• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Verrassing een Lowe Alpine OD gekregen

Rataplan

Mankinds only hope
Als je ooit dat kleine groene kameeltje langs de Saracen kwijt wil dan ben ik de klant !!

De jachttas....ja dat snap ik, maar die gaat niet weg.
Onverslijtbaar ook, enkel de coating is versleten en de tas verkleurd.
Is eigenlijk mijn werktas, enkel gebruik ik die daar niet meer voor.
Zodoende deed hij dienst als BOB, waar die niet echt geschikt voor is, te weinig inhoud en compleet bepakt was het draagcomfort ook niet echt fijn meer, als het moet gaat het wel natuurlijk.
GHB gaat het nu worden voor in de (werk)auto.
 
F

frans81

Gast
Er is ook een molle II versie van de Lowe Alpine OD Saracen, die zijn alleen nog moeilijker te vinden:

LRM003.jpg

De Molle versie is juist beter te vinden .
Tas is veel recenter en inmiddels al een lmade in Vietnam product . Derhalve ook geen Lowe Logo op topvak .
Wel is het zo dat ie moeilijker te verkrijgen is als de woodland versie .
Een groene is over het algemeen dus wel slechter te verkrijgen .
 

Alexandra

Survivor
De Molle versie is juist beter te vinden .
Tas is veel recenter en inmiddels al een lmade in Vietnam product . Derhalve ook geen Lowe Logo op topvak .
Wel is het zo dat ie moeilijker te verkrijgen is als de woodland versie .
Een groene is over het algemeen dus wel slechter te verkrijgen .

De oude kom ik regelmatig tegen, de nieuwe vrijwel niet.
Wat wel jammer is want de nieuwe zijn kwalitatief ook beter dan de oude.
 

Rataplan

Mankinds only hope
De oude kom ik regelmatig tegen, de nieuwe vrijwel niet.
Wat wel jammer is want de nieuwe zijn kwalitatief ook beter dan de oude.


De kwaliteit is toch niet hetzelde, als ik het zo lees. (Stukje over de Lowe Alpine Saracen).
Dat de inmiddels doorontwikkelde backpacks beter zijn geworden dat zou kunnen, dan is het wel goed opletten dat je de pack heb van de betere versie.

Een pack die na zoveel jaar gebruik nog steeds perfect is en werkt behoeft verder geen reclame om mij te overtuigen dat het kwaliteit en dus betrouwbaar is, vandaar de keuze voor het oude vertrouwde type.

http://www.antag.nl/outdoor_verkoop.html
 
F

frans81

Gast
De oude kom ik regelmatig tegen, de nieuwe vrijwel niet.
Wat wel jammer is want de nieuwe zijn kwalitatief ook beter dan de oude.

Zo zie je maar dat meningen altijd verschillen .
Nieuwe modellen Kwalitatief beter geworden vind ik een verkeerde omschrijving .
Het Systeem van de nieuwe met Molle Lowe' s en Arwy's is beter geworden .
Met andere woorden het past beter bij de huidige uitrustings en zelfs nog een stukje toekomstige mogelijkheden .
Waaraan gerelateerd kom jij de oude vaker tegen dan de nieuwe ?
 

Alexandra

Survivor
De kwaliteit is toch niet hetzelde, als ik het zo lees. (Stukje over de Lowe Alpine Saracen).
Dat de inmiddels doorontwikkelde backpacks beter zijn geworden dat zou kunnen, dan is het wel goed opletten dat je de pack heb van de betere versie.

Een pack die na zoveel jaar gebruik nog steeds perfect is en werkt behoeft verder geen reclame om mij te overtuigen dat het kwaliteit en dus betrouwbaar is, vandaar de keuze voor het oude vertrouwde type.

http://www.antag.nl/outdoor_verkoop.html

Ze hebben het daar over de Arwy die kwalitatief minder is dan de Lowe Alpine wat absoluut klopt. Zo was het was bijvoorbeeld handig geweest als ze in de aanbesteding hadden gemeld dat het materiaal van de buitentijk UV resistent moet zijn, nu verkleuren die zakken sneller dan een Engelsman op strandvakantie.
Maar ik had het zelf over het nieuwe model Lowe Alpine, en na ze alletwee gebruikt te hebben vind ik de nieuwe wel beter, ook mooier trouwens maar dat kan minder boeien bij een rugzak. ;)
 

