@SatinkMels , je schreef een uurtje geleden het volgende zag ik...
"Het advies van de overheid is om voldoende water in huis te hebben voor tenminste 3 dagen of 72 uur. Er wordt voor elke dag 3 liter water per persoon aangeraden, dat is dus 9 liter water per persoon. Alleen wat voor water is nou het best? Is dat regulier flessenwater, wat volgens de Margriet niet oneindig houdbaar is, maar een maximum heeft van een paar jaar. Of is investeren in speciaal lang houdbaar water voordeliger? Zulke speciale blikken zijn volgens de verkoper tot wel 100 jaar houdbaar, maar ook flink duurder. Ik hoor graag jullie mening"
Tja,
@SatinkMels , investeren in blikken water van zo'n €10 per liter (!) zoals sommige (overduidelijk met-een-vork-schrijvende) webshops doen, dat lijkt mij bijzonder onverstandig.
Het is een idiote en onverstandige aanslag op de portemonnee en dergelijk blikwater is geen seconde langer houdbaar dan bijvoorbeeld het blikwater van de supermarkt voor 1/6 of minder van die prijs.
Water is per definitie zeer lang houdbaar, en dan hebben wij het ook over het water uit de kraan, uit flessen, in een jerrycan en noem maar op. Een enkel druppeltje chloorbleekloog of even door een simpel holle-vezel filter gehaald maakt ieder water prima drinkbaar. Voor een fractie van de prijs....
Het is mij dan ook een volslagen raadsel waarom sommige webshops zichzelf met aanbiedingen zoals de volgende volkomen ongeloofwaardig maken, en zich als niet-terzake-kundig danwel als uiterst commerciële vorkschrijver blootgeven...
Welk water is het beste?
Water uit de kraan...! In jerrycans, flessen, het bad, een teiltje, een waterzak...