• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zelf een put boren voor watervoorziening Tuin en ??

markske

Diehard Prepper
Ik gebruikte stukken van 3m en maakte gleufjes met multitool (is 0.8mm) ipv slijptol over de onderste lengte van 4m en onderkant is dicht.
Dit laat je zakken in het geboorde gat van minimum 130mm diameter. (Ik boorde eerst met grotere diameter, maar dat gaf teveel zand :D )
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Niels

Mankinds only hope
Daarom vulde ik deze van mij tijdens het neerlaten met proper water ;)
Ja, dat zou ik dan ook doen. Ik snap dat een lege dichte pijp niet werkt. Maar je gaat dus 2 x in het gat?
De eerste keer boor je het gat, en de 2e keer komt de definitieve pijp er in?
Maar hoe boor je het gat? Water er in, en gewoon elke keer steken?
 

markske

Diehard Prepper
Met een boorkop die de aarde losmaakt en waar water door gaat dat dan de aarde naar boven duwt.

Kijk eens naar wat youtube filmpjes zou ik zeggen.
 

Flos

SHTF Expert
Vandaag aan een boorkop gewerkt om een put te boren. De persoon waar het moet gebeuren heeft mij daarjuist gevraagd of het donderdag niet kan gebeuren. Dus als de boor klaar is mijn voet niet erg veel pijn doet en nog veel andere zaken sta ik donderdag in het water.
 

markske

Diehard Prepper
Vandaag aan een boorkop gewerkt om een put te boren. De persoon waar het moet gebeuren heeft mij daarjuist gevraagd of het donderdag niet kan gebeuren. Dus als de boor klaar is mijn voet niet erg veel pijn doet en nog veel andere zaken sta ik donderdag in het water.
Morgen de 24e dus?
 
F

frans81

Gast
Vandaag aan een boorkop gewerkt om een put te boren. De persoon waar het moet gebeuren heeft mij daarjuist gevraagd of het donderdag niet kan gebeuren. Dus als de boor klaar is mijn voet niet erg veel pijn doet en nog veel andere zaken sta ik donderdag in het water.

Succes en ik hoop geen tegenslagen .
Update zien we verschijnen . Foto Boorkop ??
 

Flos

SHTF Expert
Gisteren eens langs geweest bij een vriend die een bedrijf heeft dat putten boord. Ze doen het nog zelden manueel meestel met een boormachine die niet in mijn gereedschap koffer past.
ook heb ik mijn oren en ogen de kost gegeven. Dit keer niet m te weten waar de nooduitgangen waren maar echt hoe je een put moet slaan en vooral waar het in onze streek niet gaat.
Waar ik hem morgen donderdag moet slaan gaat het maar net zegt hij. Het bedrijf draaid al drie generaties en hij weet zowat alle verschillende grondlagen zijn in een straal van laat ons zeggen 50km rond zijn bedrijf.
Hij zegt ook het is niet omdat er aan de oppervlakte zand is dat het 3m diep ook nog zo is. En omgekeerd.
Maar goed met een pak informatie ben ik vertrokken maar ook met 2 speciale buizen voor in de put een kous voor er over en een speciale stop.
Morgen wordt de put geslaan ( geslagen )
 

Roel

Mankinds only hope
Ik zie er naar uit @Flos, wij hebben hier een bestaande bron, maar willen er nog eentje bij, ben benieuwd naar je ervaringen.
 

Flos

SHTF Expert
Busje is geladen met pompen slangen schop en spade en een hele hoop klein materiaal dat ik misschien nodig kan hebben.
Mijn zelf gemaakte boor is ook mee. Ik kan tot acht meter diep boren.
Alleen moet ik nog grof rijnzand gaan halen . Maar er is daar een bouwmateriaal verkooppunt in de buurt.
Het ziet er grauw en grijs uit. Ik zal niet alleen in het water staan vandaag maar het ook op mijn kop krijgen.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Busje is geladen met pompen slangen schop en spade en een hele hoop klein materiaal dat ik misschien nodig kan hebben.
Mijn zelf gemaakte boor is ook mee. Ik kan tot acht meter diep boren.
Alleen moet ik nog grof rijnzand gaan halen . Maar er is daar een bouwmateriaal verkooppunt in de buurt.
Het ziet er grauw en grijs uit. Ik zal niet alleen in het water staan vandaag maar het ook op mijn kop krijgen.

Vergeet de camera niet voor de leerzame plaatjes.
Ik moet werken, anders had ik er graag bij geholpen.
 
Bovenaan