• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Verrassing een Lowe Alpine OD gekregen

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn lowe alpine/ arwy stingray hier gekocht en hier hebben ze ook de grote broer er van.

http://xmilitarystore.com/leger-mil...ire-dump-rugzakken/lowe-alpine-saracen-rugzak

Je bedoelt je hebt jou ARWY Sting uitvoering daar gekocht .
LOWE ALPINE is de Fabrikant .
In jou geval is ARWY ( Fecsa ) de fabrikant .
Oa Dumpzaken blijven die aanduiding gebruiken .
Dit terwijl het niets meer van doen heeft met De LOWE ALPINE uitvoeringen van voor de Defensie bezuinigingen .
Ook ik heb contact gehad met xmilitarystore .
Daar kost ie bijna 200 en zat er oa een Naam op de OD Saracen .
Het was wel een nette zei die man .
Maar ik twijfelde en heb afgezegt .
Mensen trap aub niet in die Lowe Alpine vermeldingen van Oa Strike / Sting ( Ray ) en Saracen . 9 op de tien zijn afkomstig uit de Arwy Fecsa Fabriek .
 

Arie

Diehard Prepper
Ja @frans81 klopt. Ik heb mijn tas daar gekocht als een lowe alpine maar was het dus niet.
Neemt niet weg dat het wel een hele mooie haast nieuwe tas is.
Ik stuurde je de link omdat jou type tas daar dus rond de 200 euro kost en in OD verkrijgbaar is.
 
F

frans81

Gast
Ja @frans81 klopt. Ik heb mijn tas daar gekocht als een lowe alpine maar was het dus niet.
Neemt niet weg dat het wel een hele mooie haast nieuwe tas is.
Ik stuurde je de link omdat jou type tas daar dus rond de 200 euro kost en in OD verkrijgbaar is.

Arwy is beslist goed spul !!
Maar gewoon toegegeven is de kwaliteit van de gebruikte materialen wat minder dan in den Beginne uit de Lowe Lijn .
Top dumpzaak XMilitarystore .
Daar nemen ze echt de tijd .
Die beste man liep met de telefoon in de hand naar de opslag en heeft mij de hele rugzak beschreven .
 
F

frans81

Gast
Voor diegenen die ook zo'n type tas willen aankopen ;)
Woodland versie of Olive Drap ,
deze Saracen's zijn groot ..GROOT ;)
Met weinig te vergelijken dat op de Nederlandse markt te koop is .
 

markske

Diehard Prepper
Ze had er 207 euro voor betaald .
Veel voor betaald ;):( , ik weet niet wat ze zelf hiervan dacht .
Persoonlijk vind ik dat het gezien de staat van de rugzak meevalt .
Waar ze het gekocht heeft zegt ze niet .
En ik kan nergens uit opmaken waar vandaan :(
Iets meer dan de helft van de nieuwprijs, voor die staat, niet teveel, maar een koopje is het ook weer niet ;)
Maar ze zijn zeldzaam, zeker in die staat (die van mij heeft geen perfecte water werende laag meer en ik betaalde hem jaren terug 175€) dus alles is relatief.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Iets meer dan de helft van de nieuwprijs, voor die staat, niet teveel, maar een koopje is het ook weer niet ;)
Maar ze zijn zeldzaam, zeker in die staat (die van mij heeft geen perfecte water werende laag meer en ik betaalde hem jaren terug 175€) dus alles is relatief.

Van deze is zelfs de coating 100%
Derhalve ook een dubbele vorm van blijdschap .
Rugzak is nu ruim 15 jaar oud en dat is niet te zien .
Lijkt zo uit de winkel te komen als zijnde showroom model ..

Als jou Saracen afwijkende labels heeft ten opzichte van de door mij vermelde dan plaats deze aub .
 

markske

Diehard Prepper
Van deze is zelfs de coating 100%
Derhalve ook een dubbele vorm van blijdschap .
Rugzak is nu ruim 15 jaar oud en dat is niet te zien .
Lijkt zo uit de winkel te komen als zijnde showroom model ..

Als jou Saracen afwijkende labels heeft tennopzichte van de door mij vermelde dan plaats deze aub .
Ik zal een dezer eens kijken.
 
F

frans81

Gast
Wat ook het vermelden waard is ;) is dat het gros van deze OD
Saracen's / Stings en rays en strikes met oude Berghaus Daypacks geleverd worden .
Raar maar WAAR :(
Tassen ogen hetzelfde en alleen van dicht bij of vanaf iets te duidelijke foto is het te herkennen .
Helaas pindakaas is de kwaliteit van deze Berghaus Dapacks een heel stuk minder dan de oudere Lowe OD Daypacks .
Vooral de coating :(:( .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 ik wil niet dit topic stelen maar heb je iets te vertellen over onderstaande leger rugzakje?

Bekijk bijlage 3670

Begin jaren negentig KLU dagrugzak . Luchtmachtversie dus . Ook wel gevechtsrugzak genoemd .
Kort erna kwam de woodland versie .
Sterke fijne tas en non Camo !!!
Vaak worden de scheidingswandjes verwijderd .
Dan heb je 1 groot binnenvak .
Het is de opvolger van de Canvas tassen die je nog met Blenco moest waterdichtmaken .
Wanneer deze versie precies zijn intrede heeft gedaan weet ik niet .
Luchtmacht had ze volgens mij als eerste verstrekt gekregen .
 

AWOL

Prepper goeroe
Begin jaren negentig KLU dagrugzak . Luchtmachtversie dus . Ook wel gevechtsrugzak genoemd .
Kort erna kwam de woodland versie .
Sterke fijne tas en non Camo !!!
Vaak worden de scheidingswandjes verwijderd .
Dan heb je 1 groot binnenvak .

Dank je!
De scheidingswandjes zijn inderdaad verwijderd.
Ik wil hier een soort mini bob van maken met echt alleen essentiele zaken.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Die Lowe Alpine is inderdaad een geweldige rugzak, misschien wel de rugzak der rugzakken.

Ben ook een tijdje op zoek geweest, maar had de moed opgegeven.

Ik zocht een zwarte, niet te vinden.

Dus had ik een 5.11 Rush 72 gekocht, ben ik wel blij mee, maar het is geen Lowe Alpine.
 
Bovenaan