• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Verrassing een Lowe Alpine OD gekregen

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer voor het eerst sinds lange tijd hondenbrokken gehaald in de Saracen en op de fiets ;)
23 Kg voor de brokken en een ledig gewicht van 4 Kg voor de Saracen 27 Totaal op de rug .
Nou ik mag rustig zeggen dat het even wennen was en ik kletsnat van de zweet was .
Niet zozeer door ongemak of conditie problems :lol: Maar door een flinke wind .
En dan weet je ook dat die Saracen een windvanger is :(
Pas op zo'n moment besef je wat een rugzak waard is die gemaakt is voor Comfort en derhalve tig afstel mogelijkheden heeft :thnx:
Vooral stabilisatiestraps en Degelijke Heupbandafstelling die blijft zitten . Al het gewicht mooi op de Heup .
Op zo'n moment ga je een Saracen liefhebben :oops: .
Het is toch 10 Km fietsen geweest .
Mijn Laatste Saracen in Woodland heb ik met tegenzin verkocht samen met een M90 aan een Forum member .
Dit heb ik in hoofdzaak gedaan om de Camo en ik niet meer van plan ben om 30 Plus Kg te gaan lopen .
Brokken halen op de FIETS is een uitzondering . Lopen is weer wat anders ;)

Hierbij even een Link met nuttige Inhoud omtrent het Afstellen van jou beladen rugzak .
Ik kwam deze gisteren tegen tijdens het Googelen .

http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?t=10107
 
F

frans81

Gast
Leuke test, maar ik had die zak brokken op de fietsbagagedrager gelegd :)

Gemak kent de Mens ;)
Helaas voor mijn fietsdrager was dit een bewuste keuze ;)
Dan had ik ook de auto kunnen pakken ;)
Geen wind in fietsen , niet zweten , geen zware rugzak op de rug enz .
Ik hou niet van Simpel :lol: Daar ben ik als persoon te Complex voor ;):lol:
Het is ook geen Test , ik doe alles op de fiets en met een Back Pack :thumbsup:
 

Rataplan

Mankinds only hope
Morgenavond mag ik mijn Lowe Alpine Saraceen O.D. in ontvangst nemen:)
Niet zo mooi als die van @frans81 , maar de prijs is dan ook anders.
Voor mij gaat het om het draagcomfort en dat het geen camo is.
En een backpack waar ik mijn spullen 'in' kan doen i.p.v. aan de buitenzijde en ook het grootste gedeelte van de spullen voor mijn zoontje.
Met een beetje geluk is binnenkort de bivakzak, lakenhoes en nog een m90 ook binnen, dan kan ik met mijn nieuwe set eens lekker gaan testen tijdens de wintercooking.
Nu hopen op een beetje sneeuw dan....kom ik lekker met de camper:p....nee hoor die gaat maandag de winterstalling in:)
 
F

frans81

Gast
Morgenavond mag ik mijn Lowe Alpine Saraceen O.D. in ontvangst nemen:)
Niet zo mooi als die van @frans81 , maar de prijs is dan ook anders.
Voor mij gaat het om het draagcomfort en dat het geen camo is.
En een backpack waar ik mijn spullen 'in' kan doen i.p.v. aan de buitenzijde en ook het grootste gedeelte van de spullen voor mijn zoontje.
Met een beetje geluk is binnenkort de bivakzak, lakenhoes en nog een m90 ook binnen, dan kan ik met mijn nieuwe set eens lekker gaan testen tijdens de wintercooking.
Nu hopen op een beetje sneeuw dan....kom ik lekker met de camper:p....nee hoor die gaat maandag de winterstalling in:)

Je hebt geluk dat je hem voor een mooie prijs hebt . Derhalve hoop ik al helemaal dat ie aan jou verwachtingen voldoet .
Wederom ! De types uit de eerste serie zijn in nette staat redelijk zeldzaam . En jij hebt er een bemachtigd ;)
 
F

frans81

Gast
Helaas is het ook zo dat er velen pas later beseffen hoe groot die tas is .
Aan dat groot en de Kwaliteit hangt ook nog iets .
Namelijk een flink Eigen gewicht van Saracen zelf . Ruim 4 Kg .
Derhalve belanden er vele in de verkoop en in de vergeet kast .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon aanschaffen .
Het is een heuse geldbelegging :)
Die OD hebben een plaats verworven in het HEB wereldje :lol:
Ik heb die dag twee dozen bezorgt gekregen .
1 die ik zelf al gekocht had op MP en die verassing . Van mijn eigen aankoop wist mijn vrouw niets . Ik was wel al weken op zoek en dat wist ze wel .
Die ik zelf had gekocht was 150 euro ( zie een van de berichten 30 sept 2016 waarin ik vermeld dat ik nog iets wil vermelden )
Maar lang niet zo mooi en 1 kapotte gesp .
Voordat mijn vrouw thuis was heb ik hem weer doorverkocht ;) aan een kennis .
Tegen die tas die mijn vrouw had aangekocht kon die niet tegenop .
Had er dus ook twee die dag .
Het geld heb ik de huishoudpot in geritseld .
Ze begreep er niets van en dacht dat ze zich verteld had .
Tja kan gebeuren:lol:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben met tussenpauzes de Saracen ( BOB ) aan het voorzien van inhoud .
Voor het eerst is het mij gelukt om zonder veel problemen zo'n grote KLU M90 -30 type ( zie foto 1 ) in het onderste gedeelte te doen . Netjes vast gezet met de twee inwendige compressiestraps .
De Klu M90 zit wel in een compressietas van de Modulaire .
Ik vind dit een veel fijner type compressietas .


1481889866242-1464101508.jpg 1481889926320-2060285996.jpg
M90 slaapzak model (5).JPG
Bekijk bijlage 49031481889158732-1562994785.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap totaal niet dat ze die twee inwendige compressiestraps weggelaten hebben bij de vernieuwde versies .
Die 2 onbenullig lijkende straps maken het onderste gedeelte van de Saracen compleet . Je trekt dat wat je erin doet vast en het blijft zitten .
Wat is het probleem zou je zeggen :confused:
Ik vind die Drawstring versie maar :oops:
 

Rataplan

Mankinds only hope
Hij is binnen:thumbsup: en ja hij is groot...echt geweldig.
ziet er beter uit dan verwacht:) en nog gratis bezorgd vanuit Limburg door een behulpzame Zeeuw.
IMG_0184.JPG
zal bij daglicht nog eens een foto maken.
IMG_0186.JPG
en hij is groot....heel groot....voor mij zeker niet te groot....ff snel gevuld voor de foto met.......
IMG_0180.JPG
links mijn plattelands bob en rechts mijn stads bob en dan nog had ik ruimte over....
IMG_0182.JPG
zou ik alle spullen van beide backpacks los in de tas stoppen, kan mijn m90 er zeker nog bij.
de slaapmatjes evt aan de buitenzijde en dan de daypacks inrichten als mini bobje, al hoewel ik die ook misschien wel leeg laat en ze gebruik om bijv. voedsel wat ik onderweg vind in op te slaan.
Binnenkort ga ik er eens mee aan de slag, indelen, gewichtsverdeling etc...
Gisteren een mooi plek gezien waar ik eens een eerste loop test naar toe zou kunnen doen en denk dat ik daar wel een nachtje over kan blijven:)
 
F

frans81

Gast
Hij is binnen:thumbsup: en ja hij is groot...echt geweldig.
ziet er beter uit dan verwacht:) en nog gratis bezorgd vanuit Limburg door een behulpzame Zeeuw.
Bekijk bijlage 4929
zal bij daglicht nog eens een foto maken.
Bekijk bijlage 4931
en hij is groot....heel groot....voor mij zeker niet te groot....ff snel gevuld voor de foto met.......
Bekijk bijlage 4932
links mijn plattelands bob en rechts mijn stads bob en dan nog had ik ruimte over....
Bekijk bijlage 4933
zou ik alle spullen van beide backpacks los in de tas stoppen, kan mijn m90 er zeker nog bij.
de slaapmatjes evt aan de buitenzijde en dan de daypacks inrichten als mini bobje, al hoewel ik die ook misschien wel leeg laat en ze gebruik om bijv. voedsel wat ik onderweg vind in op te slaan.
Binnenkort ga ik er eens mee aan de slag, indelen, gewichtsverdeling etc...
Gisteren een mooi plek gezien waar ik eens een eerste loop test naar toe zou kunnen doen en denk dat ik daar wel een nachtje over kan blijven:)

Als je ooit dat kleine groene kameeltje langs de Saracen kwijt wil dan ben ik de klant !!
 

Alexandra

Survivor
Er is ook een molle II versie van de Lowe Alpine OD Saracen, die zijn alleen nog moeilijker te vinden:

LRM003.jpg
 
Bovenaan