• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onze BOVs

Arisaka

Elementary prepper
Haha... ook nog de peugeot :p
Maar voor een BOV geen slechte keus als je met zijn tweeen bent.
Je hebt ze ook eventueel met meer dan twee zitplaatsen. Onderhoud is betaalbaar en de andere kosten zijn ook niet schrikbarend.
 
T

Toef

Gast
Haha... ook nog de peugeot :p
Maar voor een BOV geen slechte keus als je met zijn tweeen bent.
Je hebt ze ook eventueel met meer dan twee zitplaatsen. Onderhoud is betaalbaar en de andere kosten zijn ook niet schrikbarend.

You got my drift.....Een ooit gewaardeerde bekende prepper zei meteen, een echte prepper auto toen ik er 1 op het oog op had. (ik heb hem nu 2.0 HDI)
Zelf is hij een LaRo aan het opknappen :lol: Filmpje gezien toen hij hem naar zijn werkplaats reed, wel handig ook zo'n rookgordijn :thumbsup: maar...komt opzeker goed die lekke koppakking.
 

Arisaka

Elementary prepper
Lekke koppakking is ook niet een echt probleem maar voor een rookgordijn kunnen je beter wat rookmachine vloeistof in je uitlaat spuiten :)
 

Born

Elementary prepper
Als bov heb ik de keus tussen een jeep cherokee en een land rover 90.
De land rover is met een 4.0 efi met automaat, rijd lekker maar zuipt echt veel.
Gemiddeld 1 op 5 record ligt op 29 liter op 100 km :)
Op dit moment is de jeep zuiniger, sneller en betrouwbaarder.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Rataplan

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Daarnaast een KTM 950 super enduro

Durf het bijna niet te vragen, maar.......mag ik ff:fluit: ( nog geen rijbewijs hier )

Als het er ooit van komt, dan gaat mijn voorkeur uit naar een KTM, die lijkt mij echt fantastisch.:)
Veel mooie you tube filmpjes bekeken over de KTM, ach ja ze zeggen soms is het streven ernaar mooier dan het bezitten ervan.
Ik hoop hier een keer te kunnen melden, dat dat in dit geval dus niet klopt:):D
 

Scratch

Senior Prepper
3 jaar Off Road gereden met een Honde XR. Vooral woon/werk en om even een frisse neus te halen. Maar verder voor alles wat je normaal ook met de auto doet. Practies was het niet, buiten de kleding en helm kon je ook nooit veel spullen meenemen. Het moest bijna allemaal in je tas of jas (drager zat er niet op) Nog een nadeel was dat ik die drie jaar altijd wel verkouden was (frisse neus ??)

Maar het was een mooie tijd, en als ik niet zo druk was met al mijn hobby's, dan zou ik er weer een Off Road motor kopen!
 

RDNK76

Survivor
Gisteren in een Wrangler YJ gereden van een maatje, 33-ers eronder met een 6' liftkit, de 6 cilinder een beetje gekieteld, leuk karretje met veel mogelijkheden. En zelfs volledig in de wegenbelasting slechts een habbekrats duurder dan mijn huidige stokbroodstationwagen
 

Mrod

Senior Prepper
Durf het bijna niet te vragen, maar.......mag ik ff:fluit: ( nog geen rijbewijs hier )

Als het er ooit van komt, dan gaat mijn voorkeur uit naar een KTM, die lijkt mij echt fantastisch.:)
Veel mooie you tube filmpjes bekeken over de KTM, ach ja ze zeggen soms is het streven ernaar mooier dan het bezitten ervan.
Ik hoop hier een keer te kunnen melden, dat dat in dit geval dus niet klopt:):D

Het klopt niet echt. :D
Niemand heeft gezegd dat je tijdens een SHTF situatie geen lol mag hebben.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Hier een raceplee zonder kappen en aanhanger bevestiging voor een eenwielige aanhanger. Mag officieel geen aanhanger rijden achter dit voertuig omdat de aanhanger geen eigenplaat heeft maar tegen die tijd dat deze gebruikt word is er geen haan meer die daar naar kraait.

Raceplee word hopelijk snel vervangen voor een lichte offroad.
 

QuickFix

Diehard Prepper
@zonnebrood: Is dat zo?
Een pleemobiel valt toch onder de normale motoren, dus als je een witte plaat haalt met het kenteken van je motor, dan mag je toch iets meesleuren?
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
@QuickFix In Nederland was die aanhanger geen enkel probleem inderdaad maar nadat ik was geemigreerd waren ze toch iets minder gecharmeerd van de aanhanger. Aanhangers achter motoren mogen wel maar alleen boven 250cc en alles moet voorzien zijn van typegoedkeur... De aanhanger hangt nu achter de fiets :D
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Heb nu nog een CBR 1000F, net aan de praat gekregen (platte accu). Stukje mee gereden maar als BOV voldoet ie toch niet echt. Bovendien niet geschikt voor de vrouw (veel te zwaar). Ik ga 'm maar eens te koop zetten.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
@JamHard @FKAGB @Changing the Mindset

Even een fietsentip, van de fietsendief...

Als je je fiets op slot zet, zorg dan dat je ventiel bij het slot zit...dat vinden dieven niet fijn.Want ook fietsendieven houden niet van een lekke band. Ze breken de standaard af, zetten die tussen wiel en slot en breken het open. Zelfs dure sloten wip je zo zo open. 1 minuut tot 10 minuten.
Om het slot open te breken gaat het ventiel eraan, en dat maakt de fiets lastiger te verkopen.

zwrdt.jpg
 

JamHard

Prepper goeroe
Thanx voor de heads-up @Stuudje
Ik was al redelijk bekend met de weinig middelen gecombineerd met weinig tijd methode,... heb zo ooit eens in een ver verleden een weddenschap gewonnen, maar van dat ventiel wist ik nog niet:thumbsup:
 

QuickFix

Diehard Prepper
Wel een beetje koud, zo met een open zijkant. :confused:

Grappig karretje, maar of het praktisch is...
Daarnaast is hij gebaseerd op de Ape 50 en die heeft een 50cc tweetakt motortje. :rolleyes:
 
Bovenaan