• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oorlog in Oekraïne

RockyFlats

Ruttaan
Hoewel Amerika ze gebruikt heeft in wo2 is er daarna niet meer mee gedreigd.
Nou kan je natuurlijk zeggen dat ze ik Holland neerleggen ook dreigen is maar dan snap je het echt niet.
Haha, OK @petroman, dan ben ik blij dat jij het op jouw manier wel denkt te snappen. Loop je onverhoopt eens tegen een figuur aan die z'n jaspand opzij trekt en je een pistool laat zien, vat dat dan vooral niet dreigend op...;)

Een wereld zonder (kern)wapens zou natuurlijk veel beter zijn maar zover is de mensheid nog niet.

Na jouw redeneringen, is mij dat laatste wel veel duidelijker geworden...:D
 

RockyFlats

Ruttaan
Zover ik mij kan herinneren zijn er geen kernwapens op Cuba. Was bijna escalatie geweest tijdens koude oorlog.

@drent , de Cuba crisis, inderdaad. Wat de USA indertijd terecht niet accepteerde, dringen ze wel een ander op.

Het schijnt ook niet door sommige schedels heen te dringen, dat het plaatsen van kernwapens rond Rusland door hen als een bedreiging wordt gezien.

Integendeel zelfs, want sommmigen voelen zich veiliger met zo'n ding in de tuin. Waarschijnlijk vanuit de vaste overtuiging dat de buurman er ook blij mee zal zijn. Je zult er maar naast wonen...;)

https://www.ad.nl/buitenland/ruslan...krim-oekraine-ontkent-betrokkenheid~a5cec106/

Dit was te verwachten, dat het nog zo lang geduurt heeft was al tegen iedere verwachting.
Nu valt Rusland ook nog zichzelf aan. Eerst z'n eigen pijpen vernaggelen en nu ook nog z'n eigen schepen. "Dat is toch wel het beste bewijs dat die Putin een gevaarlijke waanzinnige is". :clown: Heilige Zelinskedonsky speelde onderwijl weer even piano met z'n onderdaan zeker, en wast dan hopenlijk niet alleen z'n handen (in onschuld). Dat dit zaakje stinkt, mag wel duidelijk zijn.;)
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Het schijnt ook niet door sommige schedels heen te dringen, dat het plaatsen van kernwapens rond Rusland door hen als een bedreiging wordt gezien.
Misschien moet je je antwoorden wat nuanceren: heel het Warschaupact stond vol. Voor jouw informatie: dat was aan onze grens. En allemaal Russische dingen.
Oekraïne gaf ze terug op voorwaarde dat Rusland niet zou aanvallen, hoe dat afliep weten we nu.
Rusland wil hierheen, naar het westen. Toen en nu ook weer.
Maar ook hier ga je weer raaskallen en vreemde dingen roepen dus ook nu zeg ik het maar weer: adios en succes met je oost-west gedachtegoed.
Na de 2e wereldoorlog heeft Rusland alle "bevrijde" landen gewoon bezet.
De door de geallieerden bevrijde landen kregen gewoon hun eigen soevereiniteit weer terug. Zelfs west Duitsland was weer gewoon Duitsland. Iedereen kon zijn/haar eigen taal weer spreken. Niet achter het ijzeren gordijn.

Er is dus een hele normale reden waarom zaken gelopen zijn zoals ze dat deden.
En dat allemaal onafhankelijk of petroman nu voor of tegen iemand of iets was. En toen de rus daar allemaal boemdingen ging neerzetten kwam er een reactie. Hoezo dagen wij dan Rusland uit?

Dit topic gat over de oorlog door Rusland gestart in de Oekraïne.
Niet of en waarom er een NAVO is of Europa of wat anders dan ook. Ook de Duitsers hadden een goede reden (voor hun dan) om Polen binnen te vallen. En de duitsprekende Oostenrijkers in te lijven voor hun bestwil.
 

RockyFlats

Ruttaan
Misschien moet je je antwoorden wat nuanceren: heel het Warschaupact stond vol. Voor jouw informatie: dat was aan onze grens. En allemaal russische dingen.
Die zijn allemaal naar Rusland verdwenen, en aan de beide zijden stond er het nodige...
Rusland wil hierheen, naar het oosten. Toen en nu ook weer.
Zie je, ik vermoedde het al...
Woon je dan toch in Georgië @petroman?
De volgende keer als je Rusland spreekt, laat ze dan ook even de richting wijzen bij het antwoord (oost) dat je krijgt.;)
Maar ook hier ga je weer raaskallen en vreemde dingen roepen dus ook nu zeg ik het maar weer: adios en succes met je oost-west gedachtegoed.
@petroman, ik neem "het raaskallen en vreemde dingen" ook als humor van je, en zo moeten we er ook mee om kunnen gaan lijkt me.

Neem mij niet kwalijk dat ik jouw angst voor Russische kernwapens, en tegelijk een liefde voor zoiets in de eigen tuin, maar moeilijk te begrijpen vind. En dat ik het tegelijk wonderbaarlijk vind, dat je Ruslands angst voor onze kernwapens niet inziet.
Een nieuwe koude oorlog kan toch niet de oplossing zijn...
 

