• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ReadyMom

Prepper goeroe
Het afwaterpunt na een stortbui of wat eind april/begin mei
20180501_161751.jpg

Peultjes langs het voorhekje begin mei
20180501_162240.jpg

Een van de woelmuizen holletjes (na 1,5 liter water erin :p )
20180506_200932.jpg

Dat bloeit goed (half mei)
20180508_200945.jpg

kwamen ze van de stichting toch zomaar even het laatste stuk frezen 'want we waren hier toch bezig'...lucky me
20180509_101635.jpg
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Het vak voor de mais (gele suiker- en zwarte- ) en pattisson
20180509_110520.jpg

rode kool, bij het hekje spekboon, 2 palmkolen, en de romanesco moet er een dezer dagen nog in
20180528_181155.jpg

sla, krulandijvie, teveel onkruid
20180528_181217.jpg

een 'blaadje' van de kailan
20180528_182242.jpg

het voedselstukje van het middenvak
20180528_182650.jpg
 
F

frans81

Gast
Na een zware training in het Veld hebt u , u zelf bewezen . Volhardend en Doelgericht bleef u gefocust ! En
Je bent GESLAAGD voor de Groene Handjes Baret .:thumbsup::thumbsup::rolleyes:
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Tuintje recent, maar vóór het frezen/laatste vak aanleggen. Van het weekend zal ik weer recente foto's maken

kolen en aardappels
20180528_182222.jpg

Overzicht 'zithoek-helft' pre-frezen
IMG_1882.JPG

tuuntje pre-frezen en pre-maisvak
IMG_1883.JPG

wilde zaaimengsel + aardperen nu
f1.jpg

middenvak(ken)
f2.jpg
 

martin

Mankinds only hope
sla, krulandijvie, teveel onkruid

Altijd leuk om zelf wat te rommelen met een groentetuin.
Wat ik zelf handig vind is om gebruik te maken van worteldoek, en dan met een mes een kruis insnijden waar je sla/plantjes/kool gaat planten.
Dit voorkomt veel werk m.b.t. het onkruid wieden aangezien hierdoor de kans op onkruid stukken minder zal zijn.
 

Erny

Last (wo)man standing
Lekker bezig Mom. :D

Ik zag bij de Kailan al een te oogsten bloemtopje in de oksel zitten. Heb je die al geoogst en wat vond je ervan? Als het goed is blijft de plant op die manier scheuten aanmaken. :)
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Klopt @martin , maar worteldoek had ik niet, ben er nog naar aan het uitkijken.

@Erny ik heb idd al een paar topjes geoogst samen met wat bladeren. De bladeren zijn gevulde rolletjes op zuur geworden (probeersel) dus nog niet geproefd, de topjes gecombineerd met de peultjes, vond ze niet verkeerd, lekker crispy, maar moet ze nog een keer op zichzelf proeven, want die ronde was wat karig om goed te beoordelen. Mag ik wel opschieten want 2 planten beginnen al te bloeien, het is echt super groeizaam weer geweest.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ja dat kan snel gaan, helemaal met dit weer. Maar je moet die bloeiende stengels ook weghalen anders produceren ze geen nieuwe bloemtopjes meer en heb jij al snel niets meer te oogsten, de bijen etc dan wel weer. Zijn ook nog mooie bloempjes trouwens.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Ach, er staan er 6 van, dus als ik 2 lekker laat voor de bijtjes ed vind ik het prima, heb ik er nog 4 om zelf op te peuzelen. Zijn inderdaad mooie bloemen
 

ReadyMom

Prepper goeroe
* oud en stijf en nog (lang) geen tachtig* .....dat wordt morgen een dag niksdoen, heb weer veel te veel van m'n rug gevraagd, maar ben dan ook van 11.00-17.30 bezig geweest (ja, wel met drinkpauzetjes natuurlijk)
MAAR! Tuuntje is weer zo goed als onkruidvrij, de vijver ligt erin en is gevuld, en de plantjes voor het vijvervak staan erin. Nou op jacht naar nog wat aanvulling, en hopen dat er snel bewoners intrekken.

hij zit erin na ongeveer 3 uur
IMG_1970.JPG
AF! (voor nu)
IMG_1972.JPG IMG_1973.JPG

Overview
IMG_1989.JPG IMG_1990.JPG
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Laatst bewerkt door een moderator:
Kreeg ook nog een grote aardslak/tijgerslak extra bij mn vijver, prachtig beest om te zien
IMG_1969.JPG
kiddo's tuintje, 1 eenzame roze klaproos tussen allemaal rode
IMG_1974.JPG IMG_1984.JPGIMG_1982.JPG
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Hmmm dat ken ik van ergens (mijn vriend heeft al jaren rugproblemen, en soms weigert hij ook om het rustig aan te doen). ;)
Maar dat wordt een mooi vijvertje!
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Hmmm dat ken ik van ergens (mijn vriend heeft al jaren rugproblemen, en soms weigert hij ook om het rustig aan te doen). ;)
Maar dat wordt een mooi vijvertje!
Ja ik heb helaas een (lichte) scoliose, dus zwaarder werk (tillen, verkeerde houding bij boven of onder m'n macht werken (ook in huishouding bijv), en net als nu dus emmers water sjouwen en een dicht pak klei uitgraven en wegscheppen) is gewoon gegarandeerd ellende. Gelukkig is het met een dag rust wel weer over, maar wel iets om in te calculeren.
 
Bovenaan