• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Soldier Crew Tent ( SCT ) US Military

F

frans81

Gast
Reparatie aan het Grondzeil zal zeer zeker herkend worden wanneer de maker deze foto ziet .
We hebben tenslotte niet allemaal een joekel van Singer Industrieel staan .

Zie foto binnenzijde en buitenzijde ( grondzijde ) .

20180606_134302.jpg 20180606_133605.jpg
 
J

J.J

Gast
Reparatie aan het Grondzeil zal zeer zeker herkend worden wanneer de maker deze foto ziet .
We hebben tenslotte niet allemaal een joekel van Singer Industrieel staan .

Zie foto binnenzijde en buitenzijde ( grondzijde ) .

Bekijk bijlage 12055 Bekijk bijlage 12056
Beste @frans81
Ik ga toch liever voor twee delen op elkaar lijmen dat is water dicht en de stiksel kunnen niet los slijten, grondzeil is ook wel te lassen dus twee delen met hitten op elkaar laten versmelten.
Maaaaar misschien kan dat als nog.:thumbsup:
 
F

frans81

Gast
Beste @frans81
Ik ga toch liever voor twee delen op elkaar lijmen dat is water dicht en de stiksel kunnen niet los slijten, grondzeil is ook wel te lassen dus twee delen met hitten op elkaar laten versmelten.
Maaaaar misschien kan dat als nog.:thumbsup:

Beste @J.J het zit tevens gelijmd met Saba contact/ Plast 70T lijm . En genaaid ! .
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
F

frans81

Gast
Inmiddels zijn er al drie leden met zo'n handige lo profile SCT tent .

Zodoende dadelijk al niet meer zeldzaam binnen de SC's en Psm's en gerelateerde forum evenementen .

@arno , @Niels en @frans81 zijn de eigenaars van dit mooie 4 seizoenen slaapststeem .
 

Niels

Mankinds only hope
Nou, ik heb hem opgezet hoor, hier wat foto's:
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg

Hier lig ik in de hoek van de tent tussen de ingang en de opstelling voor de kachel links.
Je ziet bovenin een net hangen, super handig om wat kleding op te gooien wat drogen moet.
Ook kan ik met paracord wat lijnen spannen s' nachts om wat te drogen te hangen.
Iedereen die kampeert met wat mindere temperaturen en douw in de ochtend enzo weet dat te waarderen.
Doordat ik de tent kan verwarmen kan ik dus ook effectief wat droog krijgen hopelijk.
Een aantal dagen in een steeds vochtigere tent en slaapzak in de winter wil je echt niet.

1k0.jpg

Waarschuwing op de kachel opstelplek. Ik ga ook een CO melder (koolmonoxidemelder) in de tent ophangen voor de veiligheid bij het gebruik van de kachel.

1k0.jpg

Nog wat instructies hoe de tent op te zetten, echt super praktisch ook aan de binnenkant, zodat je het goed kan lezen als de tent al opgezet is. #fail.

1k0.jpg

Hier de kachelpijpdoorvoer. Ik geloof dat het omsluitende rubber van neopreen is (dus eigenlijk is deze zin incorrect inderdaad).

1k0.jpg

Voor wie nog nooit ventilatiegaas heeft gezien.
Lekker degelijk uitgevoerd allemaal, past wel in mijn straatje.

1k0.jpg

Ophanging in het midden van de tent. Ik hoop nog een leuke lamp te vinden welke ik hier kan ophangen die een goede lichtspreiding heeft voor in de tent op elektra (denk batterijen).

1k0.jpg

Hier het net. Ik weet dus niet waar het officieel voor dient, maar het is relatief stevig.
Ik denk dat ik het gebruik om wat kleding op te leggen s' nachts zodat het kan drogen.
@frans81 , weet jij waar dit officieel voor dient?

1k0.jpg

Hier de buitenkant van dichtbij, je ziet op de buitentent (dit heet volgens de Amerikanen vrij vertaald "regenhoes") wel wat plekjes zitten die aandacht nodig hebben.
Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken hoe ik dit het beste repareer.
Als iemand hier serieus meer over weet zijn adviezen welkom.

