• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kenneth

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Heb vandaag bij de Action een klein geel dynamo lampje gekocht. Handig voor er bij. Deze is redelijk klein, licht en goedkoop. (2 euro) Hij geeft meer licht dan verwacht maar is door de kleine afmeting iets lastig vast te houden tijdens het opwinden. (verwacht natuurlijk geen wonderen van de licht opbrengst)

http://www.action.nl/doe-het-zelf/verlichting/dynamo-zaklamp-div-kleuren
2546182.png
 
F

frans81

Gast
Wie kent deze tactische oude zaklampjes ? Ze komen bij de Kmar vandaan . Hoesje
Ze zijn 16 cm lang en hebben voor aan het lamp gedeelte een brede sleuf .
Waterdichte drukknop op achterzijde en 1.5 cm in doorsnee.
Voorzijde is 2.5 Cm doorsnee .

20170105_175946.jpg 20170105_180000.jpg 20170105_180012.jpg 20170105_180052.jpg 20170105_180106.jpg
 
F

frans81

Gast
Hierbij nog een paar foto's met restanten tekst van de bovenstaande lampjes

20170105_180248.jpg 20170105_180206.jpg 20170105_180358.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Wie kent deze tactische oude zaklampjes ? Ze komen bij de Kmar vandaan . Hoesje
Ze zijn 16 cm lang en hebben voor aan het lamp gedeelte een brede sleuf .
Waterdichte drukknop op achterzijde en 1.5 cm in doorsnee.
Voorzijde is 2.5 Cm doorsnee .

Bekijk bijlage 5241 Bekijk bijlage 5242 Bekijk bijlage 5243 Bekijk bijlage 5244 Bekijk bijlage 5245
Wat is er 'tactisch' aan? Dat je ze naar een aanvaller kunt gooien? ;)

Lijken erg op de minimags (2 x AA), met zo'n minuscule krypton lampje wat je iedere twee weken moet vervangen op vakantie.
In die tijd het beste wat er te krijgen was, maar sinds de introductie van goede ledlampjes is alles met een gloeispiraal overbodig geworden.
 
F

frans81

Gast
Wat is er 'tactisch' aan? Dat je ze naar een aanvaller kunt gooien? ;)

Lijken erg op de minimags (2 x AA), met zo'n minuscule krypton lampje wat je iedere twee weken moet vervangen op vakantie.
In die tijd het beste wat er te krijgen was, maar sinds de introductie van goede ledlampjes is alles met een gloeispiraal overbodig geworden.

Tactisch noemden ze het daar omdat ze met wapenklem waren .
Maar die heb ik er niet bij gepakt .
Wat een woord "Tactische " zaklamp haha
 

Ray

SHTF Expert
Tactisch noemden ze het daar omdat ze met wapenklem waren .
Maar die heb ik er niet bij gepakt .
Wat een woord "Tactische " zaklamp haha

Ah, vandaar, tja, ik zie tegenwoordig al 'tactical notepads', etc voorbij komen, die een camo voorkantje hebben. 't Is een beetje een mode woordje geworden. :)
 
F

frans81

Gast
Ah, vandaar, tja, ik zie tegenwoordig al 'tactical notepads', etc voorbij komen, die een camo voorkantje hebben. 't Is een beetje een mode woordje geworden. :)

Ze komen hoogstwaarschijnlijk uit Arrestatieteam Kmar uitrusting vandaan .
Vandaar !
 
F

frans81

Gast
Hebben ze die dingen nog maar onlangs afgeschaft? :confused: 't Is ook echt armoe troef dan bij defensie. :lol:

Nee Haha , deze komen uit de kelder als zijnde oude Dump vooraad / aankoop .
Deze zijn tijdens balans opmaken te voorschijn gekomen .
 

Ray

SHTF Expert
Nee Haha , deze komen uit de kelder als zijnde oude Dump vooraad / aankoop .
Deze zijn tijdens balans opmaken te voorschijn gekomen .

Daar is het inderdaad weer de tijd voor, balansen.

Misschien zijn ze nog wel handig om ergens in een tonnetje met wat spul te begraven als voorraadje. Heb je toch een lampje en 'gewone' batterijen blijven toch al snel een paar jaar goed.
 

Nomad

Diehard Prepper
Dat zijn mooie lampjes @frans81.
Niet alleen ket krypton lampje doet denken aan Maglite, ook het schakel mechanisme is hetzelfde.
Als ik het schroefdraad zo bekijk kan je zo de achterkant of kop van een Maglite mini er op draaien.

Die lampen zien en superdegelijk uit, als het Maglites zijn dan werken ze eigenlijk altijd. Door het Krypton lampje te vervangen door een LED upgrade (van bijvoorbeeld NiteIze) heb je een heel betrouwbare zaklamp die heel wat uur meegaat op twee AA batterijen!
 

AWOL

Prepper goeroe
Die lampen zien en superdegelijk uit, als het Maglites zijn dan werken ze eigenlijk altijd. Door het Krypton lampje te vervangen door een LED upgrade (van bijvoorbeeld NiteIze) heb je een heel betrouwbare zaklamp die heel wat uur meegaat op twee AA batterijen!

Ik heb zelf een maglite 3d die ik eigenlijk nooit gebruik, nog met krypton lampje. Ik vind de Led upgrades niet goedkoop, voor circa 20 euro en dan heb je nog maar 74 lumen? Welke heb jij? Ik weet dat er ook 500 - 800 lumen upgrades zijn maar die gaan al naar 34 - 38 euro, die zou ik dan willen want als ik dan de maglite upgrade dan is het als zoeklicht en knuppel...
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn mooie lampjes @frans81.
Niet alleen ket krypton lampje doet denken aan Maglite, ook het schakel mechanisme is hetzelfde.
Als ik het schroefdraad zo bekijk kan je zo de achterkant of kop van een Maglite mini er op draaien.

