• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onze BOVs

RDNK76

Survivor
ben benieuwd hoe je dat gaan fixen.

;) Zweitwohnsitz in Duitsland. De 110XD Wolf kost hier 2712€ per jaar en mag ik de grote steden niet in, het leeggewicht is nog wat hoger dan de normale 110. In Duitsland kost diezelfde auto 385€ per jaar met groene milieuzone sticker en volgens mij krijg je er nog wat vanaf als je een roetfilter installeert
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik heb les gehad en afgereden in een landrover toen ik in opleiding zat bij de landmacht (negentienlanggeleden), is mijn favoriete BOV, alleen jammer dat de onderhoud en wegenbelasting niet te doen is.

Dus hou ik het bij m'n VW Polo, Fiets en m'n langloopgympen ;)
 

RDNK76

Survivor
Hoezo is onderhoud niet te doen? Je kan echt alles zelf doen aan die defenders en de onderdelen zijn vaak niet duur of te reviseren :)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Hoezo is onderhoud niet te doen? Je kan echt alles zelf doen aan die defenders en de onderdelen zijn vaak niet duur of te reviseren :)

Ben niet zo handig met auto's, kleine dingen kan ik wel, maar echt repareren niet.

Grootste struikelblok voor mij is de wegenbelasting en verbruik, comfort boeit me niet, tis gewoon een toffe bak.
 

RDNK76

Survivor
Sleutelen kan je leren, een van mijn maatjes en zijn vrouw waren ook niet handig met auto's maar ze hebben laatst wel hun eigen auto gerepareerd, Ook een Defender, met een werkplaatshandboek, rust, een heel klein beetje durf en begrijpend lezen kom je echt een heel eind. :thumbsup: Maar inderdaad de wegenbelasting sucks!! Loop er zelf ook tegen aan
 

Rataplan

Mankinds only hope
en het zuipt als een tierelier denk ik?
heb je foto ervan?

Verbruik ligt ongeveer 1 op 8, vind dat voor een bus van 3500 kg uit '71 eigenlijk meevallen.
OM 314 industriemotor, een van de meest betrouwbare motoren die er zijn, nu 1,3 miljoen km momenteel.
worden ook gebruikt als agregaat.
 

Scratch

Senior Prepper
ben benieuwd hoe je dat gaan fixen.

In mijn geval ga ik de diesel Land Rover van '85 ombouwen naar V8 benzine. Dan betaal je nog maar €122,- per jaar houderschapsbelasting omdat hij in de overgangsregel zit. De Wolf XD verbeteringen breng ik zelf wel aan, want die vind ik nog vrij standaard. De diesel kan vervolgens in de benzine Land Rover van '76. Want die is eind dit jaar houderschapsbelastingvrij. Dat zijn dan 2 Land Rovers voor €122,- per jaar. Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf. Word het te technische, of ontbreekt het aan tijd dan gaat hij naar de garage waar hij gemaakt wordt tegen gereduceerd tarief. Of we verrekenen het met het verhuur van mijn Land Rover tbv dropping en outdoor ritten.
 

Scratch

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
3.9 EFI Hotwire met de 4 trapt 4zf22hp automaat. Aansturen wordt nog even stoeien met de 14cux ECU. Maar het is meer gedaan. Moch dit allemaal werken en bevallen dan ga ik opzoek naar een 4.2 Gems/Torh (of houd de Hotwire)

Ik had eigenlijk niets met benzine! Een land Rover diesel is betrouwbaar, bullet proef en makkelijk in onderhoud, maar ook een Tdi heeft zijn beperkingen. Vooral zijn top van 130km/u en het huidige gebruik ( misbruik) van 1 op 7 en daarbij de elke maand terug komende MRB heeft me doen besluiten verder te kijken. Daarbij komt dat ik dit jaar bijna alleen maar in de Serie 88 heb gereden en de Benzine motor (2.25b) welk ook zeer betrouwbaar is gebleken. Nu maar eens een sprong in de V8en :D

Voor wie mijn Land Rover avonturen wilt volgen, zijn ze te lezen op http://www.landroverregister.nl/bb/viewtopic.php?f=3&t=1762&start=165

2sbpc8i.jpg

Serie 88" 2.25b 1976. Daily van maart tot eind november. De Light-Weight achter de tenten is van mijn tweelingbroer, de LJ80 van mijn jongste broer. Zit een beetje in de familie.

