• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

waar zou je gaan wonen?

waar zou je gaan wonen


  • Totaal aantal stemmers
    45

Vempain

Prepper goeroe
We hebben een keer een vergelijkbare vraag gehad op een meeting.
Welk land zou je naar toe willen en bij ons kwam er tegelijk in koor Canada uit.
Een aantal familieleden zijn al geëmigreerd naar Canada (en 2 weer terug naar Nederland gekomen, waarom is me nu nog steeds een raadsel) en zou hun graag willen volgen door hetzelfde te gaan doen.
Helaas valt de emigratieprocedure best tegen en zouden we beide weer een baan moeten vinden waarvan ze in Canada moeten bewijzen dat ze daar geen Canadese inwoner voor konden vinden die die functie kan of wil uitvoeren.
Nu kijken we een beetje rond in Europa maar komen iedere keer tot dezelfde ontdekking, het is Canada niet...
 

Preppertt

Senior Prepper
Ik zou denk ik kiezen voor Noorwegen of Nieuw Zeeland (wellicht IJsland, maar met de lange winters en het vulkanische gebeuren niet echt ideaal). Stabiele landen, goed klimaat, vruchtbare grond, prettige mensen, politiek eigenlijk nooit ergens bij betrokken en uiteraard de ruimte.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
We hebben een keer een vergelijkbare vraag gehad op een meeting.
Welk land zou je naar toe willen en bij ons kwam er tegelijk in koor Canada uit.
Een aantal familieleden zijn al geëmigreerd naar Canada (en 2 weer terug naar Nederland gekomen, waarom is me nu nog steeds een raadsel) en zou hun graag willen volgen door hetzelfde te gaan doen.
Helaas valt de emigratieprocedure best tegen en zouden we beide weer een baan moeten vinden waarvan ze in Canada moeten bewijzen dat ze daar geen Canadese inwoner voor konden vinden die die functie kan of wil uitvoeren.
Nu kijken we een beetje rond in Europa maar komen iedere keer tot dezelfde ontdekking, het is Canada niet...

Tijd om in Noorwegen te kijken!
 
D

Deleted member 101

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben een keer een vergelijkbare vraag gehad op een meeting.
Welk land zou je naar toe willen en bij ons kwam er tegelijk in koor Canada uit.
Een aantal familieleden zijn al geëmigreerd naar Canada (en 2 weer terug naar Nederland gekomen, waarom is me nu nog steeds een raadsel) en zou hun graag willen volgen door hetzelfde te gaan doen.
Helaas valt de emigratieprocedure best tegen en zouden we beide weer een baan moeten vinden waarvan ze in Canada moeten bewijzen dat ze daar geen Canadese inwoner voor konden vinden die die functie kan of wil uitvoeren.
Nu kijken we een beetje rond in Europa maar komen iedere keer tot dezelfde ontdekking, het is Canada niet...

Klopt als het goed gaat heb je loon, 10 jaar terug is een maat van mij er naar toegegaan om chauffeur te worden, maar na tijdje werd hij werkloos. Kwam op een klein kamertje terecht met vriendin. Geen werk is geen geld. en meen maar 2 weken per jaar vakantie net zoals bij ons in de jaren 60.

De emigranten uit de jaren 50 die vanuit Nederland naar Canada gingen met kinderen kwamen in grote armoede terecht en moesten keihard werken, maar dan moest hier ook in de jaren 50. Pas na 20 of 30 jaar konden ze op vakantie naar Nederland van hun spaargeld.
Nu is er uiteraard meer welvaart vooral in West Europa.
Tijdje terug mijn vrouw van Schiphol gehaald kwam vanuit Istanbul voor zakenreis geweest.
Dan zie je veel mensen en gezinnen uit de Gate komen die echt nog niet veel gespaard kunnen hebben. Dezelfde mensen die je ook gewoon op straat ziet lopen in Nederland tijdens werkdagen. Het is mooi dat er zoveel welvaart is voor iedereen maar dat was in de jaren 50 en 70 wel anders.
 

