• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Prepper Films

Erny

Last (wo)man standing
Gisteren de introductie-aflevering van de tweede serie van "Alone" gezien. Selectieproces van de kandidaten (shelterbouwen, vuur maken etc) en ze zijn voorgesteld. Dit keer doen er ook vrouwen mee.
Na een week voorbereiding zijn ze nu afgeleverd op hun plek.
Ben benieuwd of ze het dit keer allemaal wat langer volhouden, dus niet al op dag 2/3/4 het gaan opgeven. :cool:
 

Erny

Last (wo)man standing
En daar was ook Bear Gryllis weer met serie twee van "Mission Survive".
Zes uitverkoren BB'ers (beroemde Britten) proberen zich zes afleveringen lang staande te houden "in the wild".
Dit onder close begeleiding en met veel ondersteuning en nodige noodingrepen... want... het was behoorlijk tenenkrommend.:confused:
Zelfs Bear werd er gefrustreerd van...
Ok... 1 spoiler: Wat moet je doen als je een steen vastgebonden aan paracord in een poel onder aan de rotsen gooit om de diepte te peilen??? Nou... nou??? Is niet moeilijk hoor... ;)
Want... je moet dan namelijk wel het uiteinde van het touw/koord vasthouden anders werkt het niet... :lol::fluit: Echt waar... :rolleyes:
En nog veel meer domme beslissingen. Dat zorgt dan wel weer voor vermaak voor de kijker maar is ook moeilijk om te aanschouwen.
Wat wel duidelijk maakt dat het voor een groep willekeurige personen niet zomaar gemakkelijk is om de goede beslissingen te nemen en verstandig te handelen.
Verder moeten ze van Bear veel klimmen en afdalen etc, ze krijgen opdrachten. En natuurlijk mogen de vunzige dingen niet ontbreken. Hij laat ze op dag 2 al hun eigen (voorgekookte) pis opdrinken. Wat ik eigenlijk tamelijk onnodig vond omdat het de nacht ervoor flink had geregend... maar ach... Pis drinken is wel Bear z'n ding en zal wel voor kijkcijfers zorgen. :fluit:
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb gisteren toch een paar filmpjes uit dit draadje gedownload, ondanks de afschrikwekkende kritieken. Film recensenten zijn kennelijk die Doomsday scenario's een beetje zat. :D
Virus, The Survivalist en Z for Zachariah 'k Heb ze nog niet bekeken.

Toch handig zo'n draadje. Keep 'em coming! :thumbsup:
 

AWOL

Prepper goeroe
10 Cloverfield Lane
http://www.imdb.com/title/tt1179933/?ref_=nv_sr_1

MV5BMjEzMjczOTIxMV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTUwMjI3NzE@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg

Je zou het niet verwachten maar het prep gehalte is groot in deze film, pas in de laatste 20 minuten of zo wordt dit losgelaten.
Tot die tijd alles wat ons prepper hart sneller doet slaan, een aantal sleutelwoorden:
Bunker, shelter, bug in, TEOTWAWKI, SHTF, creatief, innovatief, McGyver, voorraden, zuurstof, besmetting, paniek, paranoia, gemeenschap, wantrouwen, samenwerking, psychologie, verdenking, opoffering, wanhoop.
Al met al vond ik dit een heel aardige film, vooral omdat ik dat prep gedeelte niet verwachtte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

houthe

Senior Prepper
Ik heb 10 Cloverfield lane in de bios gezien, en was zeker een leuke film. Psychologisch sterk en goede acteurs ook die hun rol goed uitbeelden.

Mooiste vond ik nog wel het 'really???' momentje richting het einde :)







Tapa Tapa Tapa Tapa Cameleon.....
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik had het zelf gemist maar ondertussen is seizoen 7 van Survivorman geweest, te vinden via de alternatieve kanalen. Een iets ander format deze keer maar nog steeds good old Les Stroud, toch wel zo'n beetje de enige (of weinige) survivalist die serieus te nemen valt en waarbij, zover ik weet althans, er geen enkele scripting aan te pas komt. Zeker ook de eerste aflevering is aardig om te zien omdat Les, bij hoge uitzondering, een fan meeneemt tijdens een survival trip. Dat toont aan hoe moeilijk het is te overleven zonder de juiste vaardigheden (en materialen).
 

Dirkje

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
ahem,

ik vind "the walking death" en het boek "day by day armageddon" door J.L. bourne wel vermakelijk.


2 informatieve YouTube filmpjes prepping waar ik zelf veel aan heb gehad: (in het Engels)


 

hailey89

Prepper
Ik vind zelf the walking dead wel goed.. zombies niet meegerekend natuurlijk want dat zie ik nog niet zo rondlopen haha... maar ze doen daar toch echt wel dingen die ik ook zou doen of waarvan ik dacht van oké slimmm
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
  • Leuk
Waarderingen: Erny

JEREMIAH9-0

Elementary prepper

Weet het nergens anders te posten maar bij deze een informatieve docu over het beleg van Sarajevo in 1992 tot 1995 , wat de bevolking deed om te overleven , er zijn er ook ergens Engels ondertiteld maar vind ze niet direct en het filmpje is misschien 18+ dus Viewers Discretion is advised...
 
Bovenaan