1k0.jpg

Dit is wel het meest serieuze plekje wat er op zit lijkt het, ik geloof aan de onderkant al gerepareerd ooit.
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Oke, ik kan het niet laten, de kachel moest er even in staan:
1k0.jpg

Buitenaanzicht.

1k0.jpg

Binnenaanzicht.

En voor de oplettenden: Ja, er moet eigenlijk nog wat onder de kachel.
Ik denk dat ik even een vuur vaste vezelplaat (hoe heet dat spul toch ook al weer, waar ze ook die vuurvaste wanden en doorvoeren mee maken) probeer te regelen die iets groter is dan de kachel zelf.

In de brandstofslang maak ik denk ik nog een snelkoppeling zodat ik de slang door de doorvoer kan voeren welke er oorspronkelijk voor bedoeld is,
al ben ik nog niet helemaal zeker, dan ligt de brandstofslang (benzine!) langs het deel wat warmte afgeeft.
Hmzzz hmzzz... toch allemaal net wat meer gevaarlijk dan dat je eigenlijk graag zou willen, maar goed.

Op advies van @frans81 en ik denk ook volkomen terecht ga ik ook opzoek naar een blusser welke geschikt is.
Eigenlijk wil ik er 1 die ook tegen vorst kan.

Overigens de kachel zelf heb ik gisteren al helemaal open gehaald en gereinigd, en getest, dat werkt wel.
De kachelpijp welke door de doorvoer gaat word niet belachelijk warm, daar kun je kortstondig je hand gewoon opleggen.

Misschien gaan er nu mensen roepen "waarom zet je er geen houtkachel in?", nou... het is een nylon tent, en nylon + vonken is vaak geen goede combinatie.
Met de benzinekachel heb ik geen vonken (of er moet flink wat mis gaan), alleen zwarte rook en na enkele dagen een gat aan de ozonlaag.
 
F

frans81

Gast
Nou, ik heb hem opgezet hoor, hier wat foto's:
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg

Hier lig ik in de hoek van de tent tussen de ingang en de opstelling voor de kachel links.
Je ziet bovenin een net hangen, super handig om wat kleding op te gooien wat drogen moet.
Ook kan ik met paracord wat lijnen spannen s' nachts om wat te drogen te hangen.
Iedereen die kampeert met wat mindere temperaturen en douw in de ochtend enzo weet dat te waarderen.
Doordat ik de tent kan verwarmen kan ik dus ook effectief wat droog krijgen hopelijk.
Een aantal dagen in een steeds vochtigere tent en slaapzak in de winter wil je echt niet.

1k0.jpg

Waarschuwing op de kachel opstelplek. Ik ga ook een CO melder (koolmonoxidemelder) in de tent ophangen voor de veiligheid bij het gebruik van de kachel.

1k0.jpg

Nog wat instructies hoe de tent op te zetten, echt super praktisch ook aan de binnenkant, zodat je het goed kan lezen als de tent al opgezet is. #fail.

1k0.jpg

Hier de kachelpijpdoorvoer. Ik geloof dat het omsluitende rubber van neopreen is (dus eigenlijk is deze zin incorrect inderdaad).

1k0.jpg

Voor wie nog nooit ventilatiegaas heeft gezien.
Lekker degelijk uitgevoerd allemaal, past wel in mijn straatje.

1k0.jpg

Ophanging in het midden van de tent. Ik hoop nog een leuke lamp te vinden welke ik hier kan ophangen die een goede lichtspreiding heeft voor in de tent op elektra (denk batterijen).

1k0.jpg

Hier het net. Ik weet dus niet waar het officieel voor dient, maar het is relatief stevig.
Ik denk dat ik het gebruik om wat kleding op te leggen s' nachts zodat het kan drogen.
@frans81 , weet jij waar dit officieel voor dient?

