• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Windows BSOD (Blue Screen Of Death) codes, betekenis gezocht

Ray

SHTF Expert
Oeh... dat betwijfel ik @petroman Moederbord is ook behoorlijk lastig toegankelijk omdat die Coolermaster er boven hangt. Maar ik zal eens kijken.
Maar... wat gaat het op die manier opstarten mij dan opleveren? Het is niet zo dat de BSOD standaard bij het opstarten voorkomt... dat is meer als ik langdurig films/series kijk. Dus hoe test ik dat dan?

Ondertussen die diskcheck melding met behulp van de door @Ray gegeven methode succesvol uitgezet. :thumbsup:

@martin Wat bedoel je met Mainboard... is dat het moederbord? En als dat zo is, stel die condensatoren zijn kaduuk, heb ik dan een ander moederbord nodig (eventueel die van @AWOL )? Oftewel... wordt het dan echt ingewikkeld???:eek:

Normaal heeft een moederbord ook een ingebouwde "videokaart". Achterop je PC zie je dan een aansluiting daarvoor. Dan kun je je PC gebruiken zonder die videokaart zoals @petroman zegt.
DisplayPort-op-Dell-monitor.jpg

De blauwe links is de 'ouderwetse' VGA aansluiting. De witte rechts is de modernere DVI aansluiting (ook nog twee types van) en links daarvan de HDMI aansluiting, de moderne standaard van nu. Verloop stekkers tussen de diverse types bestaan.

Misschien dat je dan geen hoge resolutie filmpjes meer kunt draaien, maar wel bv. het forum bezoeken. In principe is een videokaart dus optioneel (als je geen gamer/video editor bent), alleen ik heb er hier bv. ook eentje nodig om 1080p op m'n TV te krijgen.

Het hele moederbord vervangen is idd een klusje. Moet je ook de CPU opnieuw plakken met pasta. Ook is het een klusje om na te gaan of op het vervangende moederbord dezelfde ram modules gebruikt kunnen worden, voeding en de CPU socket moet hetzelfde zijn.

Maar maak het niet te gek, voor tussen de 100 en 150 euro heb je een tweedehands quadcore PC met 4Gb geheugen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Ray

SHTF Expert
Ik blijk nog een videokaartje te hebben liggen voor een PCI-E x16 slot, deze: http://www.ascendtech.us/asus-geforce-7500le-256mb-s-video-dvi_i_vcasusg51885457.aspx
Volgens mij moet die passen @Erny. Ik weet alleen niet hoe je nu je monitor aansluit (met welk type verbinding, zie vorige post van mij), misschien moet ik er nog een verloopstekkertje bij opsnorren.

Heel moederbord heb ik ook nog wel, maar dat is met de verkeerde socket en zou je dus die Pentium 4 erop moeten laten zitten. Beetje erg traag wordt dat dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
Even wat fotootjes van de achterkant v/d kast dan?:cool:

IMG_3644.JPG

IMG_3649.JPG

Een moederbord heb ik niet voor je...(wel videokaart en RAM stickjes)
Oh, dat had ik dan verkeerd gelezen. Maar mocht je niets meer doen met die rambankjes dan heb ik nog wel een slotje open. :)

@Ray Zijn deze foto's genoeg of wil je nog meer van me weten... :cool: Zou mooi zijn als dat kaartje zou passen en anders misschien die van AWOL via WinterCooking deze kant op zien te krijgen? :)

En laten we het horrorscenario van moederbord vervangen of zelfs geheel nwe pc nog maar niet te veel induiken... :eek:
Trouwens, aan een beetje traag ben ik ondertussen wel gewend... gaat nu ook allemaal niet zo snel. ;)
 

Ray

SHTF Expert
Even wat fotootjes van de achterkant v/d kast dan?:cool:

Bekijk bijlage 5200

Bekijk bijlage 5206


Oh, dat had ik dan verkeerd gelezen. Maar mocht je niets meer doen met die rambankjes dan heb ik nog wel een slotje open. :)

@Ray Zijn deze foto's genoeg of wil je nog meer van me weten... :cool: Zou mooi zijn als dat kaartje zou passen en anders misschien die van AWOL via WinterCooking deze kant op zien te krijgen? :)

En laten we het horrorscenario van moederbord vervangen of zelfs geheel nwe pc nog maar niet te veel induiken... :eek:
Trouwens, aan een beetje traag ben ik ondertussen wel gewend... gaat nu ook allemaal niet zo snel. ;)

Ah, je werkt nu ook met een verloopstekker, alleen een andere dan nodig. Gelukkig heb ik die ook nog liggen.
Ik weet niet wat @AWOL heeft liggen, maar je hebt dus zelfs keuze! :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

AWOL

Prepper goeroe
@Erny je hebt sowieso een verloopje dus kun je iedere videokaart gebruiken :)

Ik zie echter ook 2 dongels zitten, waarschijnlijk voor draadloze muis en/of keyboard of wifi. Maar ik zie ook een netwerk kabel en 2 USB kabels, misschien die dongels er uit halen, wellicht veroorzaken die het probleem ;)
Ook zie ik een aparte geluidskaart die je nu gebruikt ipv de onboard audio. Is daar een specifieke reden voor?
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

AWOL

Prepper goeroe
Ja moet volgens mij gewoon werken alhoewel je niet optimaal gebruik kunt maken van de bus snelheid.

Dat is een PCI-e 2.0 x16 interface, maar ik lees dat 2.0 achterwaarts compatible is met 1.0
Veel betere kaart dan het oude barrel wat hier ligt en passief gekoeld.