Vempain

Prepper goeroe
Klopt als het goed gaat heb je loon, 10 jaar terug is een maat van mij er naar toegegaan om chauffeur te worden, maar na tijdje werd hij werkloos. Kwam op een klein kamertje terecht met vriendin. Geen werk is geen geld. en meen maar 2 weken per jaar vakantie net zoals bij ons in de jaren 60.

De emigranten uit de jaren 50 die vanuit Nederland naar Canada gingen met kinderen kwamen in grote armoede terecht en moesten keihard werken, maar dan moest hier ook in de jaren 50. Pas na 20 of 30 jaar konden ze op vakantie naar Nederland van hun spaargeld.
Nu is er uiteraard meer welvaart vooral in West Europa.
Tijdje terug mijn vrouw van Schiphol gehaald kwam vanuit Istanbul voor zakenreis geweest.
Dan zie je veel mensen en gezinnen uit de Gate komen die echt nog niet veel gespaard kunnen hebben. Dezelfde mensen die je ook gewoon op straat ziet lopen in Nederland tijdens werkdagen. Het is mooi dat er zoveel welvaart is voor iedereen maar dat was in de jaren 50 en 70 wel anders.
Dat klopt inderdaad, toen m'n broer in Canada een baan kreeg had hij 8 dagen voor het hele jaar dat hij vrij kon krijgen ten opzichte dat er in Nederland zo rond de 25 zijn
Nu werkt hij ongeveer 60 uur per week zodat hij tussendoor dan "meer" dagen er tussenuit kan pakken.
 

Richi78

Elementary prepper
Canada en Noorwegen zijn voor mij de beste plekken om te wonen.
Noorwegen heeft wellicht een iets grotere voorkeur omdat er duizenden eilanden zijn die moeilijk bereikbaar zijn en waar genoeg vis te vangen is.
 

K-59d

Elementary prepper
Ik zou Nieuw-Zeeland kiezen, ondanks het aardbevingsrisico. Ver van de ellende, aangename klimaten en een gelijke cultuur.
 

petroman

SHTF Expert
Voor diegene die australie een optie vinden. Spinnen eten daar iets anders dan hier.
Voor de biologen: huntsman spider

14717170_10210975514450975_9114328839235546000_n.jpg
 

Richi78

Elementary prepper
Voor diegene die australie een optie vinden. Spinnen eten daar iets anders dan hier.
Voor de biologen: huntsman spider

14717170_10210975514450975_9114328839235546000_n.jpg

Wat betreft die spin ... ik vraag mij serieus nog af hoe zo'n insect met een grote "zware" prooi verticaal kan lopen over een gladde koelkast?
 

Richi78

Elementary prepper
google is your friend: mouse + spider + huntsman, krijg je zelfs videootje :)
Ik geloof best dat zulke spinnen kleine zoogdieren kunnen verslinden, echter plaats ik vraagtekens bij het feit dat een spin verticaal over een glad oppervlak loopt met daarbij een "zware" prooi in zijn bek.
Dit zou best wel eens CGI, dus nep kunnen zijn.
 

Richard434

Prepper goeroe
Ik geloof best dat zulke spinnen kleine zoogdieren kunnen verslinden, echter plaats ik vraagtekens bij het feit dat een spin verticaal over een glad oppervlak loopt met daarbij een "zware" prooi in zijn bek.
Dit zou best wel eens CGI, dus nep kunnen zijn.
Een spin kan en zal alles eten wat iets kleiner is dan hij/zijzelf. En bij grote honger zelfs iets grotere prooien.
Ik heb een spin gehad die rustig een sprinkhaan pakte die langer was dan hijzelf.
Wat betreft het lopen tegen een "glad" oppervlak, vergis je niet hoeveel grip een spin heeft op rubber, en zelfs op glas.
Ook daarin heb ik mij ooit vergist.. ;)
(Ik had een glasplaat in het terra gezet zodat ik de vervelling er uit kon halen, spin klimt er overeen en loopt zo mn arm op. Gelukkig bleven we allebei (spin en ik) rustig waardoor het allemaal goed ging.)
 
Bovenaan