1k0.jpg

Hier de buitenkant van dichtbij, je ziet op de buitentent (dit heet volgens de Amerikanen vrij vertaald "regenhoes") wel wat plekjes zitten die aandacht nodig hebben.
Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken hoe ik dit het beste repareer.
Als iemand hier serieus meer over weet zijn adviezen welkom.

1k0.jpg

Dit is wel het meest serieuze plekje wat er op zit lijkt het, ik geloof aan de onderkant al gerepareerd ooit.

Dat is idd een Kleding net . Ja ook om te drogen ervan.
Ik wist al niet meer of ik die erbij had gedaan .

Je was op tijd haha .
Bespaarde mij weer een zoektocht .

Eerlijk is Eerlijk! Er zijn meerdere tenten die mooi zijn en degelijk !
Maar dit SCT type is ook nog eens een mooi ontwerp .
Geen enkele Scheerlijn is nodig .Zelfs Haringen niet !
Bij de ingangen kun je het wel realiseren maar hoef niet .

Nadeel wat ik vaker hoor is dat je er niet in kunt staan !
Schaduwdoek/ Tarp op hoogte en je hebt een werk / Eet / Kook ruimte voor je tent ingang .

Mooi dagbesteding Niels .
 

Alberto

Senior Prepper
Op advies van @frans81 en ik denk ook volkomen terecht ga ik ook opzoek naar een blusser welke geschikt is.
Eigenlijk wil ik er 1 die ook tegen vorst kan.

Ik zou voor een schuimvetbrandblusser gaan. Is de duurste van zijn soort, maar daar wegen de voordelen wel tegen op vind ik.
vorstbestendig, vet- en oliebranden, weinig nevenschade, koelend effect, ...
 

Marcov

Prepper goeroe
Hier de buitenkant van dichtbij, je ziet op de buitentent (dit heet volgens de Amerikanen vrij vertaald "regenhoes") wel wat plekjes zitten die aandacht nodig hebben.
Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken hoe ik dit het beste repareer.
Als iemand hier serieus meer over weet zijn adviezen welkom.

1k0.jpg

Dit is wel het meest serieuze plekje wat er op zit lijkt het, ik geloof aan de onderkant al gerepareerd ooit.
Ik gebruikte bij mijn nylon tenten altijd een speciale tape. IBekijk bijlage 13128 s transparant en werd ook gebruikt om zeilen van zeilschepen te repareren.
Geen idee of dat de richting is die je bedoelt.

Op advies van @frans81 en ik denk ook volkomen terecht ga ik ook opzoek naar een blusser welke geschikt is.
Eigenlijk wil ik er 1 die ook tegen vorst kan.

Ik heb zelf standaard een schuimblusser in de auto liggen, die gaat altijd mee de tent in wanneer ik ga kamperen. Het type wat ik heb gaat tot -20 graden C. Wel opletten bij de aanschaf dat het een vorstbestendige is.

2018-09-09 16.37.27.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik gebruikte bij mijn nylon tenten altijd een speciale tape. IBekijk bijlage 13128 s transparant en werd ook gebruikt om zeilen van zeilschepen te repareren.
Geen idee of dat de richting is die je bedoelt.



Ik heb zelf standaard een schuimblusser in de auto liggen, die gaat altijd mee de tent in wanneer ik ga kamperen. Het type wat ik heb gaat tot -20 graden C.
Bedoel jij de "Tear-Aid rol"? (deeplink naar lijmwebshop.nl).


Edit:

Betreft de brandblusser, ja, iets goeds wil ik eigenlijk wel, maar wil ook geen bakken geld uitgeven.
Ik denk dat ik het bedrijf eens benader wat bij ons op de zaak de blussers ook onderhoud enzo, eens zien of er wat te regelen valt.
 

Alberto

Senior Prepper
@Niels
Hangt er van af wat je er aan wil uitgeven.
Zo'n blusser kost je rond de €80-90. Dat is merkelijk goedkoper dan een afgefikt bos incl camping te moeten betalen ;)
Zeker opletten met blussers die over datum zijn!
Het zou me verwonderen moest die firma iets willen regelen, ik probeerde het ooit zelf bij de firma die ze op ons werk onderhoud. Ze worden bij mijn weten opnieuw gevuld, nieuwe pomp er op en opnieuw in gebruik genomen.
 

