• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Soldier Crew Tent ( SCT ) US Military

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi kacheltje.... En nu foto's als je voluit stookt


Een Wildo Zweedse Tentkachel . IK ben echter geen Kachel man :( Heb het vlug te warm en slaap liever koel ;)
Maar men moet ook aan de mede mens denken en hun Real Feel :rolleyes:

Maar in een Tent en dan ook even de Was droog optie dat is wel weer mooi meegenomen , of bakkie Koffie / Thee :rolleyes:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben vandaag alleen thuis dus ik kon Mijn Hoofd weer laten dwingen Pfff . Ik wou het risico niet nemen vanwege plotselinge kans op een Witte Carnaval om die tent effe op te bouwen . Maar na honden uitlaten en lege flessen wegbrengen bleef ik er toch mee bezig pfff
Maar ik heb toch die zware tent op de schouder de trap af gesjouwd en buiten op straat neergelegd .
Netjes de boel geveegd en voor het eerst sinds ik het in huis heb hier opgezet . Een Vluggertje werd het wel haha .
Het lukte mij tamelijk vlug het met een vleugje op te zetten en eenmaal in daglicht en met wat rust zie je toch wat meer .
Daar waar ik het ingeruild heb was het toch wel redelijk " Geen Daglicht " situatie pfff .
Wat mij opviel was dat er witte schilfers in de Tent lagen , en op het eerste oog was het mij niet duidelijk .
Maar nadat ik de buitenzijde gecheckt had en naar binnen kroop en beter zicht had bleek het van de Gesealde naden te komen van het dikke grondzeil ( Zie foto 3 ) .
Het moet dus opnieuw behandeld worden doordat het uitgedroogd is en door het vouwen zal het wel gesprongen zijn .
Het oogt verder als een zeer nette gebruikte staat .
Helaas had ik geen tijd om de extra Cover er ook nog overheen te gooien Pfff . Maar dat komt nog wel .
Ook ga ik even met het bedrijf bellen omtrent het juiste repair goedje voor die naden . Daar zullen ze het toch wel weten lijkt mij .
Ze voeren zelf ook reparaties uit voor zichzelf en voor derden ( Tegen betaling ) .

Zie de paar foto's van het Gebeuren

20180209_152304.jpg 20180209_145204.jpg 20180209_145303.jpg 20180209_144930.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

petroman

SHTF Expert
Toch wel apart dat defensie spul, wat toch jaren lang in opslag moet liggen, dit soort schade heeft.
Waarschijnlijk kan je de tent ook andersom opzetten ivm slecht weer: eerst frame en buitentent en dan pas in de beschutting de binnentent er in.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch wel apart dat defensie spul, wat toch jaren lang in opslag moet liggen, dit soort schade heeft.
Waarschijnlijk kan je de tent ook andersom opzetten ivm slecht weer: eerst frame en buitentent en dan pas in de beschutting de binnentent er in.

Het is niet echt een Binnentent ! Eerste gedeelte moet net zo waterdicht zijn als de buitenhoes .
Dat probleem met de seal over de naden van het grondzeil zie je wel vaker .
Is ook te herstellen . Maar wel weer extra werk .
Vaak is een extra grondzeil gebruiken bij een Tent geen overbodige luxe .

Edit

Zojuist dus gebeld met Stam Outdoor in Made waar ze deze prachtige Tenten verkopen en zelfs nu in betere staat verkopen dan die ik hier heb .

Ze gebruiken daar dus SABA 70T lijm voor herstelwerkzaamheden aan Tenten ! Dus ook voor het repareren van Naad afdichtingen , daar waar seal is losgekomen . Zelfs voor hun bleek het onmogelijk om aan de originele Tape te komen waar deze tenten in de Fabriek mee afgewerkt worden .

Zie Link met Info omtrent De Saba 70T lijm

https://www.esvocampingshop.com/nl/pvc-lijm-sabaplast-70t-250-ml/
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik stroken ( 5 Cm ) van Dun PVC zeil snij en deze er als een extra overheen lijm . Het is dan Pvc Tape over Pvc houdend Grondzeil dat verstevigt is met Nylon /polyester . Dit in plaats van alleen een laagje lijm zoals Tentendump het meestal doet . Mij lijkt dat de beste en goedkoopste optie met de langste houdbaarheid .