Alexandra

Survivor
Zo zie je maar dat meningen altijd verschillen .
Nieuwe modellen Kwalitatief beter geworden vind ik een verkeerde omschrijving .
Het Systeem van de nieuwe met Molle Lowe' s en Arwy's is beter geworden .
Met andere woorden het past beter bij de huidige uitrustings en zelfs nog een stukje toekomstige mogelijkheden .
Waaraan gerelateerd kom jij de oude vaker tegen dan de nieuwe ?

Het nieuwe model heeft niet alleen het voordeel van molle ipc alice maar hij draagt ook beter, de tas ligt wat stabieler op de rug dan de oude versie in mijn ervaring. (Ik loop zelf met een gewicht van 12-15KG, kan zijn dat het bij 25KG anders is) Maar heb jij hiermee andere ervaringen?

De oude zie ik nog regelmatig op marktplaats en ebay, de nieuwe max 1x per jaar.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het nieuwe model heeft niet alleen het voordeel van molle ipc alice maar hij draagt ook beter, de tas ligt wat stabieler op de rug dan de oude versie in mijn ervaring. (Ik loop zelf met een gewicht van 12-15KG, kan zijn dat het bij 25KG anders is) Maar heb jij hiermee andere ervaringen?

De oude zie ik nog regelmatig op marktplaats en ebay, de nieuwe max 1x per jaar.

Een Saracen en dan gevuld 12 tot 15 Kg :confused: .
Over stabiel praat men pas bij een hoger gewicht 20 a 30 waar ie voor gemaakt is .

Sting en Stingray zijn voor de 15 a 20 Kg .
Een Saracen met 12 a 15 zit als een weerballon halfgevuld met water :lol:
Een Berghaus Vulcan loopt ook prettig met 10 tot 20 Kg range .
Een Saracen is ontworpen voor lange tochten met 20 plus Kg inhoud .
Vergeet even niet het ledig gewicht van ruim 4 Kg . Ook wanneer een Saracen minimaal gevuld is hangt het Topvak er als een zak aardappelen erbij .
Het hele perspectief is er uit . En het is net zoiets van ik wil wel maar durf / kan niet .

De groene met Molle kan ik redelijk goed aankomen als het moet .
Prijs is wat anders . Die is hoger dan de Woodland versie .

Voor mij moet het prijsje ook interresant zijn .
En ik zoek alleen nog in een bijna nieuwstaat zijnde spullen .
Het Saracen OD gebeuren is een heb obsessie aan het worden . Dat zegt genoeg .
Voor wat betreft Molle ??
Ik wil het niet .Al die losse tasjes of wat dan ook op de buitenzijde kan knap lastig zijn :eek:
Draagcomfort heb ik geen verschil bemerkt . De heupgordel en Torso zijn goed bij alle types .
Alleen de Arwy heeft op lange termijn last van inscheuren van het torso Y stuk bovenaan verstelgedeelte .
Koop een OD Sting of Berghaus voor de kleine Trip met 10 a 15 Kg bepakking .
Zit beter , loopt prettiger en is niet hinderlijk .

Desondanks mijn visie en ervaring is alles PERSOONLIJK ;)
DE 1 houd van zuurkool en de ander proeft het en loopt twee weken later nog met een scheve mond :D
 

Alexandra

Survivor
Een Saracen en dan gevuld 12 tot 15 Kg :confused: .
Over stabiel praat men pas bij een hoger gewicht 20 a 30 waar ie voor gemaakt is .

Sting en Stingray zijn voor de 15 a 20 Kg .
Een Saracen met 12 a 15 zit als een weerballon halfgevuld met water :lol:
Een Berghaus Vulcan loopt ook prettig met 10 tot 20 Kg range .
Een Saracen is ontworpen voor lange tochten met 20 plus Kg inhoud .
Vergeet even niet het ledig gewicht van ruim 4 Kg . Ook wanneer een Saracen minimaal gevuld is hangt het Topvak er als een zak aardappelen erbij .
Het hele perspectief is er uit . En het is net zoiets van ik wil wel maar durf / kan niet .

