• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Budgetverdubbeling door slim in te kopen - "tips and tricks" /Temu, AliExpress maar ook lokaal...

Ga je op voordeeltjes af en bestel je online om die reden?

• Ik let nauwelijks op de prijs van artikelen

Stemmen: 0 0.0%
  • Ik bestel nooit online

• Ik bestel vaak online

Stemmen: 10 90.9%
  • Ik denk wel vaker online te gaan bestellen

• Tips zijn welkom, om geld te besparen!

Stemmen: 3 27.3%
  • Ik vind dat de NL winkels en webshops teveel rekenen

Stemmen: 3 27.3%
  • Ik vind de prijzen van NL winkels en webshops redelijk

Stemmen: 2 18.2%
  • Ik twijfel bij de gedachte om online te bestellen

Stemmen: 1 9.1%

• Totaal aantal stemmers
    11
Ik kan dan voordelig bestellen van de artikelen die in die pagina getoond worden?
En kan ik de korting dan direct toepassen of is het tegoed voor bestellingen die later gedaan worden?

Soms denk ik weleens, zou @RockyFlats een AI bot zijn van de Chinese overheid? Om Temu en Alieexpress te promoten?
🤣🤣🤣
😉🤗
Welnee @Pjotr Prep , zo kan je goedbedoelde inspanningen om een ander een voordeeltje te bezorgen ook draaien, maar sympathiek klinkt dat niet, en belangen heb ik er zeer zeker niet.
Ik begrijp er ook geen snars van, wanneer heb je korting, wanneer niet?
De spelregels zijn mij te lastig om te begrijpen, zal er wel niet snugger genoeg voor zijn.

In plaats uitnodigend om iets te bestellen doet het mij steeds meer tegenhouden.
Ik las daar eerder overheen of dacht dat een goede uitleg zou helpen, maar vergiste mij enorm. Mijn fout.😉

Laatst bewerkt:
@RockyFlats Je moet er een beetje een sport van maken zo te zien om alle kortingen te krijgen. Ze kunnen ook gewoon de prijzen wat goedkoper houden voor iedereen, dat zou ik fijner vinden.

Het is een beetje als bij Lidl (maar dan 100 keer erger nog), je moet hun app installeren als je gaat winkelen, en dan moet je ook nog aanklikken (activeren) waar je korting op wilt hebben. Anders krijg je het niet. Dan doet AH dat beter, die hebben ook zo'n systeem maar je hoeft niks te activeren en als je de pas niet bij hebt gebruikt de cassiere die van haarzelf zodat je gewoon korting krijgt. Ik heb daar best een hekel aan, maar doe er bij Lidl toch aan mee omdat ik wel koring wil.

Of bij Google Rewards, kassabonnetjes uploaden en een paar vragen over een winkel beantwoorden en dan krijg je 8 cent. Het klinkt als weinig maar het loopt op (ik zal op 40 euro zitten wat ik bij elkaar heb geklikt) en ik koop vaak apps er mee in de play store (dus ik krijg eigenlijk niet eens geld :p ). Ja mijn privacy is belangrijk, maar schijnbaar geen 8 cent waard 😀

Welnee @Pjotr Prep , zo kan je goedbedoelde inspanningen om een ander een voordeeltje te bezorgen ook draaien, maar sympathiek klinkt dat niet, en belangen heb ik er zeer zeker niet

Het wordt zeker gewaardeerd @RockyFlats . En is niet kwetsend bedoeld geweest. Daarvoor mijn excuses.
Je enthousiasme en bereidheid om allerlei zaken uit te leggen en te motiveren worden zeer gewaardeerd.
Het geeft interessante discussies en nieuwe invalshoeken.

🫣🫢

@RockyFlats Je moet er een beetje een sport van maken zo te zien om alle kortingen te krijgen. Ze kunnen ook gewoon de prijzen wat goedkoper houden voor iedereen, dat zou ik fijner vinden.