Ja moet volgens mij gewoon werken alhoewel je niet optimaal gebruik kunt maken van de bus snelheid.
Die van jou is dan weer vriendelijker voor het stroom verbruik. De 500 watt voeding van @Erny is waarschijnlijk ook wel het minimum dat mijn kaart nodig heeft voor piekbelastingen.
Let daarbij op dat mijn kaart extra voeding nodig heeft naast die uit de PCI-E slot komt, die extra stekker moet dan wel aan de voeding zitten.
 

Ray

SHTF Expert
Is toch niet nodig? Erny heeft zelf al een verloop van VGA naar DVI.

Erny heeft daar een verloop van DVI-D naar VGA, de DVI-I poort zie je nog ongebruikt op de foto.
Op jouw kaart zit een DVI-I poort toch? (met zo'n gleufje waarnaast weer vier pinnetje zitten, tweede van boven)

522px-DVI_Connector_Types.svg.png

Ik heb nog wel een stekkertje van DVI-I dual link naar VGA.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
Nou @AWOL Ik vind hem er in ieder geval prachtig uitzien, en dat is toch ook wel wat... :lol:(Vind de huidige namelijk ook een heel mooi ding.) De geschiktheid en verloopmogelijkheden mogen jij en @Ray samen bekijken, die kennis ontbreekt mij. ;) Maar als deze werkt ben ik er in ieder geval erg blij mee. :cool:

Het klopt dat er nog een extra dongeltje inhangt. Mn muis ging vorige maand dood (net als die in de keuken ondertussen) dus heb een ander Logitech toetstenbord mét muis gekocht en het oude dongeltje er nog niet uitgehaald omdat ik eerst wilde testen welk toetsenbord het lekkerst was. De BSODs stammen al van ver voor die tijd.

En inderdaad ook een paar jaar geleden een extra geluidskaart gekocht omdat de ingang op het moederbord het niet meer deed. (Goed gespot! Zat er al op te wachten... ;) Zoiets ontgaat jullie natuurlijk niet... )
Netwerkkabel voor mn Ziggotoevoer.
En twee USB's voor twee externe schijven waarvan er ééntje continu aanhangt en de andere sporadisch (alleen voor opslag).

Eventueel een verloopstekkertje kopen lijkt me het probleem niet. Als de AwolKaart compatible is met mijn systeem lijkt me dat een prachtige oplossing (en dan nog even overleggen wat Awol daarvoor in ruil wil. :cool:).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

AWOL

Prepper goeroe
Erny heeft daar een verloop van DVI-D naar VGA, de DVI-I poort zie je nog ongebruikt op de foto.
Op jouw kaart zit een DVI-I poort toch? (met zo'n gleufje waarnaast weer vier pinnetje zitten, tweede van boven)

522px-DVI_Connector_Types.svg.png

Ik heb nog wel een stekkertje van DVI-I dual link naar VGA.

Volgens mij heeft de kaart van @Erny 2 x DVI-i : http://www.evga.com/Products/Specs/GPU.aspx?pn=4300FA95-1D91-491A-AC9C-C28940DDAB8D dus dat zou dan geen probleem zijn?
Ik zie tevens dat de huidige kaart al 6 pin PCI-E power connector nodig heeft dus zal geen probleem zijn.

En Erny ik hoef niets voor die kaart behalve de verzendkosten zodat het mij verder niets kost (ik kom niet naar winter cooking)
Staat de on board geluidskaart uitgeschakeld in de BIOS, anders even doen want voor hetzelfde geldt veroorzaakt die de problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
En ook nog maar even een fotootje geschoten van de kaart zonder stekkers.

IMG_3651.JPG

IMG_3653.JPG

En kwam de orginele bestelbon van de componenten van deze computer ook net tegen.
Blijkt nog wat ouder als gedacht... o_O Maar al wel in euro's... :lol:

IMG_3650.JPG

Voeding en rammetjes zijn ondertussen wel vervangen.
 

Erny

Last (wo)man standing
@AWOL weet niet of die onboard uitgezet is in de Bios, Henk weet het ook niet meer... dus dat zal ik nog checken.

Wel heel fijn hoor dat jullie met z'n allen mij hier zo mee helpen. :thumbsup:
En onderweg steek ik er ook nog eens wat van op én worden andere irritante probleempjes verholpen. :D

De verzendkosten maak ik dan naar je over, stuur maar pb met gegevens daarvoor. En misschien kan ik een ander keer dan iets voor jou terugdoen? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

AWOL

Prepper goeroe
En kwam de orginele bestelbon van de componenten van deze computer ook net tegen.
Blijkt nog wat ouder als gedacht...

Dat is niet de bon van jouw systeem...hardware komt totaal niet overeen met wat je zelf hebt opgegeven. Daarbij lijkt de datum van de bon niet te kloppen, euro werd pas ingevoerd in 2002 (voor de consument) en die GTX260 zal uit circa 2008 zijn.

En misschien kan ik een ander keer dan iets voor jou terugdoen?
Wie weet, is niet perse nodig hoor. Ik had het ding puur bewaard zodat ik wellicht nog een ander er eens een plezier mee kan doen, dat is dan nu. Ik heb nog een andere backup voor mijzelf die net iets beter is lol (Geforce GTS250)

Stuur je een PB.
 

AWOL

Prepper goeroe
@Erny , als je die kaart van mij gaat installeren doe dan als volgt:

Download eerst de laatste driver voor dat ding: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/ATI-Radeon-3000-Series-Drivers.aspx en parkeer die ergens. Ik neem aan dat je Vista 32 bit draait dus moet je de 32 bit driver voor de HD 3870 hebben.
Uninstall VOLLEDIG je NVIDIA driver. (die gaan elkaar anders bijten)
Zet pc uit, haal stekker eruit.
Sloop je oude kaart er uit en zet de nieuwe erin. (vga kabel natuurlijk weer vastmaken)
Stekker er in en opstarten en driver installeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
Bovenaan