Die lampen zien en superdegelijk uit, als het Maglites zijn dan werken ze eigenlijk altijd. Door het Krypton lampje te vervangen door een LED upgrade (van bijvoorbeeld NiteIze) heb je een heel betrouwbare zaklamp die heel wat uur meegaat op twee AA batterijen!

Ze lijken wel gemaakt voor in het Leatherman Surge tasje . Sleuf in zaklamp valt precies in uitsparing van hoes . Het is in iedergeval misschien toch een Maglite . Zie link en foto

Screenshot_20170106-132322.png

http://workingperson.com/maglite-fl...-aa-mini-flashlight-m3a016-25804.html#gallery



1483703826068-288504992.jpg 1483703856607220795344.jpg
 
F

frans81

Gast
Ook denk ik dat er ook bij Maglite zaklampen uit de fabriek komen zonder de Merknaam .
Gewoon besteld met ander logo en in grotere oplage .
Oa voor bedrijven of Relatiegeschenken.
En zonder die Merknaam kan het heel wat Dollars omlaag kwa inkoop haha .
 

Carismo

Prepper goeroe
Voor m'n edc en leatherman/tops company lampjes ben ik heel tevreden over de simpele p2 en p3 zaklampen van led lenser.
3F2D62D2-D55E-461E-97FF-7BC5CE90B7A9_zps5kxwvapu.jpg


voor 2o euro heb je een deftige zaklamp die werkt op 1 aaa batterij zonder te veel opties. klik aan en klik uit heel simpel en manueel te focussen.

Heb ook een paar zwaardere exemplaren die ik gelukkig wat goedkoper heb kunnen krijgen die hebben een 2de en soms een 3de lichtstand maar zoals ik al zei be ik niet echt fan van al die opties.



het verschil tussen led lenser en de maglite mini.
images



Voor aan de sleutelbos heb ik recent een led lenser K1L en moet zeggen voor zo'n klein ding geeft het best veel licht. de L staat voor lichtring

16731259958_4bd035c782_c.jpg



Ik heb ook een aantal goedkope zaklampen (voornamelijk van de aldi) die doen wat ze moeten doen maar het verschil in kwaliteit tegenover led lenser is enorm (de goedkopere durven wel eens warm worden en bij de lagere standen hoor je soms een zachte pieptoon...)
 

AWOL

Prepper goeroe
Lol, voor de gein weer eens verse D cellen voor de maglite gekocht.
David vs Goliath...David wint.
3xD cell vs 1 AA...AA wint.
Natuurlijk, niet helemaal een eerlijk vergelijk maar hoe ver zijn we gekomen in de laatste decennia tov de oude technologie.

(Maglite 3D vs Olight S15 Baton) (voor de goede orde: Olight links, Maglite rechts...duh)

IMG_0143.JPG

IMG_0147.JPG
 

Nomad

Diehard Prepper
Ik had verwacht dat die uitsparing iets te maken had met de montage op het wapen @frans81.
Zoals je op de foto's laat zien lijkt het er verdacht veel op dat het in een Surge tasje hoort inderdaad.
Die schakelaar op de achterkant ziet er heel interessant uit. Op mijn Maglite Minis heb ik een NiteIze 'kontschakelaar' gekocht. Maar deze zien er veel degelijker uit dan die van NiteIze.

Maar je wordt bedankt met je post met je mooie foto's. Nu heb ik wéér een lamp op mijn verlanglijstje staan.
Kom je deze vaak tegen 2e hands? Ik heb ze nog nooit gezien.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had verwacht dat die uitsparing iets te maken had met de montage op het wapen @frans81.
Zoals je op de foto's laat zien lijkt het er verdacht veel op dat het in een Surge tasje hoort inderdaad.
Die schakelaar op de achterkant ziet er heel interessant uit. Op mijn Maglite Minis heb ik een NiteIze 'kontschakelaar' gekocht. Maar deze zien er veel degelijker uit dan die van NiteIze.

Maar je wordt bedankt met je post met je mooie foto's. Nu heb ik wéér een lamp op mijn verlanglijstje staan.
Kom je deze vaak tegen 2e hands? Ik heb ze nog nooit gezien.

Nee ! die wapenmontage zat halverwege ongeveer .
Dit is de tweede keer dat ik er een tegenkwam .
Ze hadden er destijds 3 . 1 heb ik een hele tijd geleden gekocht en nu hebben ze deze laatste tweee gevonden .
Kwamen van dezefde klant destijds .
Hun hebben die aangekocht in een complete uitrusting .
Twee van de drie heb ik nu .
Waar die gleuf precies voor is bedoeld ???
Zou zo maar kunnen dat die daar zit voor in zo'n type Leatherman hoesje te passen haha
 
F

frans81

Gast
Lol, voor de gein weer eens verse D cellen voor de maglite gekocht.
David vs Goliath...David wint.
3xD cell vs 1 AA...AA wint.
Natuurlijk, niet helemaal een eerlijk vergelijk maar hoe ver zijn we gekomen in de laatste decennia tov de oude technologie.

(Maglite 3D vs Olight S15 Baton) (voor de goede orde: Olight links, Maglite rechts...duh)

Bekijk bijlage 5267

Bekijk bijlage 5268

Je staat er echt versteld van !!
Wat een licht uit zoiets kleins .
Maar toch wil ik ook iets wat juist niet zo heel veel licht geeft .
Redenen genoeg .
Maar ook ik ga binnen kort een keer voor zo'n ledlenser ding .
Ik sta er versteld van .
 
Bovenaan