• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

stroomuitval en dan een aggregaat

petroman

SHTF Expert
Ik weet niet waarom je dan slaapzakken nodig hebt, bij ons is de slaapkamer zo wie zo niet echt verwarmd.

Verder ligt het maar net op welk tijdstip van de dag het gebeurd: na het avondeten gaan de meeste vroeg naar bed. 9 maanden later is er dan een baby boem.
's ochtends vroeg, lunch maken met zaklamp en dan naar m'n werk.
Het zal even duren voordat je huis echt koud wordt. Deuren en gordijnen dichthouden helpt daarbij. Paar kaarsjes aan.

Overheid zal ook wel inkicken op een gegeven moment.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Stroom uitval nu overdag met winterse koude hoe red je het, wat hebben jullie achter de hand.

Wij hebben een simpele gaskacheltje die op een gaspot geschroefd kan worden, een paar slaapzakken kunnen op elkaar worden geritst kunnen we er samen in zitten of liggen, elkaar lekker warm houden, thermokleding.
Hoe zou jij het oplossen met de middelen die je nu hebt.
Mvg,
J.J
http://www.rtvnoord.nl/teletekst
111-01.png

Gewoon met geduld en Kleding en kaarsen en desnoods als het te erg wordt een Kampvuur binnen . Lekker met z'n allen rond een 100 Waxinelichtjes Kampvuur :D
Zo'n zak kost niets ;)
Hometrainer erbij voor de echte sportieve koukleum , en de stralingswarmte van die inmiddels actieve Koukleum hebben wij allemaal baat bij ;)
Zoiets als op de foto gebruiken ik dus nog steeds . En daar wordt je lekker warm van in een Winter stroomuitval .

fitness-toestellen_4.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
D

Deleted member 101

Gast
Als kind in de jaren 60 hadden de meesten geen CV, kolenkachels meestal. De slaapkamers waren ijskamers (toen had je nog echte winters) en de woonkamer was alleen verwarmd dus het hele gezin zat in de woonkamer. Later kwam er een keukengaskachel bij wat een luxe. die had niet iedereen kwam uit een erfenis.
Nu zitten we in onze geïsoleerde huizen en met de thermostaat kun je de temperatuur instellen, overdag staat deze bij mij nooit hoger dan 17,5 graden. Als mijn vrouw thuis is moet de CV wel hoger 19 graden.
Maar wat ik dus zeggen wil je kunt jezelf wennen aan wat minder warm en daarop kleden, heb ik het met 17 graden wel prettig zonder dikke kleding. Heb dan zo'n houthakkershemd erg warm.

Een geïsoleerd huis koelt nadat de CV is uitgezet met deze vorst een paar graden af, dat gaat binnen een paar uur.
Maar tot een graad of 15/16 zakt het in de loop van de dag haast niet, blijft heel lang deze temperatuur houden.
Ook tot de volgende ochtend met de nachtvorst van afgelopen dagen blijft het op 15/ 16 graden.

Dus als je deze temperatuur gewend bent of je er op kleed dan kun je aardig besparen.
Maar weer niet op eten, doordat je meer calorieën verbrand ga je ook meer eten :lol:
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
16 jaar geleden hebben we drie dagen zonder stroom gezeten. Het was rond oud en nieuw. We zaten in een huis met hele dikke muren, dus veel massa. Maar de woonkamer was redelijk warm te houden met de openhaard. De rest van het huis was steenkoud. Het was improviseren bv om drinkwater te krijgen, maar heel erg leuk en geen probleem. Er was gelukkig een septitank en geen riolering.
 
F

frans81

Gast
Als kind in de jaren 60 hadden de meesten geen CV, kolenkachels meestal. De slaapkamers waren ijskamers (toen had je nog echte winters) en de woonkamer was alleen verwarmd dus het hele gezin zat in de woonkamer. Later kwam er een keukengaskachel bij wat een luxe. die had niet iedereen kwam uit een erfenis.
Nu zitten we in onze geïsoleerde huizen en met de thermostaat kun je de temperatuur instellen, overdag staat deze bij mij nooit hoger dan 17,5 graden. Als mijn vrouw thuis is moet de CV wel hoger 19 graden.
Maar wat ik dus zeggen wil je kunt jezelf wennen aan wat minder warm en daarop kleden, heb ik het met 17 graden wel prettig zonder dikke kleding. Heb dan zo'n houthakkershemd erg warm.

Een geïsoleerd huis koelt nadat de CV is uitgezet met deze vorst een paar graden af, dat gaat binnen een paar uur.
Maar tot een graad of 15/16 zakt het in de loop van de dag haast niet, blijft heel lang deze temperatuur houden.
Ook tot de volgende ochtend met de nachtvorst van afgelopen dagen blijft het op 15/ 16 graden.

Dus als je deze temperatuur gewend bent of je er op kleed dan kun je aardig besparen.
Maar weer niet op eten, doordat je meer calorieën verbrand ga je ook meer eten :lol:

IK mis die ijsbloemen op mijn slaapkamerraam . Vroeger klaagden we naar mijn wetens niet , we hadden vele Wollendekens en geen Synthetische zooi ;)
 
F

frans81

Gast
Duh, @frans81 , ik klaagde wel. Was gewoon stervenskoud om je huiswerk te maken.
Maar ijsbloemen kennen mijn kinderen niet.
Beter ? Slechter ? Anders !
We hadden ziekenfonds en konden zien, hoe het bankstel staat bij mien.

Ik heb 3.15 Min naar het liedje geluisterd en nou Kruip ik in mijn TIJDMACHIEN :)
Alles kon langzamer en men kon nog genieten als KIND van de Niet Gadgets waardoor nu stroomuitval als de grootste Ellende wordt gezien :confused:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Een geïsoleerd huis koelt nadat de CV is uitgezet met deze vorst een paar graden af, dat gaat binnen een paar uur.
Maar tot een graad of 15/16 zakt het in de loop van de dag haast niet, blijft heel lang deze temperatuur houden.
Ook tot de volgende ochtend met de nachtvorst van afgelopen dagen blijft het op 15/ 16 graden.

Dus als je deze temperatuur gewend bent of je er op kleed dan kun je aardig besparen.
Ik ben de afgelopen dagen niet thuis geweest en de cv stond op 5 graden. Bij thuiskomst was mijn huis nog 10 graden. Valt dus inderdaad best mee dat afkoelen, zoals Tom zegt dus.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 3.15 Min naar het liedje geluisterd en nou Kruip ik in mijn TIJDMACHIEN :)
Alles kon langzamer en men kon nog genieten als KIND van de Niet Gadgets waardoor nu stroomuitval als de grootste Ellende wordt gezien :confused:
Van dat Huiswerk had ik geen last ! Hield ik mij niet veel mee bezig . Dit omdat ik de Natuur in wilde .
Heeft trouwens ook nooit nadelig uitgepakt dat niet maken . Ik werd dus beloond door het In de natuur willen vertoeven .
Bij mijn ouders thuis is pas eind jaren 80 een CV geplaatst .
 

Flos

SHTF Expert
Als het niet warm is thuis. Is op cafe gaan ook een optie.
Maar dan moet je er wel bij nemen dat jou vrouw zich thuis warmt aan een paar theelichtjes en dat jij koud bier moet drinken aan den toog.
 

petroman

SHTF Expert
@dubbel0 : was het je nog niet opgevallen dat de laatste paggina's zowiezo off topic zijn ?
Bovenaan staat stroomuitval en dan een aggregaat.
Verder niets over hoe snel je huis afkoelt etc.
 
Bovenaan