De Serie komt uit belgie, heeft 10 jaar in een schuur gestaan na een koppeling wissel. Daarvoor 10 jaar gebruikt rond om en op een boerderij. De motor had wat aandacht nodig zoals afstellen carburateur en ontsteking. Uiteraard heeft de carrosserie ook wat "opties" werk, maar dat vind ik minder belangrijk. De auto hoeft er voor een ander niet zo interessant uit te zien. Prijs!? €1650,- maar dan komt er nog wel RDW, APK, inhaalslag reparatie, upgrades en assesoires bij. Prijs nu ligt tegen de €5000,- aan, maar daar verkoop ik hem niet voor ;-)
De Ninety heb ik van een plaatje gekocht op EBay UK. Je brengt een bod uit, en is die het hoogst en gegund, dan heb je "gewonnen". Hij vroeg £3000,- en geen "oversea bidders". Ik £2750,- geboden en gebeld, £300,- overgemaakt en beloofd hem binnen 3 weken op te halen. Vriendje gebeld die elke week naar Engeland ging voor handel, en gevraagd hem mee te nemen. Ondertussen veel aan de auto verbouwd en veranderd. Zo zit er eenverzwaarde aandrijving in, lockers voor en achter, lucht compressor, snellooplier, terratrip en noem maar op. Prijs... Onbetaalbaar (deze gaat nooit meer weg)
Voor de mensen die denken dat Land Rover duur is, kan ik vertellen dat het ook zeer low budget kan. Je moet dan wel zelf sleutelen. Met uitbesteden van werk loop je leeg. Assesoires, onderdelen, nieuwe motor hoeft allemaal niet nieuw te zijn. In mijn gval verdien is er nog wat mee door verhuur van de auto's