• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uit de Boerenschuur

Erny

Last (wo)man standing
Wat ik in ieder geval zie is dat er stompe punten op de riek zitten. Deze is dus zeker niet bedoeld om mest of stro oid op te pakken want daar wil je wel scherpe punten voor hebben anders is het erg vervelend werk (mijn riek blijkt ook wat stompig, ging veel beter met de riek van tuinvriendin).

Vind het aardappelrooi idee wel een goeie, door de stompe punten beschadig je de oogst dan niet (of minder).
Maar heb inderdaad ook mensen met zo'n soort riek (met heel veel punten dus) bij ons de sloot zien uitbaggeren, zat alleen niet zo'n afduwding op.
 

Flos

SHTF Expert
Ja er bestaan veel verschillende soorten rieken. Voor elke handeling hebben ze wel iets bedacht.
 

Ray

SHTF Expert
Staat toch: USA delivery only. Moet je eerst naar intern adres laten opsturen en dan weer doorsturen hier naar toe. En dan maar hopen dat het door de douane komt.
Jammer dat je niet zegt waar dat staat. Ik lees bv. op de home page:
OVERSEAS_ORDERS:
Wicks and accessories are gladly mailed to Europe, the Middle East, Australia, New Zealand, Japan, South Korea, etc. Overseas orders are limited to a MAXIMUM of 20 wicks per order (from 1 wick to 20 maximum) due to the greatly increased charges for International shipping in effect Jan. 18, 2016. You are responsible for any import fees. (Additional postage may be required for large orders of boxed wicks.)

Voor bepaalde types die in grotere dozen komen moet je nog eens 5 dollar extra betalen.

Ik heb daar al een paar jaar geleden, toen de 'shipping costs' nog erg laag waren, voor 9,95 dollar + 2,95 een lontje thuis gekregen. Voor hetzelfde lontje moest ik bij olielampen 22 euro + 6,95 betalen en dan is de lol van je goedkope kacheltjes er wel af.

Gewoon een mailtje sturen en dan zien wat het gaat kosten. Vragen kost niets. :)
 

petroman

SHTF Expert
@Ray: ik klik op jouw link link en scroll naar beneden tot bij blue flame dan staat daar rechts:
$19.95 US Address


US delivery only


En dat staat bij meerdere items.
Kan jij niets aan don maar er zal een reden voor zijn.

Uit de zijlijn er schijnen ook problemen te zijn met de import of het verkrijgen van Aladdin gloeikousen.
Kan dus goed zijn dat Aladdin een bepaalde marktwerking nastreeft.
 

Ray

SHTF Expert
@Ray: ik klik op jouw link link en scroll naar beneden tot bij blue flame dan staat daar rechts:
$19.95 US Address


US delivery only


En dat staat bij meerdere items.
Kan jij niets aan don maar er zal een reden voor zijn.

Uit de zijlijn er schijnen ook problemen te zijn met de import of het verkrijgen van Aladdin gloeikousen.
Kan dus goed zijn dat Aladdin een bepaalde marktwerking nastreeft.
Je moet hem effe mailen, via die kolom bestellen gaat alleen voor VS klanten. Vandaar dat vlaggetje ook boven die kolom.
 

Lai

Prepper goeroe
@petroman koeien moeten ook naar de kapper. Of moet je het barbier noemen
Bekijk bijlage 12352
Heb honderden koebeesten groot en klein geschoren in vele kapsels en patroontjes :D Wat de boer maar wilde.

Erg mooi hebbe spul komt voorbij. Heerlijk iets, op oude boerderijen rond sneupen. Zo kom ik ook nog wel eens aan iets. Helaas heeft de paardenboer na overname alles weg gemieterd :mad: Daar valt niks meer te sneupen :(

Mocht je niks met aladin willen, ik vind het wel mooie kacheltjes. Opknapwerk is geen bezwaar ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb honderden koebeesten groot en klein geschoren in vele kapsels en patroontjes :D Wat de boer maar wilde.

Erg mooi hebbe spul komt voorbij. Heerlijk iets, op oude boerderijen rond sneupen. Zo kom ik ook nog wel eens aan iets. Helaas heeft de paardenboer na overname alles weg gemieterd :mad: Daar valt niks meer te sneupen :(

Mocht je niks met aladin willen, ik vind het wel mooie kacheltjes. Opknapwerk is geen bezwaar ;)

De Alladin word denk ik oud ijzer !
De Man waar die schuur van is verzameld namelijk ook oude metalen . Dit voor extra zakcentje !

Edit

Dat is ook de redenen dat ik voor de goede spullen moet betalen . Wat ook normaal is .

Vraag is hoe komt kacheltje bij jou !
 
F

frans81

Gast
Bekijk bijlage 12335 Bekijk bijlage 12336

Wel ga ik het voorzien van nieuwe bekabeling .
Oude is aan het vergaan .

Ik heb het hele ding compleet gedemonteerd .
Dit omdat de Mega grote Stoffilter te vies was .
Met perslucht kreeg ik het niet schoon dus eruit dat ding .
Maar dat was nog niet zo simpel pff .
Uiteindelijk toch gelukt en zonder te forceren .

De Filter in de wasmachine dat lukte niet omdat 1 stalen ring niet te verwijderen was pff .
Dus Handwas , en wat voor hand was
12 x gewassen / gespoeld / gewrongen .
Uiteindelijk kwam er bijna geen rotzooi meer uit .
Maar man man wat een vieze donkere smurrie kwam daar vanaf pff .
De Filter hangt nu te drogen aan de waslijn en daar blijft ie twee dagen hangen .
De ketel spuit ik even schoon met de hogedrukreiniger zodat ook daar alles uit is .

De Twee motoren zijn gelukkig schoon van binnen .
Maar misschien dat ik ook deze ga demonteren .
Tja dat kan nog bij dat oude spul haha .
Dat kan men nog repareren en van eventueel nieuwe koolborstels voorzien .

Update volgt
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Tip voor mensen die iets in de usa willen bestellen. Er zijn verzendbedrijven in de usa waar je producten naar toe kan laten sturen die alleen binnen de usa verzonden worden. Deze bedrijven sturen je spullen dan door naar je huisadres in Nl. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Een voorbeeld is usa2you.
 

Flos

SHTF Expert
@frans81 mijn ervaring met dit soort filter zakken is.
Als die nat zijn geweest alle poriën dicht zijn en niet meer als filter zak gebruikt kunnen worden.
 
F

frans81

Gast
@frans81 mijn ervaring met dit soort filter zakken is.
Als die nat zijn geweest alle poriën dicht zijn en niet meer als filter zak gebruikt kunnen worden.

Er stond wasbaar op de site !

Maar je kunt gelijk hebben !
Ik draai het morgen weer in elkaar en test .
 

Ray

SHTF Expert
Spoelbeurtje met azijn kan wellicht nog nuttig zijn, indien de zak deels uit katoen is gemaakt. Wordt 'ie weer lekker 'fluffie' van, werkt als wasverzachter.
 
Bovenaan