ...eh het houdt nooit op. Het mankeert er nog maar aan, dat je je eigen overlijdensverkkaring moet aanvragen.
Ik voel met je mee @Flos. Zelden kan je ergens ongestoord aan werken.
Alle tijd van de wereld na pesioengerechtigde leeftijd? Vergeet het maar. Dat vergeten gaat overigens steeds beter op mijn leeftijd... :D
 
Bovenaan