• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Budgetverdubbeling door slim in te kopen - "tips and tricks" /Temu, AliExpress maar ook lokaal...

Ga je op voordeeltjes af en bestel je online om die reden?

• Ik let nauwelijks op de prijs van artikelen

Stemmen: 0 0.0%
  • Ik bestel nooit online

• Ik bestel vaak online

Stemmen: 8 88.9%
  • Ik denk wel vaker online te gaan bestellen

• Tips zijn welkom, om geld te besparen!

Stemmen: 2 22.2%
  • Ik vind dat de NL winkels en webshops teveel rekenen

Stemmen: 3 33.3%
  • Ik vind de prijzen van NL winkels en webshops redelijk

Stemmen: 1 11.1%
  • Ik twijfel bij de gedachte om online te bestellen

Stemmen: 1 11.1%

• Totaal aantal stemmers
    9
Haha, jaren geleden had ik ooit iets besteld van 1,88,- en dat kwam maar niet. Dus na 2 maanden of zo aangegeven dat niet aangekomen is. Week later geld terug, en weer een week later werd het bezorgt, toen was het nog nornaal dat je 6 weken kon wachten. Tegenwoordig is het er binnen 2 weken, zelfs binnen een week wel eens meegemaakt.

Haha, jaren geleden had ik ooit iets besteld van 1,88,- en dat kwam maar niet. Dus na 2 maanden of zo aangegeven dat niet aangekomen is. Week later geld terug, en weer een week later werd het bezorgt, toen was het nog nornaal dat je 6 weken kon wachten. Tegenwoordig is het er binnen 2 weken, zelfs binnen een week wel eens meegemaakt.
Tussen 1 en 2 weken is tegenwoordig normaal, meestal ook nog dichter bij 1 week dan bij 2.
Maar het kan ook nog ruim binnen een week !
De "kwaliteitsmesjes" die ik hier eerder postte zaten in een bestelling van zaterdag einde van de middag. Ik had de spullen woensdag tussen de middag al in huis.

Screenshot_20250627_220749_AliExpress.jpg

Vandaag binnen gekomen, geleverd in 5 dagen.

Hele mooie schroefjes, 4 cm lang, zelf borend... nuja toch maar wel voorboren voor de zekerheid.

Schaartjes x3 verschillende maten. Middelste maat is voor zelfverdediging, zit in m'n portemonee. Grootste voor in de badkamer en de kleinste voor in de bob.

Ik noemde in een vorige post al eens de "bundle deals" op AliExpress.
Het loont daarbij ook de moeite om te wachten op weer eens een sale. Ze verzinnen er iedere maand wel een paar maar het scheelt wel weer wat procentjes en je krijgt extra korting bij meer artikelen.

Ook krijg je op dit moment extra hulp van Donald T omdat de dollar het laagst staat sinds 2021. En vreemd genoeg zijn de prijzen op Ali nog steeds aan de dollar gerelateerd.

Ik heb nog een extra alcoholbrander gescoord, nu voor 1,35 euro.

stove-.jpg

Ik ben de afgelopen dagen vrij ruig aan het bestellen geweest bij Temu en aardig wat korting "gescoord".
"Opa" PBear begint knap dovig te worden en is bij de audicien op bezoek geweest in Duitsland. Ik dacht dat het alleen mis was met het rechteroor, maar ook het linkeroor blijkt flink aangedaan te zijn, na een middenoor ontsteking. Dus heb ik op proef 2 hoorapparaten mee. Het goedkoopste model is maar liefst €.800,-. Dus dat maal 2. De wat luxere uitvoeringen komen op 2 à 3000 euries per stuk.

In praktijk blijkt het hoorapparaat rechts bar weinig gehoorwinst op te leveren, zelfs bij het hoogste volume. Links is er duidelijk merkbare gehoorwinst, waardoor gesprekken beter te volgen zijn.

Een zoektochtje op Temu leverde talrijke aanbieders van hoorapparaten op, voor prijzen die variëren van €.12,- tot €.60,- per stuk of zelfs per set van 2.

