• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Prepper Films

Richard434

Prepper goeroe
Het enige wat ik me, op dit moment ,kan herinneren is dat het zich in een Amerikaanse stad afspeelde.

Edit: A blast from the past uit 1999. Lijkt er een beetje op. Maar ik denk dat het toch een andere film is.
Het is zo lang geleden, dat ik het eigenlijk niet precies meer weet.
Dat was wel de eerste die in mijn gedachten sprong, een redelijke komedie.
 

Wesp

Elementary prepper
Pas de film "Bokeh" gezien. Een stel is op vakantie op ijsland. na een nacht worden ze wakker en zijn alle mensen verdwenen.
Weinig spectaculair maar interessant om te zien wat het mentaal met hun doet.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Net 'Between' (netfix original serie) afgekeken, serie gebaseerd in mijn ogen op 'the Tribe' (hebben ze helaas niet, zou ik graag weer eens kijken).
iedereen van 22 jaar en ouder sterft in een stadje en de kids moeten het zelf zien te rooien (gaandeweg ook nog een lichte mention over survivalists)
 

Flos

SHTF Expert
Misschien niet het juiste topic, maar ik heb jaren geleden een film gezien over een familie die een schuilkelder ingegaan zijn na een kernaanval (geloof ik).
Na jaren bleef het stralingsniveau erg hoog, bleek dat al het radioactive puin op de schuilkelder was gestort.

Weet iemand de titel van deze film? Ik weet ook niet meer of ik het een goeie film vond, daarom wil ik hem toch nog eens bekijken.
Dit iscde eerste maal dat ik naar dat topic kijk omdat ik niet zo tv aangelegt ben. Maar ik heb ooit eens een film gezien dat lijkt op dat scenario.
Ze dachten dat het een kern ramp was maar het was een vliegtuig dat op de ingang van de schuilkelder valde. Jaren later moest de vader naar boven om voorraad in te slaan en hij ruilde voetbal prentjes voor geld omdat die prentjes zeldzaam waren en veel geld waard.
 

Hermes Bruyn

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Oeh movie flicks!
Heb al wat interessante titels voorbij zien komen die ik zeker wil gaan kijken.
Ik heb ook nog wat titels:

Ik heb deze nog niet zien staan. Maar vond hem zelf erg inspirerend..

'Children of Men'



Ohja en de Duitse "Hell" wat vonden jullie hier van?


Nog eentje die me tebinnen schiet, maar dit is meer een soort pre-shtf scenario.
'The East'


Maar mijn persoonlijke aanrader op t moment is denk ik wel

'Agora'. Deze film speelt zich af in de stad van de ooit grootste databank van de klassieke oudheid, Alexandrië, tijdens de laatste dagen van de wereldmacht Rome. En is gebaseerd op een waargebeurde SHTF.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
met wat snuffelen op imdb naar kijkmateriaal kwam ik er ineens eentje tegen die best wel eens wat potentie kan gaan hebben. Gevalletje 'in de gaten houden' want hij is momenteel in de maak (status; 'filming') ; Radioflash

Edit; wow, er zijn heel wat post-shtf movies in de maak
 
Bovenaan