Maar ik heb oa ook dit gevonden ! Zie link . Het word zelfs gebruikt als VLOERTAPE bij Balletvloeren .

Voor die 9,95 per rol van 33 Meter het proberen waard ;);)

Edit

Wel ga ik eerst overleggen met ESVO of deze Tape te gebruiken is over de bestaande nog plaatselijk goede Seal en in combo met de Lijm .

https://www.bol.com/nl/p/advance-at-7-pvc-tape-50mm-x-33m-zwart/9200000073825511/


9200000073825511.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Die vloeibare seam sealers in kleine flesjes vind ik helaas duur pff gezien het aantal te kunnen behandelen cm in de verpakking . IK heb minimaal voor 20 Meter nodig :( En dat moet er dik op gezien het op een vloer is waarop men bezig is in alle vormen .
Dus zodoende opzoek naar goedkopere maar tevens doeltreffende blijvende oplossingen ;) Wel ga ik evengoed twee van die flesjes toevoegen aan het reparatie setje . Deze die hier oorspronkelijk bijzaten waren uitgehard .

Even kleine aanpassing gedaan om verwarring te voorkomen ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik had hem net weer verwijderd...ook omdat het voor grote tent erg duur is en je dan beter even kan bellen met ESVO tenten...maar dat had je al gedaan :)
Het is soms lastig praten hoor met dat editten.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had hem net weer verwijderd...ook omdat het voor grote tent erg duur is en je dan beter even kan bellen met ESVO tenten...maar dat had je al gedaan :)
Het is soms lastig praten hoor met dat editten.

Hahaha en ik al een PM gestuurd pfff

Ik ga Maandag met hun bellen ! Had ik Idd al geprobeerd maar ze waren gesloten Pfff
Idd heel lastig dat reageren tijdens het reageren waarop inmiddels alweer op gereageerd wordt Haha

Ik was weer te vlug Stuudje :(:)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag heb ik deze mooie Tent verkocht aan een Kennis van mij die ik al eerder vernoemt heb .
Ik heb het verkocht om mijn Vrouw een bijdrage te leveren in de aanschaf van een Auto .
Dus bij deze een paar laatste afscheidsfoto's incl de regenhoes .

Ik speur wel weer een andere op wanneer tijd rijp is .
Mocht ik naar Lente SC kunnen gaan dan kan ik de Tent even van hem Lenen ;)
Ligt eraan of we dan al auto hebben .

20180319_182412.jpg 20180319_182437.jpg
 
J

J.J

Gast
Beste @frans81
De tenten die ik had lijken veel op de laatste die jij hebt laten zien.
De Karsten tenten zijn in zo verre ik weet nog nooit te sprake gekomen, ook niet op http://preppers.nl/forum/forum.php

http://www.karstententen.nl/nieuws/algemeen/karsten-tenten-naar-koreaanse-leger
Heb bedrijf Karsten heeft een tijdje terug heel wat legertenten gemaakt ze zijn Oersterk blijven water dicht de grondzeil zit vast aan de tent en loopt zo'n dertig centimeter door dus je krijgt niet gauw water in je tent de zijl is van de zelfde kwaliteit als dekzeil van vrachtwagens, een perfect geforceerde nok ventilatie door met vier afsluitbare flappen, de tenten zijn opblaasbaar en daar door Top functioneel, zijn op gezet binnen een paar minuten.
Je kan ze ook naar eigen smaak laten uitbreiden, want ze maken de tenten zelf.
Ze worden ook al jaren voor particulieren verkocht alles is het zelfde maar je kan ze ook in andere kleuren krijgen.

Ik heb er twee types gehad ze wat jaren gebruikt en toen moeten verkopen, heb er nog een beste prijs voor gekregen, maar ze waren ook niet van nieuw te onderscheiden, ik kan ze echt aan raden, het zijn tenten voor het leven, door het leger gebruikt onder de zwaarste omstandigheden.

