• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Soldier Crew Tent ( SCT ) US Military

F

frans81

Gast
@Niels

Bij Stam outdoor hebben ze van die ronde plakkers .
Maken ze van slechte tenten .

De Regenhoes is toch geen pvc ? Het Grondzeil wel .
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik heb wel lijm voor pvc als de gaatjes niet te groot zijn. Repareer ik pvc waadpak etc mee.
Ik ben nu niet alleen meer verliefd op de SCT tent maar ook op jou :hug:.
Ik benader je wel even via een prive kanaal om wat te regelen, wellicht op SC Limburg :SC:.


___________________

Ik hoorde @frans81 over er wat voor knopen zodat je droog kan staan.
Nou ik had nog wat liggen :D.
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Maarzo even er voor geknoopt met wat habbi babbi cheap ass paracord.
De scheerlijnen zijn nu enkel uitgevoerd omdat ik nergens aan vast kon maken. Ik het veld zal ik ze zeker dubbel afspannen met fatsoenlijk paracord enz.
Wellicht kan ik het zeiltje ook nog een meter breder en meter langer nemen.

@Niels

Bij Stam outdoor hebben ze van die ronde plakkers .
Maken ze van slechte tenten .

De Regenhoes is toch geen pvc ? Het Grondzeil wel .
Ik heb al een mail uitstaan naar hen hiervoor.
Edit:
Oke, dus de tent is Nylon, en het grondzeil PVC?
Maar kan ik de tent wel repareren met die tape uit de link die ik stuurde? Type B?

Edit:
Zou een rubber seal niks zijn om als dun laagje op de beschadigde stukken te strijken?
>rubber seal< (Deeplink naar lijmwebshop.nl).
 
F

frans81

Gast
Ik ben nu niet alleen meer verliefd op de SCT tent maar ook op jou :hug:.
Ik benader je wel even via een prive kanaal om wat te regelen, wellicht op SC Limburg :SC:.


___________________

Ik hoorde @frans81 over er wat voor knopen zodat je droog kan staan.
Nou ik had nog wat liggen :D.
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Maarzo even er voor geknoopt met wat habbi babbi cheap ass paracord.
De scheerlijnen zijn nu enkel uitgevoerd omdat ik nergens aan vast kon maken. Ik het veld zal ik ze zeker dubbel afspannen met fatsoenlijk paracord enz.
Wellicht kan ik het zeiltje ook nog een meter breder en meter langer nemen.


Ik heb al een mail uitstaan naar hen hiervoor.
Edit:
Oke, dus de tent is Nylon, en het grondzeil PVC?
Maar kan ik de tent wel repareren met die tape uit de link die ik stuurde? Type B?

Stam gebruikt die lijm en hun zelf gestanste rondjes .
Was erbij toen ie mijn eerste tent aldaar mee repareerde.

Via de mail zijn ze zeer slecht en je krijgt waarschijnlijk niets terug pff .

Gewoon heen rijden wanneer open en dan plakkers regelen en of misschien zelfs een perfecte hoes .

Als je erheen gaat dan verneem ik dat graag .
 

zonnebrood

Mankinds only hope
In de brandstofslang maak ik denk ik nog een snelkoppeling zodat ik de slang door de doorvoer kan voeren welke er oorspronkelijk voor bedoeld is,
al ben ik nog niet helemaal zeker, dan ligt de brandstofslang (benzine!) langs het deel wat warmte afgeeft.
Hmzzz hmzzz... toch allemaal net wat meer gevaarlijk dan dat je eigenlijk graag zou willen, maar goed.
.

Misschien kan je bij een autowerkplaats een stuk hitte werende isolatiemat ritselen en deze tussen de kachel en de leiding gebruiken?

Vind het echt een hele mooie tent! (mompeld iets van, wil er ook een bestellen binnenkort...):D
 

Niels

Mankinds only hope
Misschien kan je bij een autowerkplaats een stuk hitte werende isolatiemat ritselen en deze tussen de kachel en de leiding gebruiken?

