• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Land kopen, discussietopic

J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Bol in het buitenland, natuur rampen, bosbranden, aardbevingen/verschuivingen, overstromingen.
En dat zijn ver nog meer dingen waar je rekening mee moet houden.
En dat je er nog een aardig bestaan kan opbouwen, als je de mogelijkheid krijgt er voor vast te wonen zou helemaal mooi zijn.

Maar waaaaaar, juist Portugal, Spanje, Frankrijk, met de bosbranden dan ben je ook naar de aap gelogeerd.

Ik ben net 65 geworden en zou binnen kort wat dat betreft weg kunnen.
We vinden het hier zo'n kunstmatig leven, maar elders is het ook bedenkelijk, ideaal lijkt het nergens meer te zijn, iets beter zou mooi zijn, en als je geld er dan ook meer waard is.:);)
 
F

forumlid 1447

Gast
Misschien een forum-actie opzetten, gezamenlijke prep-aankoop.. ;)
Hoeveel actieve leden? (1280 volgens ledenlijst geregistreerd) Dus bij 400 personen, elk 1200 Euro en je bent er. (aankoop + kosten)
Koopje, dividend van huuropbrengst , en het is een geweldige belegging.
<1% op de bank en geen behoefte van de banken om dit in toekomst te verhogen..
 
J

J.J

Gast
Hoeveel actieve leden? (1280 volgens ledenlijst geregistreerd) Dus bij 400 personen, elk 1200 Euro en je bent er. (aankoop + kosten)
Koopje, dividend van huuropbrengst , en het is een geweldige belegging.
<1% op de bank en geen behoefte van de banken om dit in toekomst te verhogen..
Dat zouden we nog wel kunnen ophoesten.
Dan doen wij in eerste instantie mee.:thumbsup:;)
 
D

Deleted member 101

Gast
Interessant, maar kunnen er bij een SHTF scenario in west Europa 400 campers/tenten staan?
En er komen ongetwijfeld kennissen en dierbaren mee met ook een tent, dus hoeveel campingplekken (om het zo maar even te noemen) zijn er in totaal beschikbaar.
En er zal toch een soort eigendomsakte voor de leden moeten komen, anders kan iedereen wel zeggen dat ze prepper zijn en hebben meebetaald:fluit:
 
F

forumlid 1447

Gast
17 ha is 170.000 m², delen door 400 is ...... 452m² per persoon, vele hebben een huis staan op minder.
800 mensen geeft nog 225m² per persoon. Camping is meestal maar 100m² per standplaats.
Gewoon een vzw of bv met aandeelhouders opmaken.
 
D

Deleted member 101

Gast
17 ha is 170.000 m², delen door 400 is ...... 452m² per persoon, vele hebben een huis staan op minder.
800 mensen geeft nog 225m² per persoon. Camping is meestal maar 100m² per standplaats.
Gewoon een vzw of bv met aandeelhouders opmaken.

Ja mooie berekening, maar de gebouwen en wegen vallen af als kampeerplaats. En je zult ook weggetjes tussen de plekken moeten hebben. Maar als er dan de helft overblijft zeg maar 200m 2 (hoe krijg je dat tweetje omhoog) is het nog niet slecht.
Goed plan zal eens gaan tellen wat ik in mijn portemonnee heb.
 
F

forumlid 1447

Gast
Ja mooie berekening, maar de gebouwen en wegen vallen af als kampeerplaats. En je zult ook weggetjes tussen de plekken moeten hebben. Maar als er dan de helft overblijft zeg maar 200m 2 (hoe krijg je dat tweetje omhoog) is het nog niet slecht.
Goed plan zal eens gaan tellen wat ik in mijn portemonnee heb.
Links boven, bij mij, naast de nummers en het &-teken staat het 2 tje
 

petroman

SHTF Expert
Staat ergens toch oud kazerne ? Dus daar hoort slaapzaal bij ?

Twee ernorme masten. mooi maar zijn die al verpacht ? bunker er onder ?
Staan wel wat munitie bunkers.
Klinkt niet als duur en te veel geld dus ook even zoeken naar adders in het gras.
 
D

Deleted member 101

Gast
@petroman Het zijn spreekwoorden, dus zo zijn deze uitspraken nu eenmaal.

Er zijn er nog heel wat toepasbaar in het dagelijks leven, zoals deze;

"Jongens" zei de leraar Nederlands, "Ik wil eens weten wie van jullie een goed spreekwoord kent".
"Jan, Begin jij maar eens"
Jan zegt: "Na regen komt zonneschijn".
"Best zei leraar, "Nu jij Kees".
"Gedeelde vreugd is dubbele vreugd".
"Heel goed" zei de leraar.
Nu was het de beurt aan Jaap, een jongen die altijd de boel op stelten zet in de klas.
Hij zegt: "Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden".
"Wie de schoen past, trekt hem aan".
De leraar wordt kwaad en schreeuwt: "En nu 'n passend spreekwoord of ik ga de directeur halen".
Onverstoorbaar gaat Jaap door: "Veel geschreeuw en weinig wol".
De leraar vliegt ziedend van drift de klas uit en Jaap vervolgt: "Als de kat van huis is dansen de muizen".
Even later komt de leraar rood van woede achter de directeur, die erg kalm is , de klas binnen.
"Het hinkend paard komt altijd achteraan", mompelde Jaap.
"Zo Jaap, ken jij zulke mooie spreekwoorden?" Vraagt de directeur.
"Zeg er nog eens een".
"Een ongeluk komt nooit alleen", verder komt hij niet want hij wordt uit de bank gesleurd.
Hij zegt nog: "Bezint eer gij begint".
Toen kreeg Jaap een pak slaag en huilend zegt hij:
"Wat gij niet wilt dat U geschied doet dat ook een ander niet".
Hij werd naar huis gestuurd, maar kijkt nog even woedend om en zegt:
"OOST, WEST, THUIS BEST".
 

petroman

SHTF Expert
:off: Beste @Tom, helaas gelden Hollandse spreekwoorden niet op duits grondgebied :fluit::fluit:

En dan nu weer : on topic (waarom is daar geen geel poppetje voor)
 
Bovenaan