• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat eet jij voor raars.

InfernoSis

Diehard Prepper
Kikkerbillen, nam nam. Ik eet heel graag escargots (mijn vriend vindt het vreselijk). Ik lust dan weer geen mosselen. Struisvogel is inderdaad ook wel lekker, niet ver van waar ik woonde was er een struisvogelboerderij.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Meest rare wat ik ooit heb gegeten zijn pissebedden, regenwormen, meeuw en een aangereden eekhoorn. De pissebedden smaakten eigenlijk gewoon naar garnalen en de regenworm heb ik zo door geslikt haha. De meeuw was niet om te hachelen. Het smaakte zoals de markt van Rotterdam op het eind van de dag ruikt.

De eekhoorn was wel mijn favoriet, jammer dat ze het niet gewoon in de winkels hebben liggen want dan at ik het vaker.

Verder heb ik wel een cavia en een schapen oog gegeten :D.

Ben dat betreft niet zo kieskeurig haha (qua eten dan)
 

Green

Prepper
Het is de bedoeling om hier te posten wat jij zelf raar vind in jou eet gedrag. Of wat jou familie raar vindt wat je zo allemaal naar binnen speelt.
Het is niet de bedoeling te discussiëren wat raar is. Want over kleur of smaak valt niet te discussiëren.
Als je iets post wat je denkt dat raar is mag je gerust er een resept bij schrijven.
Kunnen wij als het in onze mogelijkheid ligt ook eens uit proberen.
Als het al een naam heeft doe er ook wat uitleg bij want het produkt kan een andere naam hebben op andere plaatsen in Nederland en Vlaanderen.
Ik doe alvast de aftrap.
Zo ik ben op het idee gekomen dit topic aan te maken bij bet klaarmaken van mijn avondmaal.
De meesten weten dat ik eind 2017 twee kalkoenen heb geslacht. En vorig jaar ook.
Vorig jaar heb ik de vleugels gewoon gekookt voor bouillon.
Dit jaar dacht ik er anders over. Per twee heb ik ze ingevroren. Vandaag heb ik de tweede porsie klaar gemaakt. En zelfs mvr. Flos vond het lekker.
Een kleine uitleg hoe ik het klaargemaakt heb en geserveerd.
Ik heb de vleugels in drie gesneden en gebakken in een gietijzeren pot in boter en olie.
Gekruid met kippe kruiden. Een winterwortel en wat selder in de pot ook een teen knoflook.
Dan heb ik het deksel er op geplaatst. Na zowat 3/4u sudderen heb ik er een handvol in plakjes gesneden champignons toegevoegd .( die had ik nog over van gisteren )
Dan heb ik ze uit de pot gehaald ontbeert en het vel verwijderd . Het grootste deel van het vet uit de pot geschept ook de wortel en de selder. De resterende jus gebonden met maïsmeel.
Het vlees nog effen opwarmen in de jus.
Geserveerd met een gekookte aardappelen en wat Provençaalse groenten. ( die had ik ook nog over van gisteren)

Smakelijk.
 

Green

Prepper
Het is de bedoeling om hier te posten wat jij zelf raar vind in jou eet gedrag. Of wat jou familie raar vindt wat je zo allemaal naar binnen speelt.
Het is niet de bedoeling te discussiëren wat raar is. Want over kleur of smaak valt niet te discussiëren.
Als je iets post wat je denkt dat raar is mag je gerust er een resept bij schrijven.
Kunnen wij als het in onze mogelijkheid ligt ook eens uit proberen.
Als het al een naam heeft doe er ook wat uitleg bij want het produkt kan een andere naam hebben op andere plaatsen in Nederland en Vlaanderen.
Ik doe alvast de aftrap.
Zo ik ben op het idee gekomen dit topic aan te maken bij bet klaarmaken van mijn avondmaal.
De meesten weten dat ik eind 2017 twee kalkoenen heb geslacht. En vorig jaar ook.
Vorig jaar heb ik de vleugels gewoon gekookt voor bouillon.
Dit jaar dacht ik er anders over. Per twee heb ik ze ingevroren. Vandaag heb ik de tweede porsie klaar gemaakt. En zelfs mvr. Flos vond het lekker.
Een kleine uitleg hoe ik het klaargemaakt heb en geserveerd.
Ik heb de vleugels in drie gesneden en gebakken in een gietijzeren pot in boter en olie.
Gekruid met kippe kruiden. Een winterwortel en wat selder in de pot ook een teen knoflook.
Dan heb ik het deksel er op geplaatst. Na zowat 3/4u sudderen heb ik er een handvol in plakjes gesneden champignons toegevoegd .( die had ik nog over van gisteren )
Dan heb ik ze uit de pot gehaald ontbeert en het vel verwijderd . Het grootste deel van het vet uit de pot geschept ook de wortel en de selder. De resterende jus gebonden met maïsmeel.
Het vlees nog effen opwarmen in de jus.
Geserveerd met een gekookte aardappelen en wat Provençaalse groenten. ( die had ik ook nog over van gisteren)

Smakelijk.
Ik eet ook mijn eigen kippen.... ook de eieren die nog in de buik zitten. Van het karkas maak ik botten soep. Mijn honden vangen vaak een konijn in de tuin.... dat eet ik ook op. Ik eet eende eieren Ik pluk graag paddestoelen in het wild... lekker bovist of biefstukzwam of inktzwam.... ik pluk nu graag wilde bieslook en daslook maar al snel ook pinksterbloemen , zevenblad, duindoorbessen, dat soort dingen... Heb je wel eens van de site wildplukken gehoord... ik vang garnalen pluk mosselen op het strand en droom nu van scheermessen vangen... Het andere projekt is rivierkreeftjes vangen...Ik zie altijd overal eten...
Ik woon wel landelijk en heb redelijke moestuin en ik loop heel veel....
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik hutspot van wortels eet doe ik er altijd wat curry overheen. Ik vind het zelf nogal gek.
@Niels
Doe ik al jaren zelfs al bij mijn ouders, en deed er dan ook wat stroop door heen om de zoetheid van de wortels iets aan te dikken.
Dat is zeker al vijftig jaar geleden, tot sprong je vader met jou over de sloot.:thumbsup:
 
Bovenaan