Vind het echt een hele mooie tent! (mompeld iets van, wil er ook een bestellen binnenkort...):D
Ik ben inderdaad al wel wat aan het bedenken om e.e.a. veilig te regelen.
Misschien dat het ook wel zonder kan. Ik denk dat ik ga testen met de kachel aan, en hoe warm het word. Ik kan de brandstofslang met een grote boog er omheen leggen opzich,
en fixeren aan het grondzeil met ducktape zodat deze niet dichtbij de kachel zelf kan komen.

Ik heb de tent nog staan achter thuis, deze blijft even staan voor mogelijke reparaties, ik denk met vloeibaar rubber, en misschien ga ik de kachel ook nog testen in de tent.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik ben inderdaad al wel wat aan het bedenken om e.e.a. veilig te regelen.
Misschien dat het ook wel zonder kan. Ik denk dat ik ga testen met de kachel aan, en hoe warm het word. Ik kan de brandstofslang met een grote boog er omheen leggen opzich,
en fixeren aan het grondzeil met ducktape zodat deze niet dichtbij de kachel zelf kan komen.

Ik heb de tent nog staan achter thuis, deze blijft even staan voor mogelijke reparaties, ik denk met vloeibaar rubber, en misschien ga ik de kachel ook nog testen in de tent.
Maare @Niels, zou een blusdeken om onder de kachel te leggen een idee zijn?
 

DO-it

Diehard Prepper
Ik heb de tent nog staan achter thuis, deze blijft even staan voor mogelijke reparaties, ik denk met vloeibaar rubber, en misschien ga ik de kachel ook nog testen in de tent.

En misschien ook wel testen welke slaapzak je dan gaat meenemen als je met deze tent gaat kamperen. Voordat je het weet kampeer je in je achtertuin ;)
 

Niels

Mankinds only hope
En misschien ook wel testen welke slaapzak je dan gaat meenemen als je met deze tent gaat kamperen. Voordat je het weet kampeer je in je achtertuin ;)
Haha, ja! Ik weet het nog niet.
Voor de Ardennen denk ik dat "just in case" de M90 gewoon mee gaat, maar de Softie Elite 3 ook als ik niet wil sterven van de warmte.

Maare @Niels, zou een blusdeken om onder de kachel te leggen een idee zijn?
Dat is wel een idee ja, maar is me te dun. Ik wil iets wat ook de warmte niet zo doorlaat.
Nobrando ofzo van 2 cm dik.
 

petroman

SHTF Expert
@Niels, mooie grote tent.

Kan je geen kleine pootjes onder je kachel maken ?
En dan die blusdeken, scheelt contact warmte.
Al neem je een plaat asbest op den duur warmt alles natuurlijk op. Dus zo min mogelijk contact lijkt me een goed begin.
Hoe heet wordt de onderkant ?
 

Niels

Mankinds only hope
@Niels, mooie grote tent.

Kan je geen kleine pootjes onder je kachel maken ?
En dan die blusdeken, scheelt contact warmte.
Al neem je een plaat asbest op den duur warmt alles natuurlijk op. Dus zo min mogelijk contact lijkt me een goed begin.
Hoe heet wordt de onderkant ?
Pootjes vind ik maar niks, daar word die nog hoger van. Ik wil de onderkant liever vlak houden, en op een vlakke plaat zetten.
Een deken er onder hmmm, weet het nog niet. Misschien.
De onderkant van de kachel word nouwelijks warm, handwarm ofzo, dus het is puut omdat de voorschriften het aangeven, en mijn gemoedstoestand.
Ja, ik snap je theorie, en ik weet hoe warmteoverdracht werkt idd.

Ik denk dat ik gewoon ga testen, dat lijkt me de beste methode.
Als zo'n deken niet te duur is zal ik dat eens proberen ook.
 

petroman

SHTF Expert
Aan die hoogte had ik wel geahct maar 5cm ronde buis eronder, liggend, maakt dat ding maar 5cm hoger.
Je kan ook een bakblik vullen met zand en eronder zetten. Maar dat is zo'n gesleep met zand als je dat niet in de omgeving kan vinden.
 
J

J.J

Gast
Ik ben nu niet alleen meer verliefd op de SCT tent maar ook op jou :hug:.

Oke, dus de tent is Nylon, en het grondzeil PVC?
Maar kan ik de tent wel repareren met die tape uit de link die ik stuurde? Type B?

