• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mini trailer

will

Senior Prepper
En dan kan je nog van geluk spreken dat niet van overheidswege moet werken aan het invullen van papierwerk. Belastingaangifte, vergunningen, vervoermiddelkeuringen en -verzekeringen etc. etc. Het lijkt nooit op te houden. ...eh het houdt nooit op. Het mankeert er nog maar aan, dat je je eigen overlijdensverkkaring moet aanvragen.
Ik voel met je mee @Flos. Zelden kan je ergens ongestoord aan werken.
Alle tijd van de wereld na pesioengerechtigde leeftijd? Vergeet het maar. Dat vergeten gaat overigens steeds beter op mijn leeftijd... :D

Alle tijd van de wereld na pesioengerechtigde leeftijd.

:thumbsup: bijna.

Will
 

Flos

SHTF Expert
En dan kan je nog van geluk spreken dat niet van overheidswege moet werken aan het invullen van papierwerk. Belastingaangifte, vergunningen, vervoermiddelkeuringen en -verzekeringen etc. etc. Het lijkt nooit op te houden. ...eh het houdt nooit op. Het mankeert er nog maar aan, dat je je eigen overlijdensverkkaring moet aanvragen.:D
Daarvoor heb ik een bediende.
Naast stofzuigen en ramen lappen is dat het enige waar ons Barbara nog goed in is. Beroeps halve dan
 

Flos

SHTF Expert
Het is lastig om naast tuinbouwer, imker, huiskok, kippen en ander pluimvee kweker, konijnen Fokker ook nog eens camperbouwer te zijn. Als je bijna fulltime kleinkinderen oppas ben.
Maar goed mijn afspraak met mijzelf om dagelijks iets aan mijn mini te doen lukt mij aardig.
Ik heb nog maar een dag de afspraak niet waar gemaakt.
Omdat het morgen hier een feestdag is heb ik besloten om wat foto's te plaatsen.
20220720_142605.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Naast dat ik meteen een grijns op mijn gezicht heb vanwege die kleine, heb je dat mooi ontworpen met die schuivende delen. Gasfornuis zag ik zo vaker, koelbox nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

PBear

Mankinds only hope
Flinke vorderingen gemaakt met je trailer @Flos . Ziet er praktisch uit met die uitschuifbare kookplaat en dito koelbox.
Ik zie dat je ook je promotieteam hebt ingeschakeld ingeval je commercieel gaat bouwen of verhuren :D.
Ik heb zelf overigens nog niets gedaan om de isolatie van mijn trailer te verbeteren. Wel gebruikt om een lading balken naar onze Duitse stek te vervoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Wat veel werk is een en vooral een hoop denk werk en planning. Is het elektriciteit gedeelte.
Ik heb er mijn eigen accu ingebouwd. Dus niet afhankelijk van het trekkend voertuig.
Er is een omvormer voorzien om van 12v gelijkstroom 220v wisselstroom te maken.
Maar er is ook een camping aansluiting voorzien. Dus kan ik van die 220/ 230v ook weer mijn batterij opladen met een batterij lader.
Er komt een vast zonnepaneel op om ook op deze manier de batterij op te laden.
Ook wordt er een los zonnepaneel voorzien voor in geval er geen netstroom is en de mini in de schaduw staat.
Die ga ik willekeurig ergens kunnen neerzetten en ook de hoek bepalen. Omdat die niet overal op de wereld gelijk is
De koelkast werkt op 2 soorten spanning 12v en 220/230v omdat ik niet steeds van stekker wil gaan wisselen heb ik daar een switch schakelaar tussen geplaatst 12v komt van de batterij en net stroom komt altijd van de camping aansluiting.
Er moet ook verlichting binnen zijn maar ook buiten onder de luifel. Er zijn stopcontacten voorzien op 12v en op netstroom maar ook USB
Het gedeelte signalisatie verlichting werkt volledig op de 12v van het trekkend voertuig.
En omdat ik breder ben dan 1.6M moet ik ook zij lichten hebben gelijk een trailer van een vrachtwagen.
Dan komt er nog bij wat elektrische snufjes zoals een waterpomp die werk van zodra je de waterkraan open zet
Ook een extra ventilator om de warmte van de koelkast af te voeren maar ook de omvormers geven warmte af die je kan missen op warme dagen.
Ook in het slaap gedeelte komt er ventilatie om aftekoelen op zwoele zomer nachten.
20220826_181835.jpg

Het elektriciteit gedeelte met de omvormers en het schakel bord.
20220826_181954.jpg
De omvormer voor de zonnepanelen
20220826_181847.jpg
Het gedeelte signalisatie verlichting met zekeringen.
 

Flos

SHTF Expert
De eerst volgende SC zal zonder mijn mini zijn.
Volgens de organisatie is dit nog 17 dagen. En dat is te kort om hem klaar te krijgen.
Ik stuit nog op proberen waar ik menig nacht van wakker lig. Omdat ik veel moet nadenken 😁
Vb vandaag.
Ik heb een tijdje terug 2 mooie achter lichten gekocht. Een linker en een rechter .
Nu is de bedrading al heel lang geleden aangelegd.
Vandaag ging ik de achterlichten maar eens plaatsen. Ik heb vooraf een studie gedaan. ( dwz een nacht of 2 van wakker gelegen) had alle spullen eerder gehaald.
Dus na een paar uurtjes knutselen waren ze gemonteerd.
Even de poort van de loods open busje wat dichter gereden stekker er in.
En wat blijkt.
Niets werkt zoals het hoort. Dus ik weet waarom ik komende nacht weer geen oog dicht ga doen.
 

Flos

SHTF Expert
Probeer dat hier boven is vermeld is op gelost.
Ik heb de elek kabel gebruikt van de vouwwagen ( zie begin van dit topic) daar stond ook nog de 7 polige stekker op na veel testen en uitmeten kwam ik tot de conclusie dat 3 van de 7 kabels niet op de juiste plaats zaten.
Ik sluit dat standaard Europees aan de witte draad ( de massa of de min hoe je het ook wilt noemen) was daar een van zodat de meeste functies geen gesloten kring waren.
Ik heb gelijk een nieuwe 7 polige stekker geplaats en nu werkt alles perfect.

Dus vannacht een nacht zonder extra gepieker. 😁
 

Flos

SHTF Expert
Het is niet omdat ik er bijna een maand niets over heb gemeld dat ik niets aan mijn mini doe.
De belofte om elke dag wat aan de mini te klussen lukt mij aardig op een paar dagen na.
Zo is de disselkoffer gemonteerd. En ben ik gestart aan de buiten bekleding.
20221012_084357.jpg20221012_084336.jpg
Ook heb ik de mini gedraaid om gemakkelijker aan de linker zijkant te kunnen werken.
 

martin

Mankinds only hope
Het is weeral dik 2 weken geleden Dat ik hier een vorderings staat opgaf.

Kan je eens kijken of je met een wattenstaafje de lens van je camera van de telefoon kan schoonmaken? Volgens mij zit er een vette vinger op je lens waardoor de foto's wat onscherp zijn. Voor de rest goed bezig.
 
Bovenaan