Dit was dus mijn verhaal, nu dat van Karsten

Opblaasbare tent Karsten
Toen de Karsten Tent in 1981 werd uitgevonden, werd het nieuwe kamperen een feit. Geen gedoe met stokken meer en in vijf minuten opgezet, dat is pas zorgeloos kamperen! En dat is het nog steeds, want de oppompbare Karsten Tent onderscheidt zich tot op de dag van vandaag door gemak, comfort, een oersterke constructie, uitstekende ventilatie en niet te vergeten het unieke oppompsysteem. De Karsten tent wordt in Nederland in eigen atelier gemaakt van de beste kwaliteit materialen en staat als een huis! Een Karsten tent kent veel verschillende verschijningsvormen naast de kampeertenten, zijn er carpertenten, voortenten en een nieuwe serie Tunneltenten.

1.2_Karsten_Tenten.jpg
Deze hadden wij en is driedelig.

De jongens hadden een kleinere zoals de blauwe gedeelte maar dan wat kleiner.

Echt ga het eens goed bekijken ze zijn echt uniek.
http://www.karstentravelstore.nl/tenten/karsten-tenten.html
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag heb ik een Andere SCT ( Soldier Crew tent) gekocht .
Het is er een in nagenoeg perfecte staat en met goede naden en geen afbrokkelende Tape die de naden behoort af te dichten . Dit is een 2005 productie .
Bij deze tent zit tevens een extra bagage Net ( 2 stuks dus ) en een mooiere Winterliner .

Ook heb ik er een Fornax M-53 tentkachel bij .
Deze kachel heb ik met wat geluk kunnen ruilen :D . Ik ga hem zelf niet in deze Tent gebruiken !

Gelukkig zit aan deze tent geen herstelwerk ! :hug:
Voor dat herstelwerk aan de naden heb ik hier thuis geen plaats pfff :(.

Zaterdag zet ik het even op en knip ik foto's voor het nageslacht :rolleyes: . Dit met de kachel op zijn plek zodat men een idee heeft .
Ik weet ook niet of ik de kachel kan ombouwen naar Petroleum / Kerosine??
Ideeën welkom omtrent dit moderniseren ;)

Het ligt even op een karretje te wachten tot een geschikte Dag om het op te zetten ;)

20180523_213759.jpg 20180523_213050.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag toch de twee recent aangeschafte SCT Tenten opgezet . Dit voor algehele check . Eigenlijk bleek het veel te warm in de Weide bij mijn Broer .
Maar toch effe doorgezet in 30 plus graden .

De eerst aangekochte is uit 2004 en verkeerd in nagenoeg Top staat.
Frame is zelfs in bijna nieuwstaat . Geen gebreken deze tent .
En beide reparatiesets aanwezig . En een zeer mooie schone Winterliner . Bij deze tent kreeg ik met kleine inruil de ingekorte Fornax M53 Tentkachel .

Tent twee heb ik recent opgehaald en die is helaas voorzien van een regencover die gaar is van de UV Straling . De lichte kant is waarschijnlijk de buitenkant geweest in Irak of Afghanistan of ?? net zo'n warm land . Ook nog veel fijnstof van aldaar tussen de ritsen en op doek .
Alle tape is gaar en nylon coating laat los .

De Tent zelf is in nagenoeg nieuwstaat .
Wel een reparatie aan Grondzeil . Waarschijnlijk bij Verkoper zelf gerepareerd daar die zo'n grote naaimachine hebben .

De regencover is nog te gebruiken maar niet waterdicht . Met een Groot schaduw/ zonnedoek er boven is ook dat probleem opgelost .

Helaas is het bemachtigen van een regencover niet makkelijk en ook Duur pfff . Deze cover is uit 10 / 2001 . En Gaar pff

Zie reactie na deze met de foto's van de regencover .

20180606_135303.jpg 20180606_161104.jpg 20180606_135345.jpg 20180606_140901.jpg 20180606_135944.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij de foto's van de slechte hoes die waarschijnlijk al bij Stam geplakt is met tig plakkertjes pfff .

De hoes is verder nergens gescheurd en alle ritsen en afdichtingen en Velcro werken nog perfect . Ook alle Straps zijn oké .

20180606_140911.jpg 20180606_141339.jpg 20180606_141354.jpg 20180606_141359.jpg 20180606_141411.jpg
 
Bovenaan