Het is een beetje als bij Lidl (maar dan 100 keer erger nog), je moet hun app installeren als je gaat winkelen, en dan moet je ook nog aanklikken (activeren) waar je korting op wilt hebben. Anders krijg je het niet. Dan doet AH dat beter, die hebben ook zo'n systeem maar je hoeft niks te activeren en als je de pas niet bij hebt gebruikt de cassiere die van haarzelf zodat je gewoon korting krijgt. Ik heb daar best een hekel aan, maar doe er bij Lidl toch aan mee omdat ik wel koring wil.
@marzman , ik heb ook een godsgruwelijke hekel aan al die klantenkaarten en zegeltjesacties.

Het is gewoonweg een discrimineren aan de kassa en een botweg schofferen van de "minder-elitaire" klant.

Die Chinezen discrimineren niet en waarderen iedere klant gelijkelijk volgens mij. Dat dat mensen er uiteindelijk niet van weerhoudt om zich elders met een klantenkaart 5% suf te besparen, maar knalhard voordeel niet zien als ze er tegenaan lopen, is wel een eye-opener.

Behalve voor een enkeling, lijkt dit draadje zo toch meer een "parelen voor de zwijnen werpen" te zijn geweest. Getuige de "enthousiaste reacties" (echo, echo) erin tenminste.😉

"De uitdrukking komt uit de Bijbel, uit Mattheüs VII, vers 6, waarin staat: "Geef het heilige niet aan honden en werp uw parels niet voor zwijnen"".

Ik vraag @phtvs hierbij graag, om dit draadje te sluiten. Het kwam te vroeg of te laat, is gewoonweg te complex of kortingen zijn kennelijk niet nodig, vandaar.😁

@marzman , ik heb ook een godsgruwelijke hekel aan al die klantenkaarten en zegeltjesacties.

Het is gewoonweg een discrimineren aan de kassa en een botweg schofferen van de "minder-elitaire" klant.

Die Chinezen discrimineren niet en waarderen iedere klant gelijkelijk volgens mij. Dat dat mensen er uiteindelijk niet van weerhoudt om zich elders met een klantenkaart 5% suf te besparen, maar knalhard voordeel niet zien als ze er tegenaan lopen, is wel een eye-opener.
Ze discrimineren wel. Bij Lidl moet je die app installeren, kortingen activeren. Bij Temu moet je hun app installeren buiten de store van je telefoon om, met de gewone app krijg je minder kortingen, en via de website nog minder kortingen. Zie het reclame filmpje over die gratis tablet. Bovendien hebben ze een soort gokelement met dat rad (ja, dat je altijd wint doet niet of aan de psychologie dat de klant denkt dat hij aan het winnen is) wat denk ik gewoon verboden is in de EU.
Behalve voor een enkeling, lijkt dit draadje zo toch meer een "parelen voor de zwijnen werpen" te zijn geweest. Getuige de "enthousiaste reacties" (echo, echo) erin tenminste.😉

"De uitdrukking komt uit de Bijbel, uit Mattheüs VII, vers 6, waarin staat: "Geef het heilige niet aan honden en werp uw parels niet voor zwijnen"".

Ik vraag @phtvs hierbij graag, om dit draadje te sluiten. Het kwam te vroeg of te laat, is gewoonweg te complex of kortingen zijn kennelijk niet nodig, vandaar.😁
Het topic hoeft van mij niet meteen gesloten te worden, ik vind het wel leuk om te lezen hoe je de kortingen kunt krijgen ook al zal ik niet meteen alles gaan doen.

Laatst bewerkt:
Ze discrimineren wel. Bij Lidl moet je die app installeren, kortingen activeren. Bij Temu moet je hun app installeren buiten de store van je telefoon om, met de gewone app krijg je minder kortingen, en via de website nog minder kortingen.
Temu heeft e.e.a. via de app kennelijk verder doorontwikkeld, en de webversie is er meer als een achtervang denk ik. Niks met installeren buiten de store om: ik haalde de app uit Google Playstore.
1000067866.png
Geen vrijgave van permissies of data trouwens.