2q0is6s.jpg

Ninety 300Tdi 1985. Winter auto en de maanden daarbuiten op de trailer. Beide auto's houd ik rijbaan, in de APK en de verzekering (2de auto verzekering €15,- en oldtimer €6,-)
 
D

Deleted member 197

Gast
Ik heb een fatbike als bov.

Fatbikes zijn gemaakt om over sneeuw en zand te kunnen rijden. Met mijn Trek Farley 5 kan ik echt overal komen :)

 

Scratch

Senior Prepper
De Serie komt uit belgie, heeft 10 jaar in een schuur gestaan na een koppeling wissel. Daarvoor 10 jaar gebruikt rond om en op een boerderij. De motor had wat aandacht nodig zoals afstellen carburateur en ontsteking. Uiteraard heeft de carrosserie ook wat "opties" werk, maar dat vind ik minder belangrijk. De auto hoeft er voor een ander niet zo interessant uit te zien. Prijs!? €1650,- maar dan komt er nog wel RDW, APK, inhaalslag reparatie, upgrades en assesoires bij. Prijs nu ligt tegen de €5000,- aan, maar daar verkoop ik hem niet voor ;-)

De Ninety heb ik van een plaatje gekocht op EBay UK. Je brengt een bod uit, en is die het hoogst en gegund, dan heb je "gewonnen". Hij vroeg £3000,- en geen "oversea bidders". Ik £2750,- geboden en gebeld, £300,- overgemaakt en beloofd hem binnen 3 weken op te halen. Vriendje gebeld die elke week naar Engeland ging voor handel, en gevraagd hem mee te nemen. Ondertussen veel aan de auto verbouwd en veranderd. Zo zit er eenverzwaarde aandrijving in, lockers voor en achter, lucht compressor, snellooplier, terratrip en noem maar op. Prijs... Onbetaalbaar (deze gaat nooit meer weg)

Voor de mensen die denken dat Land Rover duur is, kan ik vertellen dat het ook zeer low budget kan. Je moet dan wel zelf sleutelen. Met uitbesteden van werk loop je leeg. Assesoires, onderdelen, nieuwe motor hoeft allemaal niet nieuw te zijn. In mijn gval verdien is er nog wat mee door verhuur van de auto's
 

Mrod

Senior Prepper
Heb een Ford Ranger Wildtrak voor dagelijks gebruik.
Heerlijke 4x4 met veel laadruimte.


Daarnaast een KTM 950 super enduro en een Husaberg FE570.

Beide motoren heb ik meerdere rallies mee gereden en kan ik in het donker repareren als het moet.
In de garage ook meer dan genoeg reserve onderdelen liggen.
 

Arisaka

Elementary prepper
Denk dat tijdens een SHTF de meest voorkomende auto's het gaan redden aangezien er overal wel onderdelen te vinden zullen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toef
T

Toef

Gast
Denk dat tijdens een SHTF de meest voorkomende auto's het gaan redden aangezien er overal wel onderdelen te vinden zullen zijn.

Dat is dus de reden waarom over ga op een zeer bekend bestel/pakket wagen type. Onderdelen passen op meerdere merken en type's ;)

"vous parlez français"
 

Arisaka

Elementary prepper
Dat zal een frans model zijn dan vermoed ik.
Denk iets in de trend van een Berlingo. Daar passen Citroen, Renault en Nissan onderdelen in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toef
Bovenaan