Ik heb er enkele van besteld. Voor die prijzen kan je nog eens een gokje wagen, lijkt me.

Helaas is Temu erg summier met technische gegevens. Ik vermoed dat de meeste apparaten geen instelbare frequentie karakteristiek hebben, maar gewoon wat meer volume in het oor pompen. Voor het rechteroor zal dat geen probleem zijn, daar de karakteristiek uit de test vrij normaal bleek voor mijn leeftijdscategorie. Maar het linkeroor heeft een flinke dip bij de wat hogere frequenties. Daar zal een instelbare frequentiekarakteristiek voor nodig zijn.

Dus overweeg ik nu alleen voor het linkeroor zo'n prijzig "Duits" (Made in China?) toestel aan te schaffen en in het rechteroor een van de Temu toestellen te laten toeteren.
Ik ga morgen nog even bij een andere audicien op bezoek om te zien c.q. horen of die voor de linkerkant een wat minder gepeperd geprijsd modelletje voor handen hebben.

Laatst bewerkt:
Ik ben de afgelopen dagen vrij ruig aan het bestellen geweest bij Temu en aardig wat korting "gescoord".
"Opa" PBear begint knap dovig te worden en is bij de audicien op bezoek geweest in Duitsland. Ik dacht dat het alleen mis was met het rechteroor, maar ook het linkeroor blijkt flink aangedaan te zijn, na een middenoor ontsteking. Dus heb ik op proef 2 hoorapparaten mee. Het goedkoopste model is maar liefst €.800,-. Dus dat maal 2. De wat luxere uitvoeringen komen op 2 à 3000 euries per stuk.

In praktijk blijkt het hoorapparaat rechts bar weinig gehoorwinst op te leveren, zelfs bij het hoogste volume. Links is er duidelijk merkbare gehoorwinst, waardoor gesprekken beter te volgen zijn.

Een zoektochtje op Temu leverde talrijke aanbieders van hoorapparaten op, voor prijzen die variëren van €.12,- tot €.60,- per stuk of zelfs per set van 2.

Ik heb er enkele van besteld. Voor die prijzen kan je nog eens een gokje wagen, lijkt me.

Helaas is Temu erg summier met technische gegevens. Ik vermoed dat de meeste apparaten geen instelbare frequentie karakteristiek hebben, maar gewoon wat meer volume in het oor pompen. Voor het rechteroor zal dat geen probleem zijn, daar de karakteristiek uit de test vrij normaal bleek voor mijn leeftijdscategorie. Maar het linkeroor heeft een flinke dip bij de wat hogere frequenties. Daar zal een instelbare frequentiekarakteristiek voor nodig zijn.

Dus overweeg ik nu alleen voor het linkeroor zo'n prijzig "Duits" (Made in China?) toestel aan te schaffen en in het rechteroor een van de Temu toestellen te laten toeteren.
Ik ga morgen nog even bij een andere audicien op bezoek om te zien c.q. horen of die voor de linkerkant een wat minder gepeperd geprijsd modelletje voor handen hebben.
GEEN PROBLEEM @PBear , DAN PRATEN WIJ GEWOON WAT HARDER😁

Ik heb geen flauw idee of er betaalbare apparaatjes zijn die toch een instelbare frequentie-karakterustiek hebben. Logisch, lijkt het mij wel, want wat God niet geeft dat geven Temu en Ali, en alleen de schoonmoeder die is er nog net niet te koop. En bij zo'n prijzig "Duits" (Made in China?) toestel, kan ik mij ook wel iets voorstellen. Gabel-Schreiberei!😉

Ik voel aan mij. water, dat het apparaatje dat je zoekt er wel te koop is, maar waar...? Ali en Temu wellicht, maar Alibaba is wellicht kansrijker?

https://www.alibaba.com/x/1l9aNPD?ck=pdp

1000064903.png
1000064904.png

Terug
Bovenaan