1000067867.png

Maar waarom eigenlijk al deze moeite, bedenk ik mij? Moet ik mensen nu zo nodig tegen wil en dank overtuigen van een voordeel? Hen, tegenstribbelend of afwachtend, daar aan de haren bij slepen?
Zie het reclame filmpje over die gratis tablet. Bovendien hebben ze een soort gokelement met dat rad (ja, dat je altijd wint doet niet of aan de psychologie dat de klant denkt dat hij aan het winnen is) wat denk ik gewoon verboden is in de EU.
Er is feitelijk geen gokelement volgens mij. Bij het "balletje balletje" bijvoorbeeld, kan je op de verkeerde bekers klikken wat je wilt, maar "winnen" doe je het aanbod sowieso. Gruwelijk is dat, en wat een enorme oplichting. Wegrennen!

De 66,7% korting die ik geniet, wordt daar gelukkig niet door beïnvloed.

Echt, @marzman, een "parelen voor de zwijnen" is het hier...😉
Het topic hoeft van mij niet meteen gesloten te worden, ik vind het wel leuk om te lezen hoe je de kortingen kunt krijgen ook al zal ik niet meteen alles gaan doen.
Niet aan beginnen!
Die Chinezen zijn niet te vertrouwen vinden velen, en ik zal best samen met ze om dit draadje kunnen lachen zodra ze hier de boel hebben overgenomen.
Aldus Loki Flatsung, jullie toekomstige Mandarijn van de lage landen!

Dit draadje bevat al het leesbare inmiddels al denk ik, en ik twijfel langzaam-aan aan mijn verstand en oordeelsvermogen, dus @phtvs heb alstublieft genade?!!😁

dus @phtvs heb alstublieft genade?!!😁

Nee, dat gunnen we hem niet.😈
😜 <- knipoog.

Op het moment moet ik echt iets verzinnen om te kopen, iets dat ik nodig heb en niet alleen maar leuk of makkelijk vind om alvast te hebben.
Mogelijke producten, niet beslist noodzakelijk

De superwax om mijn autootje te laten glimmen.
Een tangenset, knip en combinatie tang. En dan een veel betere die ik eerder ontvangen heb.
Carburateur revisie setje voor de grasmaaier.
Verlengslang voor de Kärcher.

Allen zijn makkelijk maar niet noodzakelijk.

Nee, dat gunnen we hem niet.😈
😜 <- knipoog.
Hmmm, ok, ik laat mijzelf dan maar autocratisch genegeerd worden. Dat heb ik wel vaker zien gebeuren, en is toch een weeffoutje op de chefetage...
Op het moment moet ik echt iets verzinnen om te kopen, iets dat ik nodig heb en niet alleen maar leuk of makkelijk vind om alvast te hebben.
Geen dwang, het hoeft niet, laat je niet opjutten. Of neem de tijd, weken zo nodig, en vul gestaag de normale winkelmand met zinvols. Komt die actie weer voorbij, dan sta je gesteld en kunt altijd nog beslissen...
Mogelijke producten, niet beslist noodzakelijk

De superwax om mijn autootje te laten glimmen.
Een tangenset, knip en combinatie tang. En dan een veel betere die ik eerder ontvangen heb.
Carburateur revisie setje voor de grasmaaier.
Verlengslang voor de Kärcher.

Allen zijn makkelijk maar niet noodzakelijk.
@Pjotr Prep , hmmm, noodzakelijke zaken?

Verzorgende gezichtsmaskers voor het vrouwtje, of een paar mooie zilveren ringen, of wat lekkere gezichtscremes voor haar van Mercilen? Of een jurkje of blouse? Een penisverlenging of ondergoed met gaten? Je kunt er werkelijk alle kanten op😉

Terug
Bovenaan