Hermanusb

Diehard Prepper
Rusland zal niet ervoor terugdeinzen om dmv wat bommen op de eigen bevolking te dumpen de publieke opinie weer de voor Poetin goede kant op te krijgen.
kijk eens wat die Nazi's doen....
we moeten nog meer bommen en raketten schieten om de Nazi's te stoppen.

het is een beproefde Russische tactiek, mensen in eigen land opofferen om de publieke opinie nog wat extra mee te krijgen,

het is al een hele tijd zover dat Poetin door zijn eigen mensen gekielhaald zou moeten worden,
deze man heeft zijn rechten wel verspeeld.
niet alleen in de Oekraïne maar ook in Rusland zelf.

grof genomen schat ik in dat Poetin in deze oorlog verantwoordelijk is voor misschien wel 200 duizend doden verdeeld over beide kampen.
het boeit me totaal niet of iemand een Aanhanger is van oost of west.
wat ik wel weet is dat als je de wapens niet hebt dat je dan kansloos bent tegen dit soort agressors.

en ja, dan heb ik liever ook dat de kernwapens in de eu opgeslagen zijn, want volgens mij is dat het enige waar Poetin respect voor heeft.
 

petroman

SHTF Expert
Een nieuwe koude oorlog kan toch niet de oplossing zijn...
Dat ben ik helemaal met je eens maar voor mij verandert dat niet de geschiedenis. Nog dat ik ga buigen voor dreigementen uit het oosten.
Rusland is de agressor en doet aan landje pik. Als je dat niet wil zien of erkennen of wil bagatelliseren door te blijven schrijven dat het westen ze uitdaagt, dan klopt er iets niet in je informatie stroom.

En nee ik ben niet pro USA of anti USSR.
Ik zie het ene land het andere binnenvallen met of om een dwaze onzinnige redenatie.
En dat doet Europa, de UK of de US niet.
En nou niet gaan schrijven dat ze (de USA) het elders wel doen. Dit gaat over de Oekranie !
 

martin

Mankinds only hope
Ik zie het ene land het andere binnenvallen met of om een dwaze onzinnige redenatie.
En dat doet Europa, de UK of de US niet.
En nou niet gaan schrijven dat ze (de USA) het elders wel doen. Dit gaat over de Oekranie !

Tja, @petroman heeft een punt.

Bill Hader Reaction GIF
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik zie het ene land het andere binnenvallen met of om een dwaze onzinnige redenatie.
En dat doet Europa, de UK of de US niet.
En nou niet gaan schrijven dat ze (de USA) het elders wel doen. Dit gaat over de Oekranie !
Nu twijfel ik wel, of dwaas onzinnig, zinnig inhoudt. Met die clevere dubbele bodems zet je mij doodleuk op het verkeerde been, en dan krijg ik soms het idee dat we van mening verschillen...

OK @petroman, ik zal niet schrijven dat de USA elders geregeld landen binnenvalt. Het gaat hier immers om de Oekraïne en niet om het inktzwarte imago van "onze vriend".

We zijn er helemaal uit, gelukkig!:clown:

Hee @petroman, zullen we dan nu België eindelijk eens van de Walen gaan bevrijden? Geen haan die ernaar zal kraaien, want het gaat nu immers om de Oekraïne.:thumbup:
 

phtvs

Sysop
Admin
[mod]Het gaat in dit topic over de ontwikkelingen in Oekraïne waar Rusland is binnengevallen.
Graag daarop verder[/mod]
 

marzman

Diehard Prepper

joepmeloen

Prepper goeroe
Een auto ongeluk, je verwacht het niet zo'n pech in een oorlogsgebied.

Als Oekraine zijn jeep opgeblazen heeft zou je dat een auto ongeluk kunnen noemen. Als Oekraine een raket in een wapendepot schiet noemen ze het immers een brandje. Als Russen over een landmijn rijden hebben ze een lekke band.

Ach... 15 september had Zelensky het zelfde alleen iets meer geluk;
https://nos.nl/artikel/2444639-oekraiense-president-zelensky-betrokken-bij-verkeersongeluk

Geeft meteen aan waarom de leasemaatschappij geen dekking geeft in die landen, die mensen kunnen niet rijden of hebben een slechtere infraatructuur.

Laatste nieuws; russen trekjen zich terug uit Kherson.
https://www.nu.nl/spanningen-oekrai...roepen-terug-uit-oekraiense-stad-kherson.html

Wat ik er van vind: burgers zijn geexporteerd, russen trekken zich terug en Oekrainse militiare trekken de stad in... Russische grote kaboem er op of?
 

marzman

Diehard Prepper
Ik hoorde gisteren Wierd Duk praten en ben het niet altijd met hem eens, maar ik denk dat hij nu wel een logische verklaring gaf waarom het zo slecht gaat bij de russen. Bij alles wat Rusland doet en zegt nemen we dat met een klontje zout. Zelfs de Russen zelf geloven het niet en Rusland doet maar amper moeite. Alleen het nieuws over hun leger dat gemoderniseerd was namen we en de experts wel aan voor zoete koek en nu zijn we allemaal verbaasd dat het zo slecht gaat en dat de Russen eerst hun slechte materiaal sturen en hun slecht opgeleide militairen.

Het is vrij waarschijnlijk dat dit het is, dat er geen modern arsenaal is (of te weinig). Dat dit hetzelfde is als al het andere nieuws dat Rusland de laatste jaren naar buiten heeft gebracht.

Het terugtrekken uit Cherson is ook iets dat de legerleiding van Rusland van het begin al riep dat ze moesten doen (en toen nam Putin daarover de regie over, Putin hoor je ook niet meer in het nieuws nu ze aan het terugtrekken zijn)
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Zag gisteren een Russische generaal klagen dat er niemand verantwoording heeft afgelegd voor de slechte staat van het leger en dan hoofdzakelijk het materiaal. Voor de verslagen waar het materieel in perfecte staat was terwijl het schroot is. Als je dan een aanvals plan maakt met 800 tanks en er werken er maar 20, dan kan dat niet goed gaan. En als de grote baas de regie overneemt van de generaals die er voor geleerd hebben, dan is dat het begin van het einde. Het liefst krachtig en kort.
 
Bovenaan