• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarover staat niets bij de VwA op de site. Sterker nog, ik had eens inspectie van de VwA en die vertelde me dat producten waarvan de tht verstreken is gewoon verkocht mogen worden als het de klant maar duidelijk is dat de tht verstreken is. De VwA zegt over de tht het volgende:

Verlopen houdbaarheidsdatum
Het verkopen van producten met een verlopen houdbaarheidsdatum is geen overtreding van de Warenwet, zolang het levensmiddel zijn normale eigenschappen bezit (normaal van kleur, geur, consistentie en smaak, niet bedorven en geen gevaar voor de gezondheid).
Bron : https://www.nvwa.nl/onderwerpen/etikettering-van-levensmiddelen/houdbaarheidsdatum-levensmiddelen


Tht zegt niets over houdbaarheid maar over tot wanneer de producent of verkoper de kwaliteit van het product garandeerd.

En nu ben ik blij dat jij dat even netjes en duidelijk verwoord !:hug:
Positief bericht en staat als een Mast :)
Waarschijnlijk hadden ze dan gewoon zin in een ruil haha . En teveel rantsoen spul !
Ik ben benieuwd wat het wordt .
Ik ben echter wel heel voorzichtig met voedsel .
Derhalve ook wel blij met positieve berichten !
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik vraag me af hoe makkelijk een winkel "vervallen" producten kan verkopen. Ik vermoed dat weinig mensen zoiets zouden kopen, ook al is het voedsel zelf waarschijnlijk nog niet slecht. Waarschijnlijk zouden ze er nooit (of zo goed als niet) van af geraken en proberen ze het dan zo.
 
F

frans81

Gast
Ik vraag me af hoe makkelijk een winkel "vervallen" producten kan verkopen. Ik vermoed dat weinig mensen zoiets zouden kopen, ook al is het voedsel zelf waarschijnlijk nog niet slecht. Waarschijnlijk zouden ze er nooit (of zo goed als niet) van af geraken en proberen ze het dan zo.

Dat waren een beetje mijn eerste gedachten ! En er zit ook logica in ;)
Maar gezien het vermoedelijke aantal twijfel ik nog en of ik de ruil wel doorzet .
Ik heb van ieder een paar proef blikken en de pan met heet water staat nu aan .
Lasagna er in , en dadelijk proeven . Het is natuurlijk 100% in orde haha , dat weet ik ook wel en het is derhalve veilig .
Maar zoveel blikken Pffff , ikke nog niet weet wat ikke ga doen ! Wordt het :rolleyes: of :rolleyes: of :confused: of ;) .
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

InfernoSis

Diehard Prepper
Als je niet zeker bent dat je zelf alle blikken wil, kan je altijd op het forum vragen of mensen zien zitten om er enkele over te kopen. Maar ja, je moet zelf ruilen en dus geen geld betalen voor de blikken. :)
 
F

frans81

Gast
Als je niet zeker bent dat je zelf alle blikken wil, kan je altijd op het forum vragen of mensen zien zitten om er enkele over te kopen. Maar ja, je moet zelf ruilen en dus geen geld betalen voor de blikken. :)

Ja maar de spullen die ik kan inruilen zijn jaren geleden wel met Valuta betaald pfff en overschrijden zeker de 250 Euro grens bij contante verkoop .
Wanneer ik zoals ik de laatste tijd veel doe , Ruilen met al eerder ingeruild spul dan krijgt het een ander perspectief .
Ik doe nog maar weinig met Valuta en Ruilen is een al zeer oud iets dat ver terug de tijd in gaat . Het gaat ook steeds beter en eigenlijk zouden meerdere mensen zich hier eens in moeten gaan verdiepen .
Ik schaam mij zelfs in een Winkel niet om het te vragen . Dan heb ik het over Winkels waar de Optie zich al aandient als men durft . Niet bij de Jumbo of Media markt haha
 
F

frans81

Gast
Het smaakt zoals het hoort en ziet er goed uit .
Kwam makkelijk uit de blik na 25 min in 90 graden water .
Smaakt Beter dan wat er in die ovenbakjes zit dat in de winkel verkrijgbaar is .
Het heeft zelfs nog een Bite structuur .
Het is van BOCAGE en niet van STRUIK !
Zie foto's

20180312_181618.jpg 20180312_181706.jpg 20180312_181737.jpg 20180312_181750.jpg 20180312_181827.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Wie is Bocage Restauration ? Het is een Franse fabriek in oa Conserven . Ze leveren oa aan het Hollandse , Franse leger , Amerikaanse Leger en Franse Politie en Douane . Zie de link van hun Site

Bekijk bijlage 11049


http://www.bocagerestauration.fr/domaines-de-competence/plats-cuisines-marches-publics/

Ik had de typische verpakking al herkend, inclusief opdruk (want die verpakking is niet uniek). Zeer smakelijk spul (voor blikvoer) en niet voor niets ingekocht door diverse legers. Dit zijn geen MRE's in klassieke zin voor commado's op patrouille, maar gewoon het spul wat ze in makkelijker condities eten.