De groene met Molle kan ik redelijk goed aankomen als het moet .
Prijs is wat anders . Die is hoger dan de Woodland versie .

Voor mij moet het prijsje ook interresant zijn .
En ik zoek alleen nog in een bijna nieuwstaat zijnde spullen .
Het Saracen OD gebeuren is een heb obsessie aan het worden . Dat zegt genoeg .
Voor wat betreft Molle ??
Ik wil het niet .Al die losse tasjes of wat dan ook op de buitenzijde kan knap lastig zijn :eek:
Draagcomfort heb ik geen verschil bemerkt . De heupgordel en Torso zijn goed bij alle types .
Alleen de Arwy heeft op lange termijn last van inscheuren van het torso Y stuk bovenaan verstelgedeelte .
Koop een OD Sting of Berghaus voor de kleine Trip met 10 a 15 Kg bepakking .
Zit beter , loopt prettiger en is niet hinderlijk .

Desondanks mijn visie en ervaring is alles PERSOONLIJK ;)
DE 1 houd van zuurkool en de ander proeft het en loopt twee weken later nog met een scheve mond :D

Stop maar eens een M90 in je Saracen, dan is het hoofdvak grotendeels vol en dan zit je totaal nog onder de 8KG.
Een Saracen is ook niet specifiek ontworpen voor lange tochten maar voor het meenemen van veel bagage, de Sting/Strike/Saracen zijn allemaal gewoon mid-range hike rugzakken met een verschillende inhoud. Een Saracen zonder zijvakken is ook maar 20L meer dan een Sting met zijvakken maar loopt een stuk beter en stabieler (want geen zijvakken).
Over stabiliteit heb je het bij iedere hike rugzak zolang je niet over asfalt loopt de hele dag, en ga je echt hoog de bergen in al bij klimrugzakjes van 35L.

Maar is idd persoonlijk allemaal en waarschijnlijk hebben we verschillende ervaringen.

In welk terrein loop jij normaal en hoeveel KM/KG?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@Alexandra

Mijn M90 KLU -30 dikke zware slaapzak onderin het oude type OD Saracen . Dit heb ik inmiddels ook al met de KL versie geprobeert met positief resultaat. Goretex hoes zit bij beide er niet bij . Maar als het moet past het er gewoon bij .
Ik comprimeer niet graag zo'n Gorefex bivakzak ivm de tape op de naden .
Niet goed ervoor .
En ik heb het hele boven vak ( Binnen gedeelte ) nog over . Het is maar hoe je iets inpakt en comprimeert . Zie foto .

M90 KLU.jpg


Ik wil naar max 22 Kg BOB . Maximaal . En zonder gevulde Daypacks aan de zijkant .
Die gaan mee in de rugzak voor geval van Nood . Ik loop vooral in bossen en van de paden af en op bewerkt land in mulle losse zand . Heuveltjes heb je hier ook . Dit doe ik om mijn grensjes te verleggen en conditie bij te schaven . In de Alpen zie je mij niet :lol:
Ook denk ik erover om die dikke M90 versies niet mee gaan te sjouwen . Voor dat zelfde gewicht neem ik veel andere noodzakelijke dingen mee .
Het was gewoon effe een probeer die M90 met compressiezak van Modulaire .
En Veel Bagage neem je pas mee op lange tochten ;)
Dus de Saracen is puur aanwezig voor de echte noodzakelijke ik moet weg en ik wil toch genoeg mee en het moet lekker zitten .
O ja en ik haal er de Hondebrokken 1 x per maand in .
En lange afstanden loop ik niet omdat ik niet lang van huis kan .
Dus die kilometers kun je wel vergeten :lol:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 met daglicht, iets duidelijker hoop ik.
binnenkort inrichten en dan nog wat veld foto's maken.
Bekijk bijlage 4993
Bekijk bijlage 4994
Bekijk bijlage 4995
Bekijk bijlage 4998
Bekijk bijlage 4996

Ik zie al je hebt de met nummertjes aanduiding langs het Torso verstel gedeelte .
Wat staat er op het labeltje in de tas . Er staat een Code S2001 of iets gelijkend op dat . Labeltje zie ik ook bij jou op de Foto .
Hieronder uit mijn tas .

lowe.jpg

Heb je trouwens foto's van die Labels ? Ben nieuwschierig !
Of jou tas is een iets latere productie ( Wat ik denk ) of Eerder . De mijne is niet voorzien van die Maat aanduiding .
Mooie tas heb ook jij bemachtigt !
 

