Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi spul! Met het grote voordeel dat 't portable is en bij een eventuele bug-out mee kan!
Ik neem aan dat je ook genoeg verlengsnoeren hebt om de koelkast/vriezer e.d. aan te kunnen sluiten?![]()
Nice, en nuttig dat hij zowel ingeplugd en als power station werkt.
Anders verplaats je hem naar de keuken bij een stroomuitval![]()
Als daar alles staat wat je van stroom wil voorzien werkt dat uiteraard prima, al heb je dan ook nog vaak wat verlengsnoeren nodig. Sowieso handig om daar een voorraadje van te hebben, net als stekkerdozen, hoeveel je er ook hebt, je hebt er tenslotte altijd 1 te weinig![]()
En dan komen we weer op het punt dat je niet ondoordacht alles moet gaan doorlussen en verdelen naar je gebruikers.![]()
Anders heb ik nog wel een steek wagentje![]()
Voor de prepper die z'n huis niet wil markeren tijdens een stroomuitval:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/82246550#82246550
En een aanvulling (bron tweakers) op eiland bedrijf:
Voorbeeld omschakelaar:
![]()
Een noodstroom omschakelaar doet 2 dingen:
1) koppelt het huis af van het net
2) koppelt het huis aan een noodstroomvoeding (generator of batterij)
(of omgekeerd zodra het net weer werkt)
Effectief maak de omschakelaar van een on-grid installatie een off-grid installatie.
Noodstroom en net mogen nooit tegelijk actief zijn.
Op persoonlijke noot:
Je moet onderscheid maken tussen een stekker thuisaccu met backup optie.
En een vaste noodstroom accu installatie.
Voor de prepper die z'n huis niet wil markeren tijdens een stroomuitval:
Volgens mij is dit al eens uitvoering besproken o.a. icm "boerderij schakelaar".Is het niet gewoon voldoende om de hoofdschakelaar uit te zetten? Die zit bij mij voor de omvormer vanaf het net gezien volgens mij
Er zijn door de jaren heen verschillende bouwvoorschriften actueel geworden. Aangepast aan de tand des tijds zeg maar. Het kan dus nogal verschillend zijn per woning, bouwjaar, verbouwingen.