• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
  • LET OP! tussen 14.09.26 en 27.09.26 verhuist onze server naar een ander datacenter. Hierdoor kan het forum tijdelijk off-line zijn KLIK HIER

Preptest blikje bronwater 15 jaar over de THT

Ik heb ze "geregeld" via iemand die een pasje had voor een groothandel (makro/sligro?)

Voorbeeld:
Bekijk bijlage 31484
"Tenminste houdbaar tot einde: zie bodem blik" zie ik vermeld staan @preparator .

Dan ben ik toch wel benieuwd wat daarop staat?😉

Met wat gevoel voor humor zou dat best eens "Grapje!" kunnen zijn, of "gedurende een ijstijd boven 0°C bewaren!". Of "best before 3027" of zo...?🤣

Laatst bewerkt door een moderator:
investeren in blikken water van zo'n €10 per liter (!) zoals sommige (overduidelijk met-een-vork-schrijvende) webshops doen, dat lijkt mij bijzonder onverstandig.
Het is een idiote en onverstandige aanslag op de portemonnee en dergelijk blikwater is geen seconde langer houdbaar dan bijvoorbeeld het blikwater van de supermarkt voor 1/6 of minder van die prijs.

Water is per definitie zeer lang houdbaar, en dan hebben wij het ook over het water uit de kraan, uit flessen, in een jerrycan en noem maar op. Een enkel druppeltje chloorbleekloog of even door een simpel holle-vezel filter gehaald maakt ieder water prima drinkbaar. Voor een fractie van de prijs....😁

Het is mij dan ook een volslagen raadsel waarom sommige webshops zichzelf met aanbiedingen zoals de volgende volkomen ongeloofwaardig maken, en zich als niet-terzake-kundig danwel als uiterst commerciële vorkschrijver blootgeven...😁

Welk water is het beste?
Water uit de kraan...! In jerrycans, flessen, het bad, een teiltje, een waterzak...

[mod]post aangepast ivm een quote van een verwijderd spammer[/mod]

Hoi beste @preparator
Kan je ons ook nog vertellen hoe je er aan kan komen, met eventueel een bestel snelkoppeling er bij???
Of is het al te lang geleden dat het niet meer te achterhalen is.
Ik zag ze zojuist ook bij Albert Heijn. Wel duurder maar wellicht wat meer onder handbereik.
Vergeet niet dat er op zo'n tray altijd 3,60 aan statiegeld overheen komt.
'Sourcy Naturel mineraalwater 24-pack bestellen I Albert Heijn' - www.ah.nl.jpg

Kan nog goeie koper.... Is een welkom aanbieding, Normale prijs daar 5,99 euro

Bekijk bijlage 31547

https://www.joybuy.nl/s?k=Bar+Le+Duc&st=active+search&keywordsEventType=0
@phtvs , ik kan mij voorstellen dat dit als bescheiden watervoorraad geen slechte oplossing is. Ook is zo'n kleinere verpakking gemakkelijk mee te nemen.

Jammer vind ik zelf dan wel:
1. Dat het toch onnodig peperduur water is. Drinkwater uit de kraan is van uitstekende kwaliteit, en kost nog geen €3 voor 1000 liter.
2. Het is een kartonnen verpakking, en m.i. gevoeliger voor beschadiging en veroudering dan een kunststof fles, jerrycan of blik.
3. Zo'n pak is maar beperkt herbruikbaar, in vergelijk met een fles of jerrycan.
4. Het zijn relatief kleine verpakkingen. Bij een gezin van 4 is er al snel 8 liter nodig per dag, en dan is putten uit een grotere (en veelzijdiger) verpakking toch wel logischer.

Ik heb gekozen voor polyetheen jerrycans van 10 en 20 liters, vergelijkbaar met de onderstaande, waarvan er een paar voorzien zijn van een kraantje. Die zijn stevig en prima herbruikbaar en kunnen ook worden gebruikt als vuil- en schoon water jerrycans bij het zuiveren met een holle-vezel-filter.

En, met een waterslot erin, kan je er bovendien iets lekkers in vergisten tot iets dat nog lekkerder is (appelcider en.d.)!🤪
1000159640.png

Vandaar, mijn aanbeveling om een degelijke verpakking te kopen, en het water uit de kraan te tappen!

Maar wat als de bodem er onderuit geroest is? Dan weet niet of je het nog kunt drinken:lol:
Haha, tja, dat is wel waar @marzman , dus blikjes altijd met de bodem omhoog opslaan! En regelmatig draaien want er is dan altijd nog een onderkant die kan roesten.😂

Maar, anderzijds, wat ik ook probeer, dat rare aluminium wil hier toch maar erg slecht roesten!😉

Vandaar, mijn aanbeveling om een degelijke verpakking te kopen, en het water uit de kraan te tappen!

Je slaat weer de spijker met volle kracht op de kop, begint vervelend te worden 😇 😇 ;)
De Jerrycan shop heeft inderdaad zeer leuke vaten in allerlei soorten en maten.

Inderdaad 1m3 kraan water kost nog geen 3 euro, en in een goed schoon gemaakt JC kan het dik 1 tot 2 jaar mee mits goed opgeslagen, koel en donker. (eventueel 1 a 2 druppel dunne bleek per liter water)
2 tot 5 jaar houdbaar volgens WHO met 2 druppels per liter.

Om een autoclaaf installatie te gaan aanschaffen met een co2 cilinder erbij om in te gaan blikken om water voor 50 jaar goed te kunnen houden, zal je hoe dan ook een schone bron moeten hebben.

Mn betere helft, honden en ik hebben voor direct pak 20 liter mineraal staan.
5 vaten a 20l die we elk jaar verversen, ze liggen nu bij uitstek na omgespoeld te hebben, in de zon te drogen.
Ik verwacht ze morgen weer te kunnen vullen

goh 100 liter water voor 30 cent, wie had dat gedacht...:lol::lol::lol:

Vanmiddag nog eens een vat of 5 erbij halen, gewoon bij een of ander agri centrum.
Let er wel op dat de ex inhoud, water te verdunnen moest zijn...!!!

Dit zal ons genoeg tijd geven om een knap zand filter in elkaar te zetten met houtskool.

Terug
Bovenaan