Marcov

Prepper goeroe
Bedoel jij de "Tear-Aid rol"? (deeplink naar lijmwebshop.nl).


Edit:

Betreft de brandblusser, ja, iets goeds wil ik eigenlijk wel, maar wil ook geen bakken geld uitgeven.
Ik denk dat ik het bedrijf eens benader wat bij ons op de zaak de blussers ook onderhoud enzo, eens zien of er wat te regelen valt.
Ik zie net dat ik de laatste keer een ander soort gebruikt heb. Tenacious sealing & repair tape.

https://outdoor.mcnett.eu/outdoor/tenacious-tape/

En een filmpje.

 

Niels

Mankinds only hope
@Niels
Hangt er van af wat je er aan wil uitgeven.
Zo'n blusser kost je rond de €80-90. Dat is merkelijk goedkoper dan een afgefikt bos incl camping te moeten betalen ;)
Zeker opletten met blussers die over datum zijn!
Het zou me verwonderen moest die firma iets willen regelen, ik probeerde het ooit zelf bij de firma die ze op ons werk onderhoud. Ze worden bij mijn weten opnieuw gevuld, nieuwe pomp er op en opnieuw in gebruik genomen.
Ik weet altijd veel te regelen :p. Nou ja, het onderzoek in in ieder geval van start bij deze :p.

________________________________________________

Ik twijfel heel erg hoe ik de gaatjes in het buitendoek ga repareren.
Hiet wat opties op >pvc te repareren< waar het doek dus van gemaakt is. (Oke ik loog over nylon).
(Deeplink naar PVC lijmen op lijmwebshop.nl).
Zal ik die tape kopen, en daarmee repareeren? Schijnt erg goed te zijn...

Of zal ik die lijm kopen, maar dan moet ik ook stukken stof hebben die ik niet heb om er overheen te plakken.

Heeft iemand ervaring en/of adviezen?

Bovenstaande link is al uit het onderzoek van @frans81 , en zie dat als goede optie.

__________________________________________________

@Marcov , die ga ik ook even onderzoeken.
 

Marcov

Prepper goeroe
@Niels
Hangt er van af wat je er aan wil uitgeven.
Zo'n blusser kost je rond de €80-90. Dat is merkelijk goedkoper dan een afgefikt bos incl camping te moeten betalen ;)
Zeker opletten met blussers die over datum zijn!
Het zou me verwonderen moest die firma iets willen regelen, ik probeerde het ooit zelf bij de firma die ze op ons werk onderhoud. Ze worden bij mijn weten opnieuw gevuld, nieuwe pomp er op en opnieuw in gebruik genomen.

Deze blussers laat je keuren en 1 keer in de 3 of 5 jaar moet de vloeistof vervangen worden. En na 15? jaar moet de gehele blusser vervangen worden.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Ik weet altijd veel te regelen :p. Nou ja, het onderzoek in in ieder geval van start bij deze :p.

________________________________________________

Ik twijfel heel erg hoe ik de gaatjes in het buitendoek ga repareren.
Hiet wat opties op >pvc te repareren< waar het doek dus van gemaakt is. (Oke ik loog over nylon).
(Deeplink naar PVC lijmen op lijmwebshop.nl).
Zal ik die tape kopen, en daarmee repareeren? Schijnt erg goed te zijn...

Of zal ik die lijm kopen, maar dan moet ik ook stukken stof hebben die ik niet heb om er overheen te plakken.

Heeft iemand ervaring en/of adviezen?

Bovenstaande link is al uit het onderzoek van @frans81 , en zie dat als goede optie.

__________________________________________________

@Marcov , die ga ik ook even onderzoeken.


Ik heb wel lijm voor pvc als de gaatjes niet te groot zijn. Repareer ik pvc waadpak etc mee.
 
Bovenaan