Ik vraag me af hoe makkelijk een winkel "vervallen" producten kan verkopen. Ik vermoed dat weinig mensen zoiets zouden kopen, ook al is het voedsel zelf waarschijnlijk nog niet slecht. Waarschijnlijk zouden ze er nooit (of zo goed als niet) van af geraken en proberen ze het dan zo.

Er is hier in een keten die verkoopt niet anders dan voorraden die over datum zijn, een verkeerd etiket hebben, of andere schoonheidsfoutjes. Je betaalt grofweg de helft voor zo'n product of minder als zij er ook snel vanaf willen.

Een pak bloem of koffie over de datum, dat ga je nooit merken, als het maar geen vijf jaar of langer over de datum is.

Ook hebben we hier nog een weggeef winkel, daar liggen veel dagproducten. Vooral ietwat onbekende groenten en andere luxe producten liggen daar. Pel je een laagje extra van je venkel en heb je het voor niets. Ietwat verdroogde asperges extra goed schillen en soep van maken, afmaken met echt krabvlees en echte room met een datum van vandaag of morgen, yummie! :thumbsup:
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik vraag me af hoe makkelijk een winkel "vervallen" producten kan verkopen. Ik vermoed dat weinig mensen zoiets zouden kopen, ook al is het voedsel zelf waarschijnlijk nog niet slecht. Waarschijnlijk zouden ze er nooit (of zo goed als niet) van af geraken en proberen ze het dan zo.

Er was een tijd terug een docu op tv hier waarbij vrijwilligers mensen in vluchtelingenkampen blikvoer en water uitdeelden. Ook al stierven ze van de honger, ze aten het niet omdat de blikken over de bb datum waren

 

Flos

SHTF Expert
Een pak bloem of koffie over de datum, dat ga je nooit merken, als het maar geen vijf jaar of langer over de datum is.:thumbsup:
Herinner je nog de allereerste SC daar heb ik koffie gezet dat laat ons zeggen een beetje over datum was.
En ik kreeg gelijk de naam bunkerkoffie man.
Maar ik geef toe hij was echt niet te zuipen.
 
F

frans81

Gast
Ik heb toch even de vraag omtrent Blikken , Lasagna Tht 16-12-2016 / Indische Kip Tht 16-12-2016 en Chili Con carne Tht 11-12-2016 .
Alle blikken in perfecte staat en altijd op juiste wijze bewaard .

Hoeveel jaar over Tht is dit nog veilig te eten bij koude opslag ?

Bekijk bijlage 11032 Bekijk bijlage 11033 Bekijk bijlage 11034 Bekijk bijlage 11035 Bekijk bijlage 11036

Jammer genoeg aan mijn neus voorbij gegaan deze menu's :( Winkel verwacht eind van dit jaar wel weer een kleine partij dat wederom door Tht opgeruimd wordt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
je houdt in ieder geval je dure ruilmiddel in eigen zak :D

Ik lig er ook niet echt wakker van !
Waren ze met een Tht van 12 -2017 Dan was het een ander verhaal . Dan waren ze 3 Mnd over Tht ;)

Edit

Op Marktplaats staan geregeld zulke rantsoenen in wat groter aantal !
Maar ook daar moet je vlug bij zijn pfff
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Flos

SHTF Expert
Bij het verzamelen van mijn spullen voor aankomende SC een tube geconcentreerde gesuikerde melk gevonden tussen al mijn preppers zooi.
Toch even de bril er bij gehaald om een datum te vinden. Feb. 2014 ik ben nogal voorzichtig met zuivelproducten maar kon het toch niet laten even te proeven.
Naast dat het enorm zoet smaakt vond ik dat er eigenlijk niets mis mee was. Dus nog maar eens een volle EL naar binnen gehapt. Nu weet ik niet of het door het warmere weer komt en dat ik wat meer drinkt dan de laatste weken of door de melk maar ik heb al tweemaal kort na elkaar het kleinste kamertje bezocht.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Zo... even een kort berichtje. De laatste tijd volledig bezig geweest met verhuisperikelen, dus nu ook wat voorraad opmaken. Zo kom je ineens een litertje of 20 aan bar le duc pakken tegen. Een jaar over datum.... maar ruikt en proeft nog ok.
 
Bovenaan