Edit:
Zou een rubber seal niks zijn om als dun laagje op de beschadigde stukken te strijken?
>rubber seal< (Deeplink naar lijmwebshop.nl).
Dan zou ik de lijm wel aan de binnenkant aanbrengen de "rubber seal" in de stof persen, en vooraf afdekken met schudpapier wat aan kleefband zit dan word het mooi glad.
 

Niels

Mankinds only hope
Haha @J.J een hele tijd later :p.
Maar de rubberseal heeft niet gehouden, het barst kapot, maar dat komt omdat het nylon buitendoek vergaan is.
Ik kan het niet meer repareren, bij elke beweging, bij elke knik verkruimelt het gewoon.
Ik moet een andere buitentent regelen.
Wel even een reminder voor mij dit! Ga er meteen achteraan :).
 
J

J.J

Gast
Haha @J.J een hele tijd later :p.
Maar de rubberseal heeft niet gehouden, het barst kapot, maar dat komt omdat het nylon buitendoek vergaan is.
Ik kan het niet meer repareren, bij elke beweging, bij elke knik verkruimelt het gewoon.
Ik moet een andere buitentent regelen.
Wel even een reminder voor mij dit! Ga er meteen achteraan :).
Leuk dat je reageerde @Niels ik heb zelf jaren "marathonlijm van bison" gebruikt dat is heel sterk en blijft soepel, het was geweldig spul, nu heet het Bison Rubber repair | O&O IJzerwaren Amsterdam
https://www.oo-ijzerwaren.nl/.../nl/d1365_Bison_Marathon_(vloeibaar_rubber).html

Reparatiepasta voor het repareren, beschermen en waterdicht maken van 1001 zaken. Ideaal voor het lijmen, afdichten en opvullen van: rubber, leer, textiel, ..
 

Niels

Mankinds only hope
@J.J , dat snap ik wel, ik beschreef het niet goed, maar het probleem is dat de buitenlaag van het nylon doek los laat.
Ik kan er dus opsmeren wat ik wil, het zal niet meer helpen.
Het is net als aftersun op je huid smeren, je had gewoon zonnebrandcrème moeten gebruiken, of niet in de zon staan :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijna had ik mijn SCT tent ingeruild op iets lichters met Mil spec's. Maar ben zo blij dat het niet is doorgegaan :rolleyes: .

We zien MOMENTEEL af van een ruil stond er in de mail . Momenteel :confused: ?

Ik ga ook over een tijdje niet meer ruilen .

Waarom zou ik een hufterprooftent in zeer goede conditie en van 210D High Tenacity Nylon wegdoen voor een 70D Rip Stop Nylon EURIKA ECWT . Dun stofje met veel kortere levensduur en die niet compleet was .
Die dingen zijn snikheet in de Zomer omdat ze geen ventilatie in het dak hebben . Althans de Eurika die ik eerder gezien heb had dat niet .

In de Winter zijn ze ook kouder .

Het lijkt vaak allemaal heel mooi ;) maar als je 4 dagen om te googelen hebt dan zie je ook de vele nadelen .

Eerst werd dit ECWT type door The North Face gemaakt . 3x zo duur en 300% meer kwaliteit .

Eurika is niet slecht , integendeel . Maar het is geen North Face kwaliteit .
En bij zulke dunne materialen is kwaliteit van hoogste belang .

Een inruil had die Eurika mij bijna 900 euro gekost .

Dit door de vele extra nieuw items die ik erbij deed .

Het Tentje staat weer op hun site en ik heb ze oprecht succes gewenst :hug:

Het is en blijft een mooie tent en leuk en licht systeem . 575 is ie waard voor de liefhebber .

Mijn Impulsieve hoofd heeft mij bijna gestrikt .

Ik kampeer te weinig om er een positieve draai aan te kunnen geven .

Zie link van dit leuke systeem .

Ik vind het evengoed een prachtig ding .
Maar ga dan liever voor de North Face ECWS . Extreme cold weather shelter .

Zie link 1 EURIKA .
Link 2 North Face

http://www.eurekamilitarytents.com/Shelter-Products/ECWT


https://robertsbushcraft.com/field-...er-tent-ecwt-ecws-north-face-tent-review.html
 
Bovenaan