Niels

Mankinds only hope
Geweldig topic dit. @frans81 , bedankt voor de link.

Ik ben me aan het oriënteren voor een niet camo kwalitatief hoogwaardige grote rugzak, en kom al snel uit bij een Sarcen.

Ik lees van jullie:
Voor het eerst is het mij gelukt om zonder veel problemen zo'n grote KLU M90 -30 type ( zie foto 1 ) in het onderste gedeelte te doen . Netjes vast gezet met de twee inwendige compressiestraps .

zou ik alle spullen van beide backpacks los in de tas stoppen, kan mijn m90 er zeker nog bij.

In de rugzak gaan een bivi enkelboogs mee, dus dan kan ik mijn M90 meenemen zonder gore-tex bivakhoes toch?
Ik vind hem er zo groot van worden, en zwaar.
Past de M90 als ik deze zonder gore-tex bivakhoes in de comperssiezak doe makkelijk onderin de Sarcen?

En hoeveel slechter zijn de "huidige" Sarcen's t.o.v. de Lowe Alpine's?
Ik mag aannemen dat dit nog steeds van een goede kwaliteit is, aangezien het voor defensie is?
 
F

frans81

Gast
Geweldig topic dit. @frans81 , bedankt voor de link.

Ik ben me aan het oriënteren voor een niet camo kwalitatief hoogwaardige grote rugzak, en kom al snel uit bij een Sarcen.

Ik lees van jullie:




In de rugzak gaan een bivi enkelboogs mee, dus dan kan ik mijn M90 meenemen zonder gore-tex bivakhoes toch?
Ik vind hem er zo groot van worden, en zwaar.
Past de M90 als ik deze zonder gore-tex bivakhoes in de comperssiezak doe makkelijk onderin de Sarcen?

En hoeveel slechter zijn de "huidige" Sarcen's t.o.v. de Lowe Alpine's?
Ik mag aannemen dat dit nog steeds van een goede kwaliteit is, aangezien het voor defensie is?

De oudere generaties en Origineel Lowe Alpine en niet made in Lage lonen landen ( oa Vietnam ) zijn beslist 100% beter van kwaliteit .
Dat wil niet zeggen dat de producties uit oa Vietnam slecht of veel slechter zijn . Er moest bezuinigt worden en derhalve werdt da gedaan door oa productielijn te verleggen naar buitenland . Of de materialen alle naar daar verscheept werden weet ik niet . Zo ja dan zijn ze er alleen maar gestikt / genaaid en gekeurd .
Wil je Molle of geen Molle ?
Ik heb er in met Alice systeem .
De Molle zijn tevens voorzien van Drawstring aan de binnezijde om het slaapzak gedeelte te schijden van het boven gedeelte .
Ik ben er geen fan van .
Ik heb het geluk gehad dat ie in Nieuwstaat was .
De Arwy's zijn er niet in het Olive drap kleurtje !!
Dus alle Saracen rugzakken in OD zijn volgens mij alle origineel Lowe .
Mocht iemand een OD Groene Arwy hebben dan hoor ik het graag .
Arwy is niet slecht ! Maar verschil is er zeker kwa materiaal keuze en kwaliteit hiervan .
 

Niels

Mankinds only hope
@frans81 , ik kan een Lowe Alpine Sarcen in OD kopen van een dumpzaak voor €170,-.
Deze is in goede staat, is met de hand gecontroleerd.
Deze dumpzaak staat als goed bekend.

Is €170,- veel geld voor een originele in goede staat?

Edit:
Mole maakt me niet zo veel uit. Het enige wat ik me kan bedenken er buitenaan te hangen kan ik wel wat anders voor verzinnen, of ik laat er wat op maken.
Ik zou nog eerder ritsen aan de achterkant laten maken om er nog een day-pack op te kunnen hangen (mocht dat ooit nodig zijn met zo'n immens grote rugzak).
 
Bovenaan