• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Soldier Crew Tent ( SCT ) US Military

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er ondertussen ook achtergekomen dat de Fornax Polynorm Tentkachels van Defensie in deze tenten gebruikt worden .
Het gaat dan om ingekorte types . En al gemodificeerd van Benzine naar Diesel . Vele zijn uit de Jaren 50 en nog in Topstaat wanneer regelmatig in gebruik . Er staat echter ook veel RUST ROEST Spul te koop Pfff

Of ik zoiets in een toch wel wat kleinere Tent durfde te plaatsen ??? Benzine .. Diesel :confused::eek:
Nee ik denk het niet . Wel weer mooi en doordacht spul !
Een gebied waar ik normaal niet vertoef en derhalve 100% NOT Now How ;)

Screenshot_20180117-010704.png
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een paar Links om direct te kunnen uitprinten van oa Manual en Product Sheet .

O zo makkelijk voor hen die ook al schrale oogjes hebben van het staren :p

In mijn Kennissen kring is er al 1 personage die er 100% 1 gaat halen . ;)
Een ander moet eerst nog wat klusjes voor de Vrouw doen eer ie er over durft te beginnen :fluit:

http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=aHVudGhyb3AuY29tfHd3d3xneDo2NWNjNGU3YThmOTIxZmJi

http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=aHVudGhyb3AuY29tfHd3d3xneDo3ZGYyZjQyNGZlMzcyOTgw

Edit ;

Fijn voor hun beide dat ze een Rijbewijs hebben en een Auto ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Tipje @frans81 misschien handig voor een volgende keer ...wasserettes hebben grotere en zwaardere drogers. Die trekken meer. Soms wel handig met de wat zwaardere kampeerspullen.

Vandaag de Wasserette ( Schraven , Wasserij in Tegelen ) benaderd die hier in het Dorp bij de BB en Restaurant de was doet . Ook had ik al geregeld dat ik het via de Plaatselijke grote BB ( Bed and Breakfast ) het kon meegeven en dat ik het dan aan hun kon afrekenen .
Helaas bleek dat de Wasserette in het verleden vaak met Krimp van de binnententen te maken kreeg met alle gevolgen van dien ( Niet meer passen op bevestigingspunten ) .
Derhalve waren ze gestopt met het wassen van OA Binnententen .
Nu weer wat anders zoeken .
Het gaat trouwens per Kilo ! En daar staat een bedrag voor .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik moet ook zeggen dat ik er niet aan moet denken de tent in de wasmachine te doen. Zeker katoenen tent niet.
Gewoon opzetten als het kan, deuren open, doorluchten, evt vlek op de buitenkant afnemen met vochtige doek...en de rest, even wachten op regenbuitje.
 
F

frans81

Gast
Ik moet ook zeggen dat ik er niet aan moet denken de tent in de wasmachine te doen. Zeker katoenen tent niet.
Gewoon opzetten als het kan, deuren open, doorluchten, evt vlek op de buitenkant afnemen met vochtige doek...en de rest, even wachten op regenbuitje.

Het is niet echt een Tent Haha , maar gewoon een Oxford Katoenen ( Vuur Vertragend , FR ) Binnentent / Winter Liner zonder bodem . Het zit vast met een soort houtje touwtje maar dan van metaal draad .
Dit aan Plafond en zijkanten .
Maar Idd waarschijnlijk eerst gewoon met enkele dagen goed weer flink Luchten ;)
 
F

frans81

Gast
Nou weet ik niet of ik het in combinatie Veldbed / Slaapzak ga gebruiken of Gewoon Slaapzak en Matje op de Grond .
De Defensie Veldbedden hebben een flink gewicht en derhalve heb ik ze allemaal verkocht .
Mijn Vrouw wil al zeer zeker niet op een Veldbed Haha . Die wil een goed Matras ;)
Ik vind een Veldbed wel Prettig :rolleyes:
 

Richard434

Prepper goeroe
Het is niet echt een Tent Haha , maar gewoon een Oxford Katoenen ( Vuur Vertragend , FR ) Binnentent / Winter Liner zonder bodem . Het zit vast met een soort houtje touwtje maar dan van metaal draad .
Dit aan Plafond en zijkanten .
Maar Idd waarschijnlijk eerst gewoon met enkele dagen goed weer flink Luchten ;)
Als je hem vanmorgen opgezet had, was hij in ieder geval goed doorgelucht.... ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hem vanmorgen opgezet had, was hij in ieder geval goed doorgelucht.... ;)

Ik ben bang dat ik dan een reis richting Noord Nederland had gehad haha . En een Claim wegens een rondvliegende tent . Geen Trampoline haha

Maar de Tent zelf stinkt niet ;);) Het is alleen de Koudweer Liner .

Tent zelf is van 210D High Tenacity Nylon met speciale tussenlaag . Rain cover is tweezijdig te gebruiken .
Green and Reverse in Tan . En Nylon ? Polyester stink niet vlug .

20180115_114239-jpg.10354
 
F

frans81

Gast
Zo, ja ik zie hetin die duitse link....weer wat voor op de lijst 'als ik ooit een loterij win':rolleyes:

Wij hebben deze Tent van een Nederlandse Leger Tentenhandelaar . Volgens mij ook alleen maar daar verkrijgbaar Pfff .
Dus concurrentie is er niet ;)
 
F

frans81

Gast
Op de SC zullen dan eindelijk beide Tenten een keer gebruikt kunnen worden om weer de Tentfeelings te verkrijgen . Een Zwitser en een Amerikaan zullen aan elkaars zijde staan :eek:

De Zwitserse Seilschaftszelt is van mijn Zoon . Op aanraden van mij gekocht omdat ik het wou ontdekken :(

 
F

frans81

Gast
Je zou zeggen waarom Twee tenten mee haha . Maar Ik heb ADHD en Hij heeft ADHD . Nou concentreer je even en stel je voor ........ Juist beide hebben RUST nodig haha .
 
F

frans81

Gast
Ondertussen Contact gehad met het bedrijf waar ik de Tent en Kachel vandaan had .
Ik krijg dus netjes het ontbrekende deel van de Rookgasafvoerbuizen met de post alsnog geleverd . En wel het deel met de Vonkenvanger ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is dus Eindelijk binnen !

Het Vonkenvang top gedeelte .
Heb wel nog een keer moeten bellen . Maar door drukte bij het bedrijf had dit geen voorrang .
Alle begrip hiervoor .
Gisteren gebeld en men heeft mij beloofd het nog diezelfde dag te posten .
En zo geschiede het .
Het toch wel belangrijke onderdeel is toegevoegd ;)

20180201_121609.jpg 20180201_121615.jpg20180201_154817.jpg
 
Bovenaan