• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat eet jij voor raars.

Flos

SHTF Expert
Ik heb momenteel 2 osse staarten in een grote pot op de gasbbq staan.
De stukken ossestaart zwemmen in rode wijn een hele hoop groenten en kruiden.
Als het vlees gaar is ga ik het van het bot plukken in koolbladeren gewikkeld in de koelkast laten opstijven. En dat gaat morgen op de bbq.
Dit met een heel speciaal sausje met als basis watermeloen.

Wel het water komt mij nu al in de mond.
 

Flos

SHTF Expert
De meeste voorbereidingen voor mijn bbq van morgen zijn getroffen
Voorgerechten. Coquilles in een jasje van gerookte zalm. Met een sabayon van blonde leffe.
Tussengerecht. Ossestaart taart in koolblaadjes op een saus van watermeloen.
Hoofdschotel. Kalfs gehakt rollade in kalkoen files met gegrilde aardappelen en groenten met een saus op basis van appelsap .
Desert. Dekadente banaan op de gril.

En dan een koffie met een borrel.
 
F

frans81

Gast
Als men Gratis en goed en vooral LEKKER meegegeten heeft dan is de Afwas doen geen probleem haha
 

martin

Mankinds only hope
En zo raar vonden ze mijn menu nog niet.

Een prima tijd om naar huis te gaan. Dat menu ziet er erg lekker uit (ik zou alleen die saus op basis van appelsiensap i.p.v. appelsap doen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een saus op basis van appelsap heb geprobeerd)
Ik heb net mijn petroleumstel uitgezet omdat het weer eens tijd was voor een "Vlaamse stoverij met friet"
(maar dan wel met riblap i.p.v. sukade)
 

Erny

Last (wo)man standing
Ikzelf vind het niet raar maar toch maar in dit topic:
Vandaag heb ik tijdens een rondje met het hondje een bosje Look Zonder Look geplukt. Achteraf had ik gewoon de topjes kunnen plukken ipv iets langere stelen.
Heb de Look Zonder Look toppen, met bloemknop en al, even gewassen en toen in de keukenmachien gestopt met wat olijfolie en zout. Daarna nog wat Parmezaanse kaas afgesneden en erbij gedaan.
Smaakte al prima. Dus handvol knoflook (nog steeds uit eigen oogst) erbij en een klein restje van de Pepitamix nootjes.
Vlak voor het eten er ook nog een handvol Basilicum doorheen (eigen thuiskweek) en toen was ie heerlijk.
Door de spaghetti met nog meer Parmezaan erover. :D

Dus volgend jaar op tijd aan denken. Look Zonder Look oogsten, het liefst voordat er bloemetjes aankomen las ik ergens, anders worden de bladeren bitter. Zelf heb ik daar geen last van gehad.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik stond zaterdag even bij onze buren te kletsen toen het buurjongetje van de andere kant aan kwam lopen met een soort speen in zijn mond waar een snoepje aan vast zat.
Knalgeel dingetje en ik keek om me heen voor een paardenbloem. Meer dan genoeg in het gras. Ik plukte een paar en begon ze op te eten. D.w.z. de bloem, niet het groen.
Je had het mannetje moeten zien kijken. Ik probeerde hem het ook te laten eten, maar voorlopig houdt hij het bij z'n speen...
Paardenbloemen zijn prima te eten, niks mis mee.:)
 

Flos

SHTF Expert
Ik stond zaterdag even bij onze buren te kletsen toen het buurjongetje van de andere kant aan kwam lopen met een soort speen in zijn mond waar een snoepje aan vast zat.
Knalgeel dingetje en ik keek om me heen voor een paardenbloem. Meer dan genoeg in het gras. Ik plukte een paar en begon ze op te eten. D.w.z. de bloem, niet het groen.
Je had het mannetje moeten zien kijken. Ik probeerde hem het ook te laten eten, maar voorlopig houdt hij het bij z'n speen...
Paardenbloemen zijn prima te eten, niks mis mee.:)
Alles aan een paardebloem is eetbaar van wortel blad stengel bloem en zelfs de zaadjes.

Of had ik dat al eens neer geschreven?
 

LoneDrone

Senior Prepper
@Flos , @Erny , @Roel

In de UK hebben ze zelfs een (fris)drank op basis van paardebloem: dandelion and burdock (ok, paardebloem en klit).

Al sinds de middel-eeuwen wordt het gedronken. Was het vroeger een soort bier, in de loop van de tijd is het een soort frisdrank geworden. Als zijn de bier-achtige varianten ook nog wel te vinden. De frisdrank variant smaakt trouwens een stuk beter dan verse paardebloem :)
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Vandaag moederdag hier in Spanje dus mijn ouders en schoonouders meegenomen naar mijn favoriete niet alledaagse restaurant.

Voor het eerst python salade gegeten dus die kan van mijn lijstje af. Smaakte trouwens veel beter dan de slangen die ik mensen wel eens op tv heb zien eten.

Mijn hoofdgerecht was krokodil met kalkoen met een Thaise kerriesaus. Dat at ik al eerder en ik moet eerlijk toegeven dat krokodil niet mijn favoriete vlees is.

Ik hou wel van rare gerechten al vind ik insecten gewoonweg minder lekker, al zitten er veel voedingsstoffen in. ;)
 
J

J.J

Gast
Vandaag moederdag hier in Spanje dus mijn ouders en schoonouders meegenomen naar mijn favoriete niet alledaagse restaurant.

Voor het eerst python salade gegeten dus die kan van mijn lijstje af. Smaakte trouwens veel beter dan de slangen die ik mensen wel eens op tv heb zien eten.

Mijn hoofdgerecht was krokodil met kalkoen met een Thaise kerriesaus. Dat at ik al eerder en ik moet eerlijk toegeven dat krokodil niet mijn favoriete vlees is.

Ik hou wel van rare gerechten al vind ik insecten gewoonweg minder lekker, al zitten er veel voedingsstoffen in. ;)
Beste @Harry Nack als je lekker wilt eten kan je een keer naar Amsterdam gaan, zoek een restaurantje uit waar veel chinezen zitten te eten, het beste is een klein restaurantje in de roze buurt met oogkleppen gericht naar je doel.
Daar kun je van echt chinees eten genieten, de chinezen kiezen niet voor niets dat restaurantje uit.
Waarschijnlijk kan je een Chinese lijst krijgen met Engelse vertaling, daar kan je dat iets lekkers uitkiezen.
Ik heb jaren geleden gegeten, het gerecht was geroosterde varkensdarmen in het gerecht met groenten, lekker ja zeker. :);)
 
Bovenaan