• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uit de Boerenschuur

F

frans81

Gast
Spoelbeurtje met azijn kan wellicht nog nuttig zijn, indien de zak deels uit katoen is gemaakt. Wordt 'ie weer lekker 'fluffie' van, werkt als wasverzachter.

Het filter zou 100% Katoen moeten zijn ;)!?
Dat word morgen ook even bellen met Nilfisk ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag ben ik weer opgehaald door de eigenaar .
1 uurtje daar geweest en wederom wat spulletjes .

Zeer grote Paardenhaam met een soort van houten zadeldek en riemen .
Antieke gietijzeren koffiemaler, Groot Wafelijzer, zeer grote Alukist met dubbele bodem voor Boog of Geweer en een soort van lederen houder voor wijwatervaatje ??? Handgemaakt en appart .
Het ding is kurkdroog en ik heb het ingevet .

20180705_192816.jpg 20180705_192753.jpg 20180705_192738.jpg 20180705_192822.jpg 20180705_192849.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De kist

20180705_192713.jpg 20180705_192725.jpg 20180705_200720.jpg
 
F

frans81

Gast
Ik hoop voor jou dat het nog bruikbaar is.

Ik werd toch echt onrustig pfff .
En ik heb nu al !! Alles weer gemonteerd .

Het zuigt nu harder dan voorheen pff .
Ikke geluk heb gehad of gewoon door overdreven wassen in de Ariel haha .

15308176569121638586883.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Flos

SHTF Expert
Jou zeer groot paardenhaam zou wel eens een kunnen zijn voor een os.
En het grote houten toestel noemen wij een windmolen. ( maar dan verbasterd in ons dialect )
Jou antieke koffiemaler kan ook een graanmaler zijn. Daar heb ik er ook een paar van liggen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Of de filter bestaat uit een andere stof dan de huidige industriële stofzuigers.

Het is volgens mij Katoen !
En dan speciaal geweven .
Maar ik ben blij dat ie toch zijn zuigende werking niet is verloren door het wasje .
 

Lai

Prepper goeroe
Paardenhaam is redelijk simpel van uitvoering en voor land werk bedoeld voor een belgisch trekpaard.
Het houten zadel lag op de rug ter bescherming van leren band met ogen waar een tweewielige zwaar houten boeren wagen aan hing.
De leren band ging voor de borst van het paard langs. Daar missen riemen van. Hij ligt nu wel op zijn kop, de haken horen naar boven gericht te zijn. Daar werden dan weer kettingen (strengen) aan gehaakt van een wagen, boomstam of machine om die vooruit te kunnen trekken.
 
F

frans81

Gast
Paardenhaam is redelijk simpel van uitvoering en voor land werk bedoeld voor een belgisch trekpaard.
Het houten zadel lag op de rug ter bescherming van leren band met ogen waar een tweewielige zwaar houten boeren wagen aan hing.
De leren band ging voor de borst van het paard langs. Daar missen riemen van. Hij ligt nu wel op zijn kop, de haken horen naar boven gericht te zijn. Daar werden dan weer kettingen (strengen) aan gehaakt van een wagen, boomstam of machine om die vooruit te kunnen trekken.

Bedankt Lai !! .

Dat is nog eens uitleg .
Je zou zo maar een Boerin kunnen zijn van de oude Garde .
 

Lai

Prepper goeroe
Bedankt Lai !! .

Dat is nog eens uitleg .
Je zou zo maar een Boerin kunnen zijn van de oude Garde .

Bijna goed :p
Bij mijn oma in de buurt woonde een oud boertje die nog met het belgenpaard (zo noemde hij haar) op het land werkte. + de oude manier van landbouw voor de komst van tracktoren vind ik erg interessant en mooi om te leren. Ergens heb ik het gevoel dat het weer eens de enige methode word om land te bewerken. o_O
Bij de buren van de boer waar ik als kind over de vloer kwam werkten ze ook altijd met paarden. Mocht nog wel eens helpen met sturen. Behalve met maaien, dan mocht ik niet in de buurt komen.
Met de kleine pony doe ik land slepen en landrollen. Meer paardentractie werktuigen heb ik niet, helaas. Zou het leuk vinden om met kleine monster een flinke moestuin te bewerken. :D Met ploegje en egje en zo.

Deze site maakt mij altijd aan het watertanden. Ze geven ook workshops ;) Een preppen zou hier wel interesse in moeten hebben om toch zijn/haar eigen land te kunnen bewerken. :fluit:
http://www.paardentractie.nl/algemeen.htm

De boer waar ik sta is helemaal een friesepaardenman, rijd er alleen marathons mee en demonstraties. Landwerk niet meer. Hij verteld dat de fries een moeilijk paard was in het werk op het land. Veel boeren konden er niet zo veel mee en waren blij dat de tractor kwam. Heel eerlijk, de enige mooie fries is de gene die op mijn bord ligt :rolleyes: Ik vind ze dom lomp. Maar ja, ben arabieren gewent.
 

DO-it

Diehard Prepper
Leuk @frans81, een wafelijzer om op een kampvuur (oké houtskooltjes:fluit:) te leggen! Tja dan moet je aan het wafels bakken gaan voor ons Frans81 :thumbsup:.
 
F

frans81

Gast
Leuk @frans81, een wafelijzer om op een kampvuur (oké houtskooltjes:fluit:) te leggen! Tja dan moet je aan het wafels bakken gaan voor ons Frans81 :thumbsup:.

Ik leen graag iets uit haha

Geen Borgsom maakt dat aantrekkelijk en ook geen Huur :rolleyes:

Binnenkant van het wafel ijzer is gelukkig netjes !
Buitenzijde weinig ik nog .
Het is wel een blijvertje ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan gelukkig alles ruilen ;)
Nee niet tegen Militaria maar tegen Sloop Koper .
Rood en Geel .
Ik moet dat dus gaan hoarden en bij een flink aantal kilootjes komt ie het halen .

Mij boeit het niet en een gesloten beurs is Top .
 

Flos

SHTF Expert
Als je wilt wafels bakken op de PSM doe maar. Ik heb verschillende ijzers.
Op de allereerste SC heb ik ook wafels